Otso Rantakari

Viime kaudella Rantakari pelasi Bluesissa 37 ottelua tehotilaston ollessa -5. Tosin eipä siinä joukkueessa moni muukaan plus-merkkisellä tehotilastolla juhlinut.

Puolustus ja kamppailupelaamisen opetteluun liittyen muistan lukeneeni että myös fyysiseen puoleen kiinnitetään huomiota. Otso tuskin on herkimmillään ja nopeimmillaan syksyllä jos reeniohjelmassa on aiheena sopivaa muskelia lisää. Eli se kuuluisa reenijumi :slight_smile:
Rantakarilla ei paina menneet paskankaan vertaa, tuo henkilö katsoo asioita eteenpäin.

Olokaa ihan huoletta tämän pelaajan suhteen. Puolustuksessa saa huolehtia ihan jostain muusta, mikäli sellaista on?

Avaatko @Messi hieman tuota kommenttiasi?

1 tykkäys

Miltä osin?

Voiko tuota avata muuta kuin yhdeltä osin?

Oliko jotain sisäpiiritietoa (jota voisi kertoa muillekin) Otsosta tai Tapparan muusta puolustuksesta?

Ei ole sisäpiirin tietoa, mutta olin eilen pelissä ja tein ihan itse johtopäätöksiä Otson pelaamisesta. Meille tehtiin muutaman maali, ai niin, ei tehtykään. Katsotaan nyt muutama peli ennenkuin lähdetään dissaamaan pelaajia, minä en siihen aio syyllistyä.

1 tykkäys

Messi hämmentää :sweat_smile:

Vikaa erää en nähnyt, mutta kaksi ekää erää - virheetöntä peliä :thumbsup: Annetaan tunnustusta kun siihen on aihetta.

1 tykkäys

Hienosti vetää. Meillä on liigan kaksi parasta playmaker-pakkia: Rantakari ja Kemiläinen.

Kyllähän Rantakari on tällä hetkellä huonoin puolustajamme lukuisine virheineen. Bonsaksen korvaa tämän miehen. Harjoittelemaan perussyöttöjä lapaan.

Ei kannata hengitystä pidätellä sitä odotellessa. Tuhkanen putoaa pois ja Sammalkangas seiskapakiksi, kun Bonsa on täydessä iskussa. Bonsaksen ajettaneen sisään seiskapakkina kuitenkin.

Miten onnistui otsoni otson peli verrattuna kahteen ekaan? Se vielä pitää lisätä että varmasti uusi joukkue ja tyyli, kurinalaisuus jne sekoittaa otsoa. Menihän bailenilla ja plastilla jonkin aikaa kun löysivät vireen.

Tää oli hyvä muistutus ja loppu olikin historiaa.

Tässä vaiheessa varsin ristiriitainen pelaaja tuo Rantakari. Tepsi-pelissä tuli mieleen, että onko se esitys nyt plussan puolella vai ei… Sen verran karmaisevaakin välillä.

Olisko tällä hetkellä hyvä kuva pelaajasta kun toteaa, että näköjään ottaa pelissä pari turhaa jäähyä, antaa vastustajalle pari tuhannen taalan paikkaa ja - tekee maalin! No, plussan puolellehan tuo jää jos ylivoimat pelataan pois ja mv torjuu nuo karmeat Rantakarin avitukset vastustajalle.

Nytkään Tappara ei olis tehnyt maaliakaan ilman Rantakaria… :smiling_imp: Mutta ei tämä näinkään onnellisesti mene joka kerta. Vois olla hyvä kiertää välillä Lekiä varmuutta keräämässä. Jo jouluna asiat voi olla toisin. :smirk:

Itseluottamus hieman hakusessa. No, se ei kaikilla ole yhtä rajaton, kuin Jussi Halmeella.
Otsolla on kaikki avut olla liigan paras pakki. Nyt nopeasti hätiköityy, jos avauspaikkaa ei löydy, vaikka kiekolliset taidot ovat erinomaiset. Rautakorpi tyylisesti pelaamalla pelilliset asiat kuntoon. Tietenkin ylhäällä, ei missään nimessä Lekissä. Kaikki mahdollisuudet olla jo tänään joukkeen paras pakki.

Välillä näyttää siltä, että itseluottamusta on jopa liikaa. Tai en minä tiedä, kai sitä voi olla rohkea, vaikka itseluottamus olisi kadoksissa. Otson otteet muistuttavat etäisesti muuan Bailenin otteita. Peli on ajoittain sekavan näköistä, mutta viitteitä paremmasta pilkahtelee silloin tällöin. Tai sitten minä vain haluan, että Otson tarina kulkee samoja raiteita.

Näin alkuun Rantakari voisi ehkäpä yksinkertaistaa peliään. Dumpata kiekon, jos näyttää siltä, että tilaa avaukselle ei löydy. Mun mielestäni aina ei ole pakko yrittää sitä jalalla nostoa kolmen vihun ja maalin välistä. Otso antaa aika ajoin myös todella vaikeita syöttöjä vaikeaan tilaan, vaikka olisi aikaa ja tilaa katsoa, mihin ja kenelle syötön laittaa. Pari pykälää ajatusta (rauhallisuutta) mukaan ja olen melko varma, että peli paranee jo sillä.

TPS:aa vastaan “Karhu” näytti taklauspeliään, kun tepsiläinen lens perseelleen Otson kontaktista. Se oli ihan mukavaa vaihtelua.

1 tykkäys

Nuori poika on nyt päässyt mestarijoukkueeseen, kakkos pariin ja ylivoimaviisikkoon. Eli isoon tulosvastuulliseen rooliin huippujoukkueessa. Ratkaisujen kanssa vatulointi viittaa liikaan mietiskelyyn kentällä, eli joko pelitapa ei ole selkäytimessä tai sitten ongelma on nimenomaan itseluottamuksen (vs. odotukset) puolella.

4 tykkäystä