Se varmaa nähään sitten kuinka kaukana. En kyllä itse nää aivan samalla tavalla asiaa, ensi kausi sen näyttää sitten.
Kuten sanoinkin että Tällä hetkellä. Joka osa alueella Kärpät on perässä, mutta kuten yllä sanoin niin lähempänä miesten pelejä Kärpät on ihan erilainen. Sielä on kuitenkin kysymysmerkkejä ilmassa mm. Pyörälä,Jokinen,Pesonen. Se ikä tulee kaikilla niin eri tavalla vastaan. Etenkin Pyörälä kun kärsi ikävää loukkia että miten toipuu. Jokinen oli keväällä aika yössä, loppuko bensa vai oliko loukkia?
E: Yhtä hyvin voi olla että Kuuselalla tulee ikä vastaan nopeammin kuin uskotaan, mutta se ei ole tän ketjun asia.
Jokinen oli loukkaantunut keväällä. Samanlailla sillä Kuusella myös ikä painaa kuten Pyörälällä, tai Pesosella.
Kärpillä on joka vuonna ollu paljon vaihtuvuutta, silti mestaruus ja toinen sija. Heittelet tuohon kovia pelimiesten nimiä ja aliarvioit jokaisen.
Ehkä mulla on vaan sitten värilasit päässä kuten jokaisella omaa joukkuetta kohtaan.
Näinhän se on. On Kärpillä toinenkin haaste: Pennanen löysi kohtalaisen *ittumaiset lääkkeet Liigassa hyydyttää melkoisen nimivahvoja nippuja. Käytännössä ikuista rännittelyä hyökkäysalueella, jolla vastustaja ajetaan pelaamaan paljon omalla puolustusalueellaan. Tappara ja Kärpät epäonnistui molemmat tuon hyydyttämisessä, joten oletusarvoisesti HPK:n tapaan pelata tullaan massiivisesti reagoimaan ensi kaudella ja joku sitä tulee myös kopioimaan. Myös Tapparan ja Kärppien täytyy vastata tuohon pelitavallisesti ja kummatkin valmentajat (Rautakorpi ja Manner) olivat playoffeissa aika sormi suussa tuon kanssa. Kärppien pelitapa on myös alkanut tulla liigajoukkueille tutuksi - enää se ei ole yllätys ja se ei enää yllätä kuten se on pari kautta tehnyt. Nyt tuota pelitapaa tulee vielä kaiken lisäksi toteuttamaan ikärakenteeltaan selvästi vanhempi joukkue kuin Mannerin aikaisemmat joukkueet.
Kärppien pelitapa perustuu lähes kokonaan nopeisiin syöttöihin ja aivan tajuttoman kovaan luistelutyöhön kiekottomana. Se, kuinka hyvin tuon toteuttaminen onnistuu joukkueella, joka on oletettavista vähemmän luisteluvoimainen kuin viime kauden joukkue - se on ainakin minulle myös iso pelitavallinen kysymysmerkki. Tappara on hankkinut markkinoilta lähes pelkkää luisteluvoimaa, kun taas Kärpät on nyt hankkinut nimenomaan kaikkea muuta.
Ei Kärpillä hidas joukkue ole silti. Luot liikaa uhkakuvia, niinkö joka vuosi lyödään Kärpille niitä. Samanlailla niitä on Tapparalla. Esim maalissa. Kuten Kärpillä on sama ongelma. Ei sielä ole yhtään maalivahtia joka olisi todella Liigassa taitonsa näyttänyt, taikka peliäkään pelannut.
Itse olen tyytyväinen tämän hetkisiin Kärppiin, en nää niin paljon uhkakuvia kuten sinä näät.
Itse uskon, että Kärppien ykkösen laitaan tulee joku maaliruisku ennen kauden alkua. Itse näkisin Kärppien hyökkäysketju tämmöisessä muodossa. Onhan tuosta leveyttä lähtenyt pois ja mahdolliset riskitekijät ovat ikämiesten jalkanopeudessa.
Mister X - Lammikko - Pesonen
Lindsten - Kristof - Jokinen
Pyörälä - Metsävainio - Koblizek
Sailio - Humaloja - Karvinen
Anttila - Koskenkorva - Tieksola
Junttilan tuonne olen kuullut menevän luotettavalta lähteeltä,taitaa tosin vielä kytätä mahdollisia ulkomaan soppareita jonkin aikaa…
En tiedä olisiko sitten maaliruisku, mutta laadukas kärki jätkä kuitenkin liigaan…
On totta kait riskejä ja arvostan sinun mielipidettä. Alun perin vain lähdin väittelee siitä, että Tappara ja IFK olisi selvästi edellä ja et sinä sitä sanonu, mutta kova väite omaan korvaan.
Tappara on myös onnistunut hyvin paikkaamaan, jopa paremmin kuin muut kärki joukkueet, kuten ylempänä siitä kirjoitit. En nyt jaksa tässä ketjussa alkaa sen pidemmälle vastaileen, pitäisi varmaan siirtyä Liigan voimasuhteissa käsittelevään ketjuun.
Mielenkiinnosta tässä on toki se montako pelaajaa Kärpät vielä hankkii ennen kauden alkua.
Toisaalta Kärpillä on vuodesta toiseen joku junnu joka breikkaa, olisko nyt Metsävainio(-96 joten ei tavallaan mikään junnu enään, mutta nuori)? Tai Rädyt peräti?
Keneltä odottaa “läpimurtoa”?
Kyllä itse odotan Koblizekilta ja Lindstenilta lopullista läpimurtoa, sekä Metsävainio on myös potentiaalinen pelaaja tuohon ryhmään. Metsävainio on vähän niin kuin köyhän miehen Sakari Manninen.
Sitten tietty junnut, Tuukka Tieksola näistä ehkä valmiimpi kuin Rädyn veljekset. Sekä Justus Annunen maalissa, erittäin potentiaalinen maalivahti.
Junttilalta on kyllä napanuora katkaisematta Kärppien suhteen. Ulkomaan keikat menevät lähes säännöllisesti Juliukselta perseelleen, Kärpissä taas loistaa joka kerta
Tämähän se on. Junttilasta on muutenkin tullut sellainen kuva, että ei oikeen ole mikään ulkomaista pitävä. Tarkoitan siis sitä, että iskee sellainen koti ikävä aika helposti ja oulu on hänelle miellyttävä kaupunki. Uskoisin sen selittävän syyn sille, miksi oulussa kulkee.
Mutta vielä tuosta joukkueesta, niin kyllä se Jullea tarttee. Lammikon myötä sentteriosasto on valmis ja tarpeeksi hyvä mestaruuden metsästykseen. Mutta jos jullea ei saada, niin kyllä se kieltämättä pelottaa, että esim. Koblin pitää kantaa tulosvastuu. Lindsten tulee varmasti pystymään isompaan rooliin ja hän oli jo pleijareissa erittäin tärkeä pelaaja kärpille. Ja lammikolta odotan noin 30 pisteen kautta ja hyvää kahdensuunnan peliä. Niin ja mukava olla nyt palstalla. Tuli kirjoitettua nyt ensimmäinen viesti palstalle myös samalla.
Miksi? Oha sielä vielä Pesonen, Jokinen ja Pyörälä. Pisteitä kaikki kykenee tekemään. Jokinen taisi laitella 14 peliin 21 pistettä runkosarjassa ja 9p playoffeissa loukkaantuneena.
Kyllä on ja uskonkin, että he pystyvät kantamaan vastuun. Huoli oli siitä, että miten pelaajat heidän takanaan pystyy tehoihin ja minun mielestä Koblista ei ikävä kyllä ole luotettavaksi tehoilijaksi. Puhumattakaan anttiloista ja kumppaneista.
Koblizel teki 27p ja käytännössä pelasi kolmos kentässä koko kauden. Sitten on Kristof joka teki 39p kolmoskentässä plus ylivoima-aika siihen pääle. Lindsten 27p pelaten suurimman osan kaudesta 3 ja 4 kentässä. Eli peliaika ei ollut suurimmillaan.
Harvoilla joukkueilla on noin 30p miehiä kolmoskentässä.
Tervetuloa palstalle! Hienoa että olet mukana. Jatkossa, olet tietenkin tarkkana myös kirjoitusten luettavuuden ja oikeinkirjoituksen suhteen, eli tsekkaa ohjeet ja säännöt, kuten §7, linkki alla.
Kuten vaikkapa että Kärpät on Kärpät (ei kärpät) ja Lammikko ei ole lammikko .
Palstan säännöt ja UKK:
Tämän teen. Tuli kieltämättä hieman kiiressä kirjoitettua, joten pieniä virheitä tuli. Ja kiitos palautteesta.
Joo, mutta pitää muistaa että Kärpät pelasi historiallisen hyvän runkosarjan. Voin lyödä vetoa, että tällä kaudella ei moisia tehoja nähdä kolmoskentän ukoilta
Pointti nimenomaan oli se, että Lindsten ja Koblizek varmasti pystyivät parempaa pisteisiin, jos peliaikaa tulisi enemän. Jos yhtään luit edes mistä on kyse.