Oulun Kärpät kaudella 2020-21

Tämä on kyllä helevetin hyvä uutinen! Topi Niemelän kehityskäyrä on ylöspäin, harmi kun tälle vuoteen vaa tuli paha loukki.

6 tykkäystä

No, hyvä ja hyvä. Semmoista se on kun lähialueilla ei ole muita vaihtoehtoja, joten vaikka etelä-Suomessa asuva pelimies tietyllä tasolla ollessaan lähtisi jo pesästään, jää kärppäläinen vielä vuodeksi tai kahdeksi Ouluun. Ulkomaillekin tuntuu olevan hankalampi lähteä. Ja takaisin tullaan nopeasti ja aina Kärppiin, koska äitin puuropata on kaukana jos pelais Kalpassa, ja Tenon lohet (vai mitä Partasuusäynäviä siellä on) jäis onkimati.

Niin että hyvä… Kärpille varmaan joo, Niemelälle mahdollisesti, ei välttämättä. Opettelis ite keittään puuronsa. :blush::blush:

Ps. Ja kyllä se ”kehityskäyrä” pitää tuon ikäsellä nuorella miehellä aina välillä ollakin ylöspäin.

4 tykkäystä

Eiköhän Niemelä tuon loukkaantumisen takia tehny vielä vuoden jatkon. Hyvä ens kausi ja sen jälkeen pelkät perävalot näkyy. Ihan hyvin kait Kärpät kehittää pelaajia parempi sarjoihin. :blush:

Ei siitä mitää haittaa jos kotona käy vähän uutta vauhtia hakemassa.

1 tykkäys

Eihän Tappara ja Kärpät mitään kehitä, me ostetaan. Kuulemma.

10 tykkäystä

Toisaalta on myös niin, että toimipa Kärpät missä asiassa hyvänsä millä tavalla tahansa, niin aina se menee jotenkin ihan väärin. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Tämäkin on usein legendaa. Kyllähän Kärpät paljon posiakin saa ja usein eniten negaa tulee omilta, liiankin hyvään menestykseen tottuneilta, kannattajilta. Tältäkin kaudelta löytyy esimerkkejä jo pelaajistosta, valmennuksesta ja varmasti myös kestohaukut ansaitsevasta Ahosta.

2 tykkäystä

Minun mielestä Mustonen ansaitsi kritiikkiä. Peli otteet oli pitkän aikaa kauhean näköistä. Eiköhän pelaajia kritisoida muidenkin fanijen toimesta kuin Kärppä kannattajien.

Onneksi Mustonen löysi uuden peli-ilmeen.

4 tykkäystä

Muistan ja ymmärrän että ihan aiheesta te kärppäläiset häntä kritisoitte. Parikytä peliä ja 1+2 ja ykkössentterin(?) status on aika heikko yhdistelmä.

Kritiikki on toki eri asia, kuin kaataa kokonaisen joukkueen konttaaminen yhden hankinnan niskaan. Ja sitä oli todellakin esillä aiemmin. Samaan syssyyn Mannerille vaadittiin potkuja, joka olisi ollut todella hätiköityä. Toki nythän muu valmennus sai joukkueen pelaamaan.

Ja mitä sitten? Täälä ei ole koskaa Tapolalle vaadittu potkuja esim? Vähän kaipaisi pitkä näköisyyttä.

En muutenkaa ymmärrä tätä, kai sitä ei sitten saa omaa suosikki joukkuetta ees kritisoida, miksi se sinulla niin tunteisiin menee?

Tämä kertoo omalle kohdalle vaan rakkaudesta omaa joukkuetta kohtaa, tulee ylä ja alamäkiä. Mutta ei siitä sen enempää.

1 tykkäys

Kukapa tuossa vaiheessa ei rapaa niskaan laittaisi. Selvä asia. Eipä tuossa kauheasti kehumistakaan ole.

Onhan Kärpillä ollut vähän haastavaa, kun Manner oli karanteenissa ja lisäksi kokoonpano paljon elänyt ja paljon junnuja kokoonpanossa. Niemelä tippui, mutta nyt vähän näyttäisi vakiintuneen, että Tieksola useimmiten ykkösen laidassa ja vähintään toinen Räty aina rosterissa.

Itse veikkaan, että Tappara ja Kärpät ovat sijoilla 2/3 runkosarjassa.

1 tykkäys

Ei kyllä itse asiassa ole ollut. Taitaa olla ykkönen tai kakkonen 15 ottelun kuntopuntarilla.

No joo, tuo Manner karanteenissa ei vaikuttanut, ehkä pääpointti oli siinä, että junnujen osalta on saatu nyt kokoonpano vakiintuneemmaksi.

1 tykkäys

Menihän se Kärppien kannattajistolla taas härskillä tavalla överiksi. Kun oli vaikeaa, eipä seisty joukkueen eikä yksilöiden takana, vaan tyrkkäsivät jyrkänteeltä alas. Manner oli selvästi pettynyt tähän ilmiöön, enkä ihmettele. Ei se ole mitään välittämistä ja kannattamista sellainen. Oma paha olo purettiin niihin joita ylistettiin silloin ne antoivat voittoja ja elämyksiä.

Ei tämä tietenkään kaikkia koske ja omalla palstallamme on paljon samantyylisiä, mutta ei Suikkasen kommentti räkänokista mennyt mielestäni lainkaan pieleen :slight_smile:

1 tykkäys

Edellinen kerta, kun tulin arvostelleeksi omia, oli joko 2009 tai 2010. Silloinkaan kyseessä ei ollut kukaan Kärppä vaan maajoukkueessa aloittanut päävalmentaja, josta kerroin mielipiteenäni, ettei hän luotsaisi Leijonia koskaan pronssia paremmille sijoille arvokisoissa. 2011 keväällä piti nostaa käsi ylös virheen merkiksi.

6 tykkäystä

No samahan se on oikeastaan joka joukkueen kohdalla, Tapparankin! On aika lailla porukkaa työnnetty jyrkänteeltä alas. En nyt saa ihan kiinni mistä olet saanut Kärppäfaneja kohtaan tällaisen mouhun aikaiseksi?

2 tykkäystä

Itse en ole ikinä jaksanut alkaa lynkkaamiseen ja yksi Tapparan kannattamisen kohokohdista on Fleuryn maali, jota olin Hakametsässä kausaripaikaltani todistamassa :slight_smile:

1 tykkäys

Niin, monesti olen näiden arvostelujeni yhteydessä sanonut, että tämä EI koske täällä Tapparan palstalla vaikuttavia kärppäkannattajia! Nyt se jäi kirjoittamatta.

Niin @Heka8835 , olen tehnyt laajempia tutkimuksia ja havaintoja. Jos ajattelee siltä kantilta, mitä kannattajisto eri seuroissa on saanut vs. mitä ”ansainnut”, niin Kärpät on ääripää. Mutta olkoon tämä. Ja kuten sanoinkin, myös tällä palstalla on enemmistö (!) räkänokkia :grin: Kyllä, räkänokkia, se on hyvä sana. Kiitos Suikkanen.

Kärpillä voi olla ihan hieno (ja melko tyypillinen liigajoukkueen) kasvutarina tässä meneillään. Vaikeaakin on ollut ja siinä on pohjaa jolta ponnistaa keväällä. Oman maalin varjelu on onnistunut hyvin jo pidemmän aikaa ja tarvittavat, joskin vähäiset, maalit on saatu tehtyä. Tuosta on hyvä lähteä laittamaan yyveetä ja viimeistelyä kuntoon, ne kun pelimiehillä monesti tulevat jo pienen lisäterävyyden ja pelin kasvaneen panoksen myötä.

Toivotaan nyt kumminkin kunnon repsahdusta, jos vaikka Manner ei kestä puukoniskuja ja joukkue päättää ettei halua pelata kannattajilleen enää yhtään. :blush::carrot:

1 tykkäys

Kyllä minä Mustosta kritisoin, mutta melko pitkään olin etten kritisoinut. Olen kumminki tyytyväinen Mustosen otteisiin tällä hetkellä, muuten ei nii mene tunteisiin pelit, mutta tuomonen munaton hiihtely alkaa ärsyttää.

Kärpillä on nyt mukava potentiaali nuorissa Tieksola, Rädyt ja Topi Niemelä. Joona Huttula toki ei nuori ole nää vain 24 vuotias, mutta älyttömän stepin ottanut tällä kaudella. Sekä toivon Koblizekin ottavan sen viimeisen stepin urallaan.

2 tykkäystä