Olin jo ihan unohtanut Ortegan. Totta, hankala tässä vaiheessa sanoa miten kaverit tulee pelaamaan Liigassa, ja voihan se olla että kumpikin floppaa ja Kärpät on taas säälien ulkopuolella.
Itse kuitenkin olen enemmän huolissani Wellmanista. Hieman vanhempi Brandon Yip tuli lähes samoilla meriiteillä Liigaan, ja vielä samasta KHL joukkueesta, mutta kuinkas siinä kävikään. Perhana kun alkoi taas pelottamaan tuleva kausi
En tiiä jossain oli toki juttua että Kärpät tuon Mäenalaisen perässä on ja ei kyllä selvyyttä ole Kärppien sentteri kuviosta, mutta omaan silmään näyttää Mustosen ja Kristofin hankala löytää joukkueesta paikkaa, toki jos ketään ei enää tule nii sitte ehkä.
Saapa nähdä onko liikennettä myös pois päin Kärpistä.
Näistä pelaajista en mitään tiedä, mutta onhan se karu siirtymä kenelle tahansa ihmiselle ainakin noin ajatuksen tasolla Kalifornia → Oulu.
Oot eka siellä myyttisen kultaryntäyksen mailla, missä leppeässä ilmastossa purot virtaa hunajaa ja linnut laskeutuu olkapäille ja sitten yhtäkkiä huomaat olevasi marraskuisessa Oulussa, missä vain poro tuijottaa kohti keskellä tyhjyyttä, pimeyttä ja kylmyyttä.
Kuuntelin Petopodista Harri Ahon haastattelun ja Aho kertoi että uudet kaverit on hankittu kärkisenttereiksi. Hän myös kertoi että Mäenalasen päätöstä odotetaan edelleen kisojen jälkeen. En tiedä miten sitten jos Mäenalanen syystä X ei tulekaan. Kyllähän kokoonpano huutaa vielä yhtä top 6 laituria.
Myös Rinteen kohdalla on plan B jos herra jatkaakin NHLssä.
Otsikossa kärppien omia junnuja mutta totuus tulee itse tekstissä onneksi eli näitä kärppien ouluun muualta haalimia toisten seurojen junnuja
”Lisäksi Kärpät on solminut liigasopimukset Ville Koivusen, Joonas Lohisalon, Arttu Hyryn, Aleksi Antti-Roikon, Sisu Yliniemen ja Ville Heikkalan kanssa. Koko kuusikko on Kärppien seurayhteisöön kuuluvien seurojen kasvatteja.”
Kaikki noista on käytännössä Kärppien omia kasvatteja. Laser, Ahmat, KKP, MuJK yms on Kärppien rahottamia seuroja. Lisäksi nykyään kaikki joukkueet pelaa nimellä Kärpät.
Eipä siinä muuta, kuin että Kärppien ei tarvitse kilpailla - tässäkään asiassa. Joten ei syytä vertailla muihin liigaseuroihin. Nauttikaa vain kilpailueduista.
Oliskohan tuo Saku Mäenalanen joka tulis. Alkaa kyllä siinä vaiheessa olemaan Kärppien hyökkäys jo todella hyvässä kunnossa, olettaen ettei kukaan lähde.