Kalle Kaskinen tilalle.
Tapparaankin viime kaudeksi huhuttu, Jypissä rikkonaisen viime kauden pelannut Jonsson Ouluun. Tällä kaudella varsin vahvoilla tehoilla HockeyAllsvenskanissa.
Kalmar on ollu iha liekeissä viimeajat. Tuntuu et joka veto menee maaliin.
Päävalmentaja Karjalaisen, urheilujohtaja Kapasen ja toimitusjohtaja Virkkusen mietteitä.
Jutusta poimittuna:
Voi kuitenkin olla, ettei Oulun Kärppien kokoista organisaatiota ja aikaan saatua umpisolmua avata hetkessä. Ennen kuin uusi suunta löytyy, luuta lakaissee ja seurajohto joutuu painimaan useammankin palaverin löytääkseen tavat vetää köyttä samaan suuntaan.
– Meillä on paljon hyviä asioita täällä. Valtamerilaivat kääntyvät hitaasti, mutta kyllä tämä tästä kääntyy, Karjalainen päättää leveästi hymyillen.
Vertailun vuoksi: Tapparan kurssi kääntyi Rautakorven johdolla yhdessä kaudessa 2012-13 ja Saipa käänsi kurssin Raipen johdolla viime kaudella. Ovatko nämä poikkeuksia sääntöön? Hifk, Tps ja Kärpät ovat ”kyntäneet” jo useamman vuoden (minua ei haittaa, vaikka sama jatkuu).
Kärpät on solminut pelaajasopimuksen ruotsalaishyökkääjä Sebastian Stålbergin kanssa. Sopimus on loppukauden mittainen.
Melkoista munankuorilla kävelyä. Jo pelkkä otsikko paljastaa, että asiat kerrotaan vähän liian sopivasti. Onko sitten liian itsestäänselvyys, mutta missään kohtaa ei sanota, että kupataan Sportista. Omaan makuun ihmeellisesti kirjoitettu.
Katsokaa nyt tätäkin akrobatiaa:
Stålberg on pelannut Liigassa kaudesta 2020–2021 lähtien. Hän on edustanut Vaasan Sportia ja toiminut joukkueen kapteenina kolmella kaudella.
Kärppien facebookin mukaan Kärpiltä tulossa sopimusuutisia 14.1 keskiviikkona klo 18:45
Tiedä sitten onko jonkun nykyisen pelaajan jatkot, vai kokonaan uusi soppari.
Hjalmarsson tai Bertrand vai olisiko Sportista muita mahdollisia?
Jatkoajan Kärppäosiossa epäiltiin, että kyseessä voisi olla Jani Hakanpää.
Uskon kyllä vasta itse kun näen, luulisi tuon tason pelaajalle olevan muitakin vaihtoehtoja kun liigan toiseksi viimeisenä majaileva joukkue, jonka peli on melko sekaisin.
Puolustuspelissä Kärpillä mun mielestä on suurimmat ongelmat, joten eikös tuossa olisi täsmälääke? Hakanpään uran kannalta on parempi varmasti pelata jossain, kuin olla vuosi pelaamatta, jos mies on täydessä kunnossa. Jossei muuta niin on valmiimpi ens kauden Sveitsin liigaan, jos NHL portti menee kiinni lopullisesti.
Kärpillä oli uutisessa että noin 18:45 julkistus. Hakanpään tehot Kärpissä 18+46 ![]()
Kyllä se aika varmasti on Hakanpää joka tänää julkaistaan. Jatkoajan Kärppäosiossa joku tämän jo ratkaisi.
Vasemman puoleinen kuva on lisätty Kärppien ig;n tarinaan ja oikeanpuoleinen kuva on alkuperäinen. Itse vain laitoin kuvat rinnakkain ![]()
Kiertotalouden aikaan joku voisi laskea pelaajakiertoprosentin syyskuun alusta tähän päivään.
Viime kaudella Maple Leafsissa 2 peliä ja AHL:n puolella 2 peliä. Noi pelit 2024 marraskuussa 2 viikon sisään. Sitä ennen viimeisin peli oli maaliskuussa -24. Vuosi ja 10 kuukautta sisältänyt siis 4 peliä.
Hienoa, jos pystyy vielä ammatikseen pelaan.
Hakanpää loppukaudeksi!
Onko Kärpillä hyvä strategia pitää rosterissaan kahta kuntoutuvaa “arpaa” ja onko “välipeleille” varaa - tätä pohtii Tomi Nättinen:
– Hyvin hämmentävä diili. Nostalgia on urheilussa kaikista kalleinta, Nättinen aloittaa painokkaasti.
– Kuvitellaan tilanne, että kokoonpanossa ovat Hakanpää ja Markus Nutivaara. Siinä on kaksi pelaajaa, jotka ovat olleet todella loistavia jääkiekkoilijoita ja urheilijoita, mutta jotka ovat todella kaukana parhaasta pelikunnostaan.
– Ei kokoonpanoon pitäisi tuoda pelaajia, joita pitää ajaa sisään ja joilla pitää olla ”välipelejä”. Se on huono signaali koko seuran toiminnalle.
Lisäksi
Seuran ja pelaajan välinen loppukauden sopimus sisältää NHL-option.
Oon henkilökohtasesti sit mieltä, että se on ihan sama ketä tonne naarataan vielä tällä kaudella, niin pleijareita tuskin Oulussa pelataan. Joten vastaus kysymykseen: Kyllä on.