Eikä enää vain huhuta.
Aku Räty Kärpistä McDavidin rinnalle Edmontoniin.
Oli muuten melkonen isku Kärpille.
Paperilla varmaan niiden paras hyökkääjä, viime kauden 57p 51 pelissä ei ihan tyhjästä synny.
Ihan hyvä vaan että kilpailijat kokee takaiskuja.
Tuskin kuitenkaan täysin yllätyksenä tuli siirto.
Anteeksi vaan, mutta voi v*ttu!! Ja vielä Oilersiin, joka viime kesänä vei Marjalan. Rädylle onnittelut ja tsemppiä tietenki. Tsemppiä myös Kapaselle jotta saa taiottua jostain varman 60p laiturin tässä vaiheessa kesää.
Tuskin täytenä yllätyksenä. Mutta, ilmeisesti nämä touko-kesäkuun Nhl siirrot voi välillä tulla melkolaillakin puskista. Varmaan vielä enemmän silloin, kun kysessä ei ole varauksen “lunastaminen”. Kuten Järventielläkin.
Muistelin Rädyn olevan nuorempi. On kuitenkin 24v pelaaja. Niin se aika vierii. Noh, ehkä tuo ikä laittaa siirron täysin uuteen valoon. Harvemmin lähdetään tuossa iässä ja vielä toiselle NHL/AHL kierrokselle. Iso ylläripylläri siinä mielessä. Meni hieman myös Aatu ja Aapo itsellä sekaisin. Pahoittelut siitä.
Toimistolle todellakin savottaa löytää korvaaja markkinoilta tässä vaiheessa. Tapparalla ollut omat pojat projekti ja varsin onnistuneesti. Rädyt omia Kärppien kasvatteja ja siinä mielessä tärkeämpiä kuin random ulkomaalaiset. Kotimaisia tuskin montaa vapaana tuon tason pelaajia.
Laitetaan tänne talteen, koskee kuitenkin ensi kautta ja Kärppiä.
Kärpät tiedotti tehneensä sopimuksen Kalle Loposen kanssa
Kärpät yrittää kopioida Tapparan reseptiä ja kotiuttaa omia kasvatteja, saa nähdä onnistuuko Karjalainen tässä mittaamaan tulosta vai onko vaan muuten kivaa.
Jos miettii Kärppien dynastiaa niin kyllähän omat pojat sen rakensi. Nippu lahjakkaita nuoria nousi Liigaan ja loppu oli historiaa. Kumpi tässä kopioi lopulta kumman reseptiä.
Mistä lähtien omien kasvattien kotiuttaminen on ollut jonkun seuran oma resepti? Kyllähän useimmat seurat tähän pyrkivät, ja useat siinä onnistuvatkin (Härski/KalPa, Vatanen & Pesonen/JyP jne). Sitten on ihan erikseen eräs seura, johon omat kasvatit eivät halua palata…
Ratinen siirtyi Ilveksestä Oulun Kärppiin:
Sieltä vahvistus. Törnqvist 1v sopimuksella Ouluun.
Aika täsmävahvistus jos miettii, että pohjaketjut on ollu Kärppien ongelma. Törnqvist oli Linköpingissä erinomainen bottom 6 peluri. Jalkava 2 suunnan pelaaja, jolla hyvä laukaus