Yksikään huippuvalmentaja ei tee vanhoilla mestaruuksilla mitään, kuluvalla kaudella. Siltikin, ja varsinkin Tapparassa, Tapola on onnistunut isommalla prosentilla siinä, missä muuan Rautakorpi ei kovin usein onnistunut. Tässä siis puhun vain mestaruuksista, koska muu asia ei tunnu faneille riittävän - eikä toki tarvitsekaan.
Siltikin, jokainen kausi on prosessi. Jos multa kysyttäisiin kulkeeko peli mieluummin pleijareissa vai Syyskuussa, valitssisin 100 kertaa sadasta pleijarit. Jotenkin jännästi Tapola/ Rautakorpi molemmat eivät nauti rekordeistaan huolimatta luottamusta faneilta.
Minä tai kukaan muukaan ei voi mestaruutta taata. Kyllä mä silti vähän kehoitan myös tarkkailemaan sitä peliä. On totta, että tähän kolmannekseen mahtui muutama sekava peli - joko Tapparan itsensä takia tai siksi, että vastustaja onnistui Tapparan pelin sekoittamaan. Mutta valtaosassa pelejä pelin rakenne on ollut kunnossa. Ja tätä tukee tilastot.
Mun unelmamaailmassa valmennusta, pelaajia ja joukkuetta tuetaan myös niinä vaikeina hetkinä. Ilves on tästä mielestäni hyvä esimerkki. Mun luottamusta tällä hetkellä valmennustiimi nauttii. Pelillisesti. En tiedä, mitä/ miten seurassa on kuohunut. Jos muita asiattomuuksia on ilmennyt (mihin tahansa suuntaan) en arvosta sellaista käytöstä ylipäätänsä missään. Mutta se mitä Tapola pelistä puhuu, millaisia valintoja ketjuihin ja peleihin hän tekee jne. näyttäytyy ainakin minulle varsin loogisena.