Samoilla linjoilla. Ei Jasulla vaan riitä nykyrooliinsa. Kaikki kiekollinen peli pysähtyy kerta toisensa jälkeen Jasuun.
Sentteriä sisään ja Jasu nelosen keskelle. Matti Järvinen ylimääräiseksi sentteriksi, jos motivaatio riittää. Muuten tack och adjö hänelle. En sano, että on umpisurkea, mutta ei pysty ykkösenä vetämään ja alakentissä ei ole tilaa.
Slovan Bratislava lienee jo ulkona pudotuspeleistä KHL:ssä, tästä meille loppukaueksi, osoittanu jo tasonsa kotoisessa liigassamme. OLisi Mikkimäinen tuttu valinta.
Allekirjoitan täysin!
Muuten kanssasi samoilla linjoilla, mutta nähdäkseni Matti Järvistä voisi kokeilla Nurmen tai Luodon tilalla laiturina mikäli uusi sentteri tulisi. Tosin Järvisen kyllä pitää hankkia vähän papua sitä ennen - se olkoon vaikka valmennuksen tehtävä. Uskomattoman pehmeä on sentterismies siihen nähden, mitä tuolla varrella pitäisi olla.
Yhtä kaikki M. Järvistä ei paranisi hukata mihinkään vaan laittaa rauhassa asioita kuntoon, on kuitenkin myös ensi kauden pahvi. Mulle vaan on alkanut hiipiä ajatus, että Jasu saattaa olla Rautakorvelle samanlainen projekti kuin Jarkko Malinen oli aikanaan. Tapola sai tuosta jotain mehuja sit irti kolmannella kaudella, muttei kuitenkaan riittävästi.
Sen jälkeen Malisella onkin ura ollut taas siihen suuntaan, johon hänet alunperin hankittiin. Eli erinomainen kolmoskentän ja kahden suunnan sentteri. Siihen riittää eväät. Kaikki siitä eteenpäin on liikaa. Saa nähdä, onko Rautakorvelle muodostumassa samanlainen pakkomielle Jasuun, mutta luulisi nyt Jukankin näkevän.
Zaborsky pelaa hyvin joukkueelle ja Kuuselan turhautumisen näkee kauas. Zaborsky kaartaa tarjoamaan loistavaa syöttöpaikkaa Jasulle taakse niin silloin Jasu pelaa päädyn kautta tyhjään tilaan, jossa ei ole ketään. Ja kun Zaborsky menee sinne tyhjään tilaan niin tuo lyö jok’ikinen kerta päätykiekon. Ja tästä minä en muuten syytä Jasua vaan valmennusta: jos on tuollainen alaketjun sentteri kaikilla mausteilla ja silloin tällöin pystyy maalinkin tekemään niin onko oikeasti pakko himmentää kokonainen tulosketju tuon vuoksi? Onneksi sentäs ns. kolmoskenttä vetää kuitenkin lähes kakkoskentän minuutit - onhan tuo meidän selvä ykköskenttä tällä hetkellä.
Täysin samaa mieltä; muutama lisähuomio.
Järvinen saisi lisätä taklauspeliä roimasti kuin vartta löytyy, pelaa isoksi mieheksi yllättävän pehmeästi.
En tiedä kuinka roolit laiturien ja sentterin välillä jakaantuu karvauspelissä, mutta sanoisin että Jasun karvauspeli tuottaa huomattavasti vähemmän kiekon riistoja kuin Rauhalan tai JMJ:n vastaava.
Sopivassa roolissa Jasu on kerrassaan loistava, ei siinä mitään.
Ihan yhtä paljon kiekonriistoja Jasu pystyy ottamaan, mutta ongelma on se seuraava vaihe. Kiekollista peliälyä ei voi opettaa ja Jasulla on muuten kaikki ominaisuudet aivan kunnossa. Kiekollinen peliäly tai ylipäätään pelisilmä on sellaista, jota esim. minulla ei ole. Jos sitä ei ole niin sitä ei ole - kun et löydä jatkopelejä niin työteliäskin peli menee hukkaan. Jasu ei löydä yhtään jatkopelejä laitureidensa kanssa ja Kuusela yrittää ohittaa ongelman hakemalla epätoivoisia passeja kentän läpi suoraan pakin kautta Zabolle tai kerta kaikkisen suoraan Zabolle.
Peliälykkäämpi sentteri on se, mitä tarvitaan Jasun tilalle. Löytyykö - eri juttu.
Joo, kyllähän se näin on, että sentteriä me tarvitaan. Eri asia, että missä ketjussa mahdollista hankintaa peluutetaan, mutta Jasu on liian isossa roolissa. Kuten olen aiemmin todennut, mielestäni Jasu pelaa kyllä hyvää kautta, mutta hän ei pysty tosiaan omalla pelaamisellaan luomaan tekopaikkoja. Eikä hän pysty myöskään maaleja tekemään. Olisiko Matti Järvisestä tuohon kiekolliseen rooliin, en tiedä. Tällä hetkellä ei hän ei kuitenkaan muodosta minkäänlaista uhkaa hyökkäyspäässä.
Sentteriä siis sisään, se on johtopäätökseni.
5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara roster 2017-18
Itse ajattelin Rauhalan siirtyvän laitaan, jos uusi sentteri tulee. On ehkä eniten nykyisistä senttereistä laitaankin sopiva. Mutta tuo Rauhalan ketju on ollut erittäin hyvä ja aika vaikea sitäkään on rikkoa. JMJ tosiaan myös pelannut laidassa.
Ei tuota palettia helppo ole koota, jos uusi sentteri tulee.
Edit: Tammikuustahan on puhuttu/huhuttu, että silloin hankinta tai jopa hankintoja voisi olla tulossa. Oletettavasti tuohon Kuuselan ja Zaborskyn väliin jotain pelaajaa on haettu/haetaan.
Tähän ketjuun mielestäni sopivana kysyn koska KHL-liigan siirtoaika tänään päättyy? Vaikuttaa haaveiluihin jonkin verran.
Kuusela julkaistiin 15.2. KHL:n siirtoraja menee aikaisemmin umpeen, mutta pois sieltä voi siirtyä sen jälkeenkin. Näin muistelisin.
Ei vaikuta muutakun että ketään ei voi siirtyä KHL mutta KHL:sta voi lähtee pois
Kai se siihenkin vaikuttaa, että sarjan (KHL) sisällä ei voi siirtorajan jälkeen siirtyä toiseen seuraan?
Ekkai sä tosissas kuvittele että Rautakorpi kävis täällä lueskelemassa kokoonpanotoiveita?
Joo siis sisäistä tarkoitin. Pois pääsee kyllä aina jos haluaa.
En sitä välttämäti, mutta voihan sitä kaikenlaista korviin kantautua välikäsien tai -korvien/-suiden kautta.
Itse en välttämättä kaipaa vahvistuksia, mutta jos minä ihan vähän haaveilen kanssa.
En haaveile sentteristä, vaan haaveilen Savinaisesta.
Niin paljon kuin Nurmesta pidän, mutta tällä hetkellä ei vain riitä. Olisi hienoa, jos tuohon rosteriin saataisiin Savinainen sopparilla joka kattaisi myös ensi vuoden.
Savinainen voitaisiin lyödä Revon paikalle ja Repo laitettaisiin Nurmen paikalle. Saataisiin vastustajien kauhukenttä kasaan.
Eli näin:
Savinainen-JMJ-Peltola
Zaborsky-Järvinen-Kuusela
Ojamäki-Rauhala-Karjalainen
Luoto-Jasu-Repo
Luoto ja Repo aiheuttaisi keväällä harmaita hiuksia ihan jokaiselle vastustajalle ja Jasu keskellä puurtaisi omaa pyyteetöntä duuniaan. Kiekko päätyyn ja kuspäät (vastustajan kannalta) perään.
Savinainen on omissa toiveissa myös. Sitä olen miettinyt että voiko joku KHL joukkue napata sen itselleen johonkin 3-4 ketjuihin kevääksi. Itse ihmettelen suuresti jos kautensa päättää nykyisessä seurajoukkueessaan.
Eikös Jugraa olla mahdollisesti sulkemassa pois sarjastakin ensi kaudella taloudellisten ongelmien takia.
Veikkaan Savinaisen siirtyvän johonkin vielä tällä kaudella.
Kaveri kertoili tänään, että Ryan Garbuttia olisi tarjottu/kyselty Tapparaan.
En viitsinyt omaa huhuketjua avata, mutta vaikuttais hyvin Josh Greenmaiselta toteutuessaan.
Tämä vaan ihan kaverilta, en kyselly sen tarkemmin mistä oli kuullut.