Pieni muutos tehdä;
Peltola©-Konna-Aaltonen
Palola-Enlund-Kuusela(A)
Levtchi-Virta-Bertrand
Moilanen(A)-Rauhala-Vauhkonen
Lehtonen-Jasu-Simontaival
VMV(A)-Plastino
Blood-Suhonen
Piskula-Graham
Racine
Rouhiainen
Hrachovina
Heljanko
Pieni muutos tehdä;
Peltola©-Konna-Aaltonen
Palola-Enlund-Kuusela(A)
Levtchi-Virta-Bertrand
Moilanen(A)-Rauhala-Vauhkonen
Lehtonen-Jasu-Simontaival
VMV(A)-Plastino
Blood-Suhonen
Piskula-Graham
Racine
Rouhiainen
Hrachovina
Heljanko
Mä haaveilen, että alkukaudella kokeiltas rohkeesti omia junnuja ja tankattas joukkuetta vasta jos niillä ei riitä.
Toisaalta jos Juki,Konna ja vaikka ipa Radu on tulossa ja kaikki jatkaa kellä sopimus… niin eipä taida paljon hyökkäyksessä tilaa olla.
Tanus,Simontaival,Vanhatalo ja Rouhiainen nyt ainakin olis hieno nähdä liigassa ja niin että annetaan kunnolla vastuuta.
Wehmas vois olla myös ainakin varamiehen varamiehenä. Nää kaikki pojat pelaa vielä verkkaripalkalla.
Kaikki muut kotimaiset sarjatasot ovat (pitäisi olla) jokaiselle noista ihan vääriä. Mutta jospa vaikka Tapparalla olisi sellainen 14 hyökkääjäruutua jotka pelaavat säännöllisesti Liigaa, niin veikkaanpa, ettei näille ole valitettavasti varattu noista kolmea.
Onpas taas “varmoja” huhuja paljon liikeneessä. hyökkääjiä ois taas 6 ketjuun…listaan alle
He keillä jo sopimus ensi kaudesta
Kuusela
Bertrand
Virta
Levtchi
Malinen
Rauhala
Tanus
Vauhkonen
Lehtonen
Moilanen
Simontaival
Vanhatalo
Huhutut
Kontiola
Peltola
Ojamäki
Palola tai joku muu tuttu KHLhyökkääjä
Aaltonen
Rautiainen
Näin kevyt kattaus tällä kertaa
Olen myöskin sitä mieltä, että ensi kaudella Tapolan pitäisi saada sisäänajettua ne nuoret jätkät, jotka sitten Kansiareenalla täyttävät isoja ruutuja. Ensi kaudella pelaava voisi olla mallia:
Levtchi - Virta - Bertrand
Kuusela - Tanus - Simontaival
Vauhkonen - Malinen - Lehtonen
Vanhatalo - Rauhala - Moilanen
Blood - Rouhiainen
Vittasmäki - Suhonen
Salo - Ytterell
Utunen
Sitten jos näyttää ettei näillä olla neljän-kuuden sakissa, niin vahvistetaan syksyllä. Jos ollaan, niin siirtorajoilla pari kovaa luuta sisään.
Eikös Kontiola ja Peltola ovat juurikin niitä tuttuja KHL-hyökkääjiä molemmat?
On, mut alkuperäisen huhun mukaan piti tulla Konna ja 2 tuttua laituria.
4-6 sakissa?? Ei kai tollasia sijoja voi ruveta hyväksyyn? 1-2 ja max se 4 sija ja kotietu.
Jos ei sellaisten sijojen mahdollisuuttakaan haluta hyväksyä, olisi reilumpaa päästää vaan kaikki Lainetta ja Barkovia heikommat junnut pois. Tuskin joku Tanuskaan kahden vuoden pahvia teki sillä ajatuksella, että pelaa A:ssa ja KooVeessa, tai parhaassa tapauksessa lainalla KooKoossa.
Erikoista jos Rautiainen tosiaan tulisi tapparaan. Mielestäni Moilanen on aika samantyyppinen pelaaja kuin Rautiainen ja eikös Moilasen optio käytetty, joten Moilasella ainakin ensikaudelle soppari.
Jos Kemmu lähtee ulkomaille niin toivottavasti saadaan hyvä korvaaja hänelle. Plastino? Rantakari? Jos tuttua pakkia huhuiltiin. Bailenilla näytti olevan soppari ensi kaudesta khl:ään
Tämän oon sanonut ehkä tuhansia kertoja, mutta Ytterellin näkisin mielelläni ens kaudellakin.
Mä en. Syynä hinta/laatu jos saamani tiedot hinnasta on lähellekkään oikein, niin liian kallis mies.
Oho. Jostain syystä kuvittelin olevan juurikin hinta-laatu-suhteeltaan oikein otollinen pidempään sopimukseen. Mutta pelaajasta pidän kuitenkin, hinnasta riippumatta.
Ei tarvinnut ees sitä pottia räjäyttää. Kaverin potentiaali ymmärretään jo Montrealissa saakka.
Kausi ohi ja huhuja jo ilmoilla! Nyt voi siis spekuloida hiukan.
Levtchi - Kontiola - Peltola
Smejkal - Virta - Kuusela
Iacobellis - Malinen - Bertrand
Moilanen - Rauhala - Tuhma
Simontaival - Tanus -Lehtonen
Neljällä uudella sopparilla olisi jo varsin hyvä hyökkäys. Suurin kysymys kuuluu, ovatko Tanus ja Simontaival ensi kaudella liigatason pelaajia?
Rantakari - Vittasmäki
Blood - Ytterell
Utunen - Suhonen
Mäntylä - Rouhiainen
Rantakarin paluu ja kaksi jatkoa. Olisi jo kova pakisto, mutta jättää tilaa yhdelle hankinnalle vielä ennen siirtorajaa. Polasekin jatko olisi unelma, mutta en usko toteutuvan.
Hrachovina
Heljanko/X
Domin paluu ai että. Domin palatessa Heljangolle on tarjolla kakkosvahdin paikka, joten olisiko jossain muualla parempi kehittyä.
Mielestäni Tanus voisi ottaa Rauhalan “roolin” ns. 5 sentterinä ja laiturina pelaavassa kokoonpanossa, jos/kun Rauhala ottanee Jasun roolin. Levtchillä mahdollisuus ottaa vielä se yksi steppi eteenpäin ja tehdä “Haapalat” seuraavan 2 kauden aikana. Polasekin pitämiseen en jaksa uskoa, mutta olisihan loistavat puolustavat puolustajat Vittasmäen, Bloodin ja mahdollisesti Mäntylän muodossa. Utuselle seuraavaan steppiin mahdollisuus. Mielellään myös Simontaival pelaavaan kokoonpanoon ja otteluita se 40-60 näyttöjen mukaan. Hankitaan sitten siirtorajalla viimeiset vahvistukset tarpeen mukaan. Lisäksi itse haaveilen Ojamäen jatkosta, jos ensi kausi olisi se lopullinen läpimurto ja siittä isompiin ympyröihin?
Muutenkin mielenkiintoista nähdä kuinka paljon enään tulee uusia pelaajia jatkuvien sopimuksen + jatkosopimuksien + jo tehtyjen uusien sopimuksien lisäksi, koska korona…
Itse haaveilen seuraavanlaista viritelmää, jota sitten vahvistetaan tarpeen mukaan:
Bertrand - “ykkössentteri”/Morley/Kontiola - Peltola
Levtchi - Virta - Ojamäki
Moilanen - Malinen - Kuusela
Tanus - Rauhala - Vauhkonen
Simontaival
Lehtonen
Iacobellis?
Polasek - “ykköspakki”
Vittasmäki - Suhonen
Blood - Utunen
Mäntylä - Rouhiainen
Hrachovina
Heljanko
Tai vaihtoehtoisesti tämän hetken tilanteen mukaan:
Bertrand - Malinen - Kuusela
Levtchi - Virta - Peltola
Moilanen - Tanus - Vauhkonen
Lehtonen - Rauhala - SImontaival
Polasek - Suhonen
Vittasmäki - Utunen
Blood - Rouhiainen
Mäntylä
Hrachovina
Heljanko
Mielestäni turha hankkia kauden alusta asti liikaa santapaperi osastoa, mielummin näyttöpaikkoja enemmän ja siirtorajalla sitten “Jasut” yms täsmä vahvistukset sisään. Lisäksi toiveissä olisi rotaation käyttäminen kauden aikana kohtalaisen tasaisesti.
Iacobelliksen jostain kumman syystä haluaisin vielä nähdä mukana. Tuntui parantavan peliään ja jotenkin tunne että voidaan saada loistava pelaaja kärkiketjuihin kaiken natsatessa.
Btw: Monet ovat unohtaneet Lassi Vanhatalon näistä spekulaatioista. Itse olen kyllä hiukan kuullut, että kuuluisi Tapolan ns. pelaavaan kokoonpanoon ja ensikaudella olisi tarkoitus yrittää ajaa palaaja Liiga-tasolle…
Huhuja vaan on niin paljon ettei millään mahdu, mut sen näkee sitten kun joukkue kasassa
Niin…itse pitäisin ennemminkin sangen kummallisena, jos ei pääsisi kokeilemaan ja pelaamaan, kuitenkin mestiksessä hyvä kausi ja aika nousujohteinen kehitys muutenkin ollut. Kaiken lisäksi ensikaudesta vielä sopimus Tapparassa…
On siellä Tanuksella, Rauhalalla, Lehtosella, Moilasella, Vauhkosella, Simontaipaleellakin… Kova on ruuhka alempiin ketjuihin. Varmaa paikkaa on kyllä paha luvata.