Mielestäni voimme jatkaa keskustelua paremmin tässä ketjussa. Tässä ketjussa voi laajasti haaveilla tarvittavista pelaajista. Tämä nyt ei ole sinulle vaan ylipäätään - minua kyllästyttää, kun jatkuvasti kaikkea, mitä Tapparassa tehdään verrataan muihin.
Ilveksessä voi hyvinkin olla tällä kaudella seitsemän sentteriä (en varmentanut asiaa), mutta se on Ilveksen ihan oma asia. On selvää, että silloin jos joukkueella on seitsemän sentteriä niin niistä melkein kaikki pelaavat laitureina, joka on ihan ok. Lähtökohtaisesti se ei kuitenkaan tarkoita, että keskikaista olisi erityisen voimakas. Tapparalla on Liigan paras ykkössentteri, joka pitäisi niin kuin ymmärtää laajasti, millainen panostus se on meiltä ollut. Jatkuva haaveileminen määrästä laadun sijaan osoittaa mielestäni hienosti sen, kuinka vähän lopulta ymmärretään, millainen kompromissi joukkueen kokoaminen on.
Liigassa on kuitenkin suurimmalla osalla joukkueista ongelma, että senttereitä ei yksinkertaisesti ole. Voit ottaa minkä tahansa jengin tarkasteluun sarjataulukosta ja pian huomaat, kuinka siellä ja täällä sekä tuolla laiturit pelaavat senttereinä - ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus. Sentterit viedään Liigasta heti parempiin liigoihin, joten jonkinlainen kunnioitus olisi hyvä olla joskus Tapparankin tekemistä kohtaan. Tämä joukkue seuraa mestaruusjoukkuetta!! On pieni ihme, että Tappara on pystynyt näinkin hyvän kokonaisuuden kokoamaan. Katsokaa IFK.ta - siinä on esimerkki, kuinka huonoa joukkueen kokoamista joudutaan korjaamaan koko kausi. Tappara selviää vuodesta toiseen lähinnä pienin muutoksin ja tarkennuksin.
Tulipa tästä nyt taas pitkä viesti. Halusin tällä lähinnä vuodattaa sitä, että kyllä Tappara tarvitsee laajuutta rosteriinsa ja myös minä haaveilen ainakin yhdestä lisäpelaajasta. En kuitenkaan haaveile itse siitä, että joukkuetta laajennetaan järjettömästi kuten vaikka Ilveksessä, jolloin hyvätkin pelaajat jäävät osattomiksi.