Jos Vähä-Ruohola sanoi Tampere Cupin jälkeen että NHL vaikuttaa siihen kuka hankitaan ja nyt sanoo ettei ole etsintä päällä, niin minun päässäni tämä menee niin että sopimus sentterin kanssa on jo tehty. Odotellaan vaan saako kaveri NHL sopimuksen.
Ja asiat minun päässäni menee useinkin hyvin perseelleen.
Tappara on Euroopan yksi kovimpia seuroja, uusi areena ja mieletön dynastia. Olen tykännyt kyllä Virrasta 3-kentän sentterinä. Kempe olisi juuri se sentteri mitä haetaan.
Tuossa on Tapparan sentteri -nelikko CHLn alkuun.
Sitten varmaan neljäs sentteri on Tanus.
Näistä kahdella on kunnon kokemusta miesten peleistä, Rönnillä alkuaskeleita.
Tuli juurikin vastaan juttu, jossa oli vapaana olevia pelaajia. Sallinen oli tällä listalla. Olisi oikein hyvä kaveri täydentämään keskikaistaa. Joten haaveilen Tomi Sallisesta.
No vois kuvitella juu.
Ja voisi myös kuvitella, että vaikkei T.Sallinen olisi saatavilla ilman mottipäistä, niin joku kolmossentteri olis markkinoilla…
Vähän hölmöä lähteä noin kapealla keskikaistalla liikenteeseen kun poissaoloja tulee aina.
Siis jos Rönni, joka saamassa reilua näyttöpaikkaa, on nyt juuri loukkaantunut, ei kai sinne mitään paniikkihankintaa olisi pitänyt tehdä? Tanus pelannut junnuajat keskushyökkääjänä, kuten Tapola sanoi. Onhan CHL:ää vedetty Peltola pakkinakin. Tuskin pidempään on tarkoitus vetää näillä, mutta maltti on valttia.
No paniikkihankinta ja paniikkihankinta.
Yks keskushyökkääjä lisää noin kapeaan sentteristöön ei mene paniikki- vaan järkihankintana.
Leveyttä tarvitaan.
Tämän viikon aikana se nähdään miten vaikuttaa kahden sentterin vaje.
Aloitusympyrässä se näkyi umpi surkeaa Pelicansia vastaan niin hieman pahoin pelkään millaista jälki on CHL:ssä.
Eihän tuossa tällä hetkellä ole kuin Lehterä ja Virta, jotka ovat miestentasolla säännöllisesti pelanneet sentterinä. Olisi aika kummallista, jos tärkeät chl pelit pelattaisiin ilman sentterihankintaa. Vai onko käynyt niin et Aro on laittanut rahahanat kiinni.
Kyllä se on paniikkihankinta, jos heti laitetaan ostohousut jalkaan, kun Rönni loukkaantuu. Mikki kun on puikoissa, ei sellaista kovin herkästi tehdä. Jos keskushyökkääjä tulee, on taustalla varmasti pidemmät neuvottelut, eikä vain ole heti Rönnin loukkaannuttua ole vaan hankittu pelaajaa. Silloin usein tulwe huteja tai järkyttäviä ylihintoja.