Ei kannata kuitenkaan hätäillä Konsta Heleniuksen kanssa. On nähty, että kun heti varauksen jälkeen lähdetään Amerikkaan, niin ei ollakaan valmiita ja otetaan takapakkia. Pidän ehkä jopa isompana mahdollisuutena sitä, että Helenius on vielä varauksen jälkeen vuoden Euroopassa, Liigassa kasvamassa korkoa.
Harmi. Ei oikein ole käyttöä. Voiko sopimuksen purun laskea pelaajahaaveiluksi? Vähä hot take: On hyvä pelaaja, mutta on mielestäni liian välimallin pelaajaksi jäänyt tapaus.
Samaa mieltä. Tappara tarvitsee myös ensikaudelle ykkössentterin ja mielestäni Räsäsestä ei ole sitä viittaa kantamaan.
NHL-tietäjät korjatkoon jos olen väärässä, mutta aivan kärki varaukset kyllä otetaan heti “lähelle”, koska investointi on varanneelle organisaatiolle niin iso. Kasvattajaseuraan palauttamisen sääntökään ei 1. kierroksella(?) päde.
Mutta katsotaan nyt mikä se varausnumero on. Minulla ei ole mitään käsitystä mikä on ensi kesän draftin yleinen laatu ja taso.
Vaikka Konstaa nyt hehkutetaan, niin omasta mielestäni hän ei ole vielä alkuunkaan valmis. Pelipaikka keskellä on varausnumeroa nostava seikka, mutta toisaalta Helenius on ehkä ennemmin tasaisen hyvä, kuin jonkin superominaisuuden omaava. Anton Lundell varattiin numerolla 12 ja pelasi tämän jälkeen vielä kauden HIFK:ssa.
Heleniuksen sijoitus viimeisimmässä listauksessa taisi olla sija 5. Tulee menemään sentterinä pienellä numerolla. Tämä lienee melko todennäköistä.
Koko syksy rapakon takana ja varmaan muutama NHL-peli. Kannattaako palauttaa enää Liigaan siinä vaiheessa? Pelaajan kannalta kannattaa pelata vaikka AHL:ssä.
Noniin Eli Tapparan twiitin mukaan vähintään yksi jatkosoppari julkaistaan joulun kunniaksi. Haaveilen Viittasmäen, Halloranin, Keskisen ja Randelinin jatkosoppareista.
Granath tähän listaan myös ehdottomasti.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Tappara roster 2023-24
Randelinille sorvattiin loppukaudeksi jatkosopimus - siirsin viestit tämän kauden rosteri -ketjuun:
Tulevan kauden sopimushaaveiluista voi sitten jatkaa tässä ketjussa.
Ottelussa virittäydytään jo joulutunnelmaan, sillä paikalla on muun muassa joulupukki sekä jouluisia yllätyksiä.
Sopiiko tuon perusteella elätellä mahdollisista jatkosopimuksista? Haaveilen ainakin
Olisi kyllä surkea pukki jos ei olisi lahjoja faneille
Eiköhän sieltä bongata kuutiolle vain Mikki aitiosta tonttulakki päässä.
Levtchi - Helenius - Merelä
Tanus - Somppi - Savinainen
Puhakka - Keskinen - Halloran
Liedes - Räsänen - Granath
Luoto - Rautiainen - Tammela
Vittasmäki - Kaski
Leskinen - Juolevi
Kärki - Kinnunen
Kulonummi
Metsola
Randelin
Ei tämä sen vaikeampaa ole. Kaiken maailman haaveiluja näkee, mutta näillä mennään ensi syksyyn. Nuorekas luisteleva joukkue, jossa kiekollista osaamista
Ai että mä nautin tuosta nimilistasta .
Toki tavallaan harmi, mutta uskon Waltteri “sytyn kun on panosta” Merelän tekevän uran rapakon toisella puolella.
Mereläkään ei enää ihan nuori ole, joten jos palaa Eurooppaan, niin luulen että haluaa katsastaa Sveitsi/Ruotsi/Saksa-akselia. Toki jos Tapparasta lyödään mottipäinen eteen, niin varmasti kelpaa Tampereellakin olla. Toivottavasti saisi nyt tien kuitenkin raivattua Änäriin.
Jos Helenius tekee 40 pinnaa niin, menee aivan varmasti top 3, mahdollisesti jopa ykkösenä. Heleniuksen draft sijasta saadaan viitteitä vuoden vaihteen junnu kisoissa. Onnistuminen siellä niin, draft numero pienenee.
En kuitenkaan usko että, vielä ensi kaudella pelaisi muualla kuin Tapparassa. Oikeastaan PA lähtee vain jos on draftin numero yksi tai tulee varatuksi Chicagoon muuten Tapparassa.
…Sitten se olin tulossa sanomaan. Olisiko Linus Nässenillä käyttöä Tapparassa ensi kaudella? Useamman Jukurien pelin katsoneena on kyllä ihan Tappara 2.0 näköinen pelaaja…
Mikä on muuten Patrik Puistolan sopimustilanne? Koskas tämän kaverin kotiuttamista voisi pitää ajankohtaisena?
Tää kausi Jukureihin sopimusta. Itse ottaisin ensi kaudeksi meille kyllä
Koko Tappara-remmi sieltä pitäisi kotiuttaa Puistola-Helenius-Huuhtanen. Siinä valmis kakkosvitja.
Huuhtanen on sen luokan pelimies, että voisi tarjota huoletta ihan mottipäistä. IFK tekee sen kuitenkin. Tai on tehnyt jo.
Henkilökohtainen mielipide on, että en välttämättä haluaisi Tapparaan.