Pelicans-HPK Tallinnassa 27.01.2018 - mitä sillä tavoitellaan?

Ja Liivik. Märkä-Simo käy vetämässä Tallinnassa junnuille kiekkoklinikkaa, ni vois toimia vetonaulana.
Tappara Tallinnassa kyllä kiinnostais itseänikin.

Nurmisen radiohaastattelun mukaan ei ole – hän sanoi että jääkiekko on elämysbisnestä ja kuinka tuotetta pitää jatkuvasti kehittää ja pyrkiä tarjoamaan jotain uutta. Eli pääasiallinen kohderyhmä on joukkueiden kannattajat ja yhteistyökumppanit.

Tämä toki saattoi olla vain hockey jargonia ja tosiasiassa tämä on Liigan salajuoni kaapata Tallinna meidän sarjaan, ennen kuin KHL vie sen.

1 tykkäys

Mielellään lähtisi Tapparan vastaavaan otteluun.

Yksi mielenkiintoinen tapahtumapaikkakunta olisi myös Leningrad.

1 tykkäys

No jos tällaisia hommia tehdään vain elämysmielessä, niin ei muuta kun ens syksynä fani matkaa CHL peliin.

Itse en kovinkaan paljoo kiksejä tuosta Etelä-Helsingistä, eli Tallinnasta saa, mutta myönnetään, että pirusti paljon helpompi järkätä vapaita ja rahaa tuohon Tallinnan matkaan, kuin vaikka Sveitsin reissulle.

Elämys ja Tallinna ei mulla oikein kohtaa.

2 tykkäystä

Leningrad?? Missähän tuo ottelu silloin pelattais… Viipuri taitaa kuulua Leningrad nimiseen oblastiin? Mutta itse kaupunkihan on nykyään Pietari. :wink: :wink:

Kiitos tarkennuksesta, samasta kaupungista on puhe. Joka tapauksessa asukasluvultaan Neuvostoliiton toiseksi suurin, ja siellä olisi tsuhnakiekko Jokerien kautta muutenkin jo yleisöä valmiiksi kiinnostavaa.

1 tykkäys

Mulla vaan tarttui tuo niin silmään, kun 1974 tein ensimmäisen ulkomaanmatkani. Vanhempien(!!) kanssa ja kohde oli juuri Leningrad. Onhan Leningrad vieläkin, mutta isompana hallintoalueena. Vois ajatella, että se on vähän niinkuin Pirkanmaa! Pietariin on viimevuosina monet kerrat tullut mentyä St. Peterlinen laivoilla. Tuolloinhan saa perillä olla viisumitta 72 tuntia ja siinä on aina ehtinyt jo jotain katsella. Mielenkiintoinen kaupunki.

Hallin kapasiteetti jääkiekossa on 5840. Pelicansilla oli pelissään 5003 katsojaa, joten halli oli lähes loppuunmyyty. Samalla Pelicans sai kauden suurimman yleisömääränsä.

– Yleisöä oli todella hyvin. Meidän laivallamme oli 27 bussillista menossa peliin. En tiedä, kuinka paljon väkeä oli Suomesta, mutta lippuja oli myyty hyvin myös paikallisille. Lopullisia lukuja ei vielä ole, mutta peli tuotti selvästi enemmän kuin HPK-ottelu Lahdessa. Jopa fanitavaramyynti oli parempaa kuin normaaleissa kotipeleissämme, Matikainen sanoi.

1 tykkäys