Pelicans - Tappara 06.10.2017 (Pe)

Oliko viestissä jotain mikä ei pitänyt paikkaansa?

Viime kaudella Charles Linglet ei saanut rehellistä mahdollisuutta. Kyllä kai valmennus sitten tietää jotain koska Linglet ollut muuallakin tehoton mitä Tapparan alimmissa kentissä.

Ehkä Redenbachissa sama juttu?

Tappara tarvii kipeästi uutta sentteriä kerran Juhani Jasu ykkössentteri.

1 tykkäys

Tuskin, Nurmen tippuminen kokoonpanosta oli odotettua tai lähinnä oli kysymys onko nelosessa Luoto vai Nurmi.

Vaimooni, eikun kenttään vaikka Luodon kans kun Tyler banned

Tän hetken näytöillä Tappara tarvitsee sentterin, mutta eihän Jasu ykkönen ole, vaikka pelaakin nyt ykkösessä. JMJ menee mun laskuissa kuitenkin ykköseksi.

1 tykkäys

Asiasta elvikseen,missäs meidän puoli on Lahdessa eli missä meidän fanit ovat

Miksei noita porilaisia “vahvistuksia” laiteta eri ketjuun?

Jos vastustajalla pelaisi vielä Blood, Tyrväiset ja Hodgman niin tietäisi, että tulisi ainakin viihdyttävä kiekkopeli. Noh, toivottavasti Tappara pelaa tänään viihdyttävää kiekkoa.

Pelicansin twitter naljailee Tapparalle, viitaten siihen Air Baltic-mainokseen, että

aiotteko tulla lentämällä Lahteen?

Minä vastaisin Tapparana:

“Ei, me lennetään vasta jäällä”

5 tykkäystä

Koko viesti oli varsin tunnepitoinen, jossa ulkoistettiin nämä “porilaiset” ikään kuin joukkueen ulkopuolelle. Ihan ovat osa tätä Tapparaa.

Mitä tulee Nurmen “kohteluun”, niin ihan ymmärrettävä ratkaisu valmennukselta - kuten sanoin. Nurmen pelaaminen ei tuosta juurikaan muuksi muutu. Kovaa duunia joukkueen eteen rajallisella liikkeellä. Ylivoimalla tekijämies, mutta siellä alkaa olemaan täyttä.

Ojamäen ja Kärjen potentiaali on isompi parempaan pelaamiseen mitä Nurmen. Varsinkin 5-5 pelissä. Pelien kautta on saatava itseluottamus takaisin näille kahdelle ja koko joukkueelle.

Onko Nurmi ollut pelillisesti näitä kahta tähän saakka tällä kaudella paljon parempi? Ei mielestäni.

On ollut ylivoimaisesti! Taistelutahto ja jopa liike valovuoden kärkeä parempaa.

2 tykkäystä

Lisäksi Nurmella on pisteitä tuplasti enemmän kuin porinkaksikolla yhteensä…

Mielestäni lähes koko joukkue on ollut tasaista massaa alkukauden Liigassa. Nurmi ei ole omasta mielestäni 5-5 pelissä ihmeitä esittänyt, kuten ei koko joukkue.

Hiukan olen eri mieltä tuosta “valovuoden” edellä Kärkeä liikkeessä. Molemmat olleet aika raskaalla jalalla. Ainakaan Nurmi ei tuosta ihan hirveästi varmaan enää nopeudu.

Ilmeisesti Rautakorpi ei vuosikymmenien kokemuksella osaa valmennustiiminsä kanssa laatia oikeaa kokoonpanoa jääkiekkopeliin. Se johtopäätös on nyt vedettävä. Heljankokaan ei pelaa Prkl!

Tänään pitää voittaa. Verratkaa ny noita kokoonpanoja… Jos ei tänään tuu kepeät kolme pistettä ni morjes

Sen voin luvata, ettei ainakaan kepeästi tule. Siitä olen samaa mieltä, että voitto ois kyllä otettava!

2 tykkäystä

Noniin.

Eiköhän tänään nähty se taas. Ongelma ei ole Elmerissä, Jasussa tai Ojamäessä. Ongelma on siinä että tässä touhussa ei ole mitään järkeä. Jos penkin takana olisi joku nobody tulokas, olisin huolissani. Nyt en osaa olla, vaikka aivan varmasti pitäisi.

Alan jo oikeasti harkita Ruutu+ tilauksen katkaisua pariksi kuuksi. Ja ennen kuin ”tosifanit” nousevat takajaloilleen, en ole kääntämässä joukkueelle selkääni. Aina tukena. Nyt vaan olisi sitä helpompi tukea, mitä vähemmän näkisi näitä tragedioita.

3 tykkäystä

Tänään pitää kyllä huomioida erittäin aktiivinen pelsu joten en minä ainakaan valmentajana mitään pitkiä palavereja pitäisi vaan eteenpäin ja otetaan tästä hyvät matkaan joita ei kyllä paljon ollut mutta alivoima esim.
Väitän jopa niin että joku heikompi nippu olisi saattanut ottaa pelsulta turpaan rumemminkin.

3 tykkäystä

Pelicans oli Matikaisen mukaan valmistautunut noin viikon tähän kohtaamiseen. Se oli kolmella kärkikarvaajalla päällä koko ajan ja Borna yritti 110% lasissa koko pelin. Lisäks vielä, että ei toi Pelicans mikään heittopussi kuitenkaan oo. Iikkakin on pelimies.

Myönnän että olo on taas aika fucked, mutta koitan nähdä asiasta myös nämä tosiasiat.

5 tykkäystä

Nyt olisi varioitava kenttiä; jos mitään tunnetta ei peliin tule, ei tule myöskään tule riittäviä pisteitä. Runkosarjassa on päästävä pudotuspeleihin ja mitään muuta tulosmittaria ei mun mielestä joukkueelle/valmentajelle/seuralle kannata asettaa.

Tilanne ei ole Kärppien kaltainen. Ensin veti vihtkoon Suikkanen ja sitten lähti Junno. Ei sen takia mutta asiat ovat yhteydessä toisiinsa. Nyt on aika odottamaton tilanne eikä Mikki Leinonen lähde tällä tavalla vaan tyylillä. Vai mitä.

Runoksarjassa on puskettava paremmin, tahdolla, väkisin. Pelkät Jugi ja Domi ei riitä. Muitten on tultava mukaan…edes nuorten miesten.

2 tykkäystä