Minulla parikin sisäpiirilähdettä allekirjoittanut väitteet Ässä-sarjan jälkeisestä rännistä. Joka ei minun sanaani luota, voi käydä katsomassa todistusainestoa YLE Areenasta. 30.3 nauhoitetussa urheiluruudun haastattelussa punakka pöhötys kertoo kaiken oleellisen.
Minä en itse asiassa pidä ollenkaan varmana, että osallistuu.
Epäilen kanssa. Saattaa olla muut hommat mielessä.
Ja mitä tulee noihin kupitteluhommiin, niin ei nuo väitteet nyt kauhean väärässä ole.
- Kaikki joukkueet “saunovat” välieräpettymyksen pois, jos vain otteluohjelma antaa myöten. Tänä vuonna todellakin antaa.
- Harvempi rillureissuistaan kuitenkaan reteilee someissa.
- Itse en enää Tampereen yöelämässä ole reiluun kymmeneen vuoteen liikkunut, joten ei ole tuntumaa mitä siellä tapahtuu. Kahdesta pelaajasta on kuitenkin kuulunut luotettavia huhuja tänä keväänä ja molemmat ovat tuossa lentskarikuvassa.
Mikäs siinä, aikuisia ihmisiä. Konnalla lisämotivaationa vielä pelaajauran loppuminen. Ei tällaisia muutoksia elämässä montaa tule.
Tulee jälleen mieleen tarina saunaillasta, missä joukkueenjohtaja Tinke Peltomaa oli ostanut jääkaapit täyteen märkää. Illan aikana oli juotu muutama hassu olut yhdestä jääkaapista. Kun Tinke oli huomannut tämän hän oli huutanut, että loiskuttaa illan aikana käsille saman verran kaljaa, mitä nykypäivän kiekkoilijat juo.
Kontiola on ihan syystä kritiikin kohde nro1 Ilveksessä. Esitys loppukaudesta oli luokaton muuhun kauteen verrattuna. Tehot katosivat ja puolustuspäässä hiihteli kuin veteraanikiekossa.
Liiga itse aiheuttaa näitä pronssipeliongelmia tauon takia. Jos pronssipeli pelattaisiin kaksi päivää joukkueiden selviämisen jälkeen, niin kukaan ei ehtisi Leville ryyppäämään. Tosin hyvällä tuurilla ovat nytkin kaksi päivää selviä ennen peliä
Mulle aivan se ja sama. Jokainen tehkööt mitä haluaa.
@ljpp niinhän ne taitaa olla.
Katson tässä syyttävästi myös valmennusjohdon suuntaan. Vaikka olis miten kovat vanhat näytöt, niin pitäis uskaltaa penkittää, jos ns. tähtipelaaja suorittaa ihan luokattomasti. Joukkueen etu aina ensin. Joko Konna olis herännyt tai sitten ei. Mutta ei vaan Antilla riittänyt kantti. Ei mennyt mestarivalmentajallakaan putkeen.
Onhan nuo ratkaisut vaikeita. Konnan ketju kantoi Ilvestä välillä yksistään kauden aikana. Ylivoima oli jäätävää ennen pleijjareiden alkua.
Kun koko porukka on ”kohmeessa” niin pistettäisiin kauden aikana onnistunut porukka vaihtopenkille. Olisiko tämä ratkaisu vapauttanut muun porukan peliä, tuskin?
Katson tässä myös valmennusjohdolta suuntaan. Mitään ei muutettu pelisapluunassa ja viimeisessä pelissä kentällä oli kuriton lauma, johon Pennasella ei ollut otetta.
Yhteenvetona, että ei epäonnistumista Kontiolan piikkin voi laittaa omasta mielestäni. Kyllä siellä koko joukkio holmöili kaksin käsin.
Jokainen huuhtokoon välierätappion ja pettymyksen tavallaan ja ei meidänkään jätkät varmaan samassa tilanteessa mitään pyhäkoulupoikia olisi olleet, mutta eri asia sitten on se mitä julkisesti näytetään ja/tai kerrotaan ulospäin. Kontiolalta todella harkitsematon postaus varsinkin tässä tilanteessa missä herra itse vetää luokattoman pudotuspelisarjan oli tämän syynä sitten vaivat tai ei.
Kyllähän tämä veistä kääntää naapurin haavassa samaan aikaan kun me valmistaudutaan finaaleihin ja meidän kokenut osasto männä vuosina on profiloitunut tyylikkyyden ja työnteon esikuviksi Jukka Peltola ja Kristian Kuusela etunenässä. Kuuselahan juhlisti CHL:n voittoa olemalla seuraavana aamuna lapsen pelissä toimitsijana.
Ne pienen pienet erot.
Valmennusporras ja kapteenisto on pitkälti mun mielestä vastuussa joukkueen arvoista ja siitä miten niitä ylläpidetään.
Näillä “huonoilla peliesityksillä” oli kuitenkin joukkueensa tehokkain pistemies runkosarjassa.
Pleijarit menivät toki Petrin osalta penkin alle, mutta ei ne nyt ihan putkeen menneet myöskään koko Ilves-joukkueelta kollektiivisesti.
Aika väsynyttä alkaa taas huhuileen pelaajan kupittelusta, kun kausi loppui pettymykseen. Pari kuukautta sitten sheikit pyysi “one more year” ja nyt syytetään juomisen pilanneen pelit. Todella väsynyttä.
Oli siellä aika monta muutakin pelaajaa, jotka alisuoritti rajusti.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Ilves roster 2022-23
Olihan siellä Sheikki möykkäämässä. Ei auttanut ees Sheikki
Kontiola oli kuitenkin se pahin floppi kaikista, turha sitä kiistää. Erityisen huono homma se oli sen takia, että Kontiolan ketju oli etukäteen Ilveksen ykkösketju ja sen onnistuminen playoffseissa oli erittäin tärkeää mestaruuden kannalta.
Konnalle juhliminen varmasti maistuu, siinä ei mitään pahaa ole, mutta olisi nyt odottanut pronssipelin yli, sen jälkeen on mahdollista tehdä mitä huvittaa. Ihmiset ovat toki erilaisia, Kuuselaa on vaikea kuvitella juhlimassa voittoillan muutamaa olutta enempää.
Minusta olisi ainakin voinut tuon pronssipelin yli odottaa että postaa someen tuollaista sisältöä, nyt moni kannattaja otti sen signaalina siitä ettei kiinnosta enää. Tuossa tapahtui Konnalle virhearvio jos minulta kysytään.
Runkosarjan lopulla ku Konna oli jonkun pelin sivussa"flunssan"takia niin oli ainakin silloin kuppia ottamassa.
Toivon mukaan kukaan osallinen ei sentään vedä Karalahden tyyppistä kauden lopetusta!