Olikose nyt edelliset 3 kautta niin Liigan neljänneks paras laukaisuprosentti.
E. Yli 100 laukausta laukoneista joo.
Puhakan tehokkuus ja onnistumiset eivät rajoitu runkosarjaan. Tämän ja kahden viime kauden aikana 40 playoffs-ottelua Liigassa tehoilla 13+8. Tämä ilman ylivoimaikaa ja ns. secondary scoring -kentässä. Runkosarjan pistekeskiarvo 0,426 ja playoffseissa 0,525.
Toissa kaudella oli erittäin hyvin pelanneessa Luoto-Rauhala-Puhakka -kentässä. Viime kaudella taas Ojamäki-M. Davidsson-Puhakka -kentässä (rakensi muuten mestaruuden ratkaisseen voittomaalin, josta on virheellisesti annettu Ojamäelle syöttöpiste) ja nyt Halloran-Keskinen-Puhakka. Pelannut hyvien pelaajien kanssa, mutta hänen panos kaikkiin noihin kenttiin on ollut valtava ja mahdollistaa toisten pelaajien pelata heidän parhaalla tasollaan. Todella monikäyttöinen pelaaja ja odottelen sitä, kun hänet lyödään ylivoimalle, koska hänellä on eväitä myös sinne.
Tässä on oikeasti melkoinen timantti meillä ja hän tulee saamaan NHL-sopimuksen parin vuoden sisällä.
Savinainen kertoi muutama päivä sitten haastattelussa, että heillä on Näykin kanssa vapaaehtoinen maalin eduspelaamisen ”klinikka” aina harjoitusten jälkeen.
Kauden alussa siinä oli kolme osanottajaa. Nyt siinä on ollut kahdeksan pelaajaa mukana. Tuossa edellispelin toisessa maalissa tuli Petterin maalinedusväännöstä Savinainen mieleen. Blood oli ihan pulassa Petterin kanssa, vaikka pojilla on pikkuisen koko eroa.
Pakko nostaa tämä, kun siihen saatiin vahvistus. Liedes mainitsi ennen kolmospeliä näytetyssä haastattelussa, että hän, Puhakka ja Savinainen ovat useasti Näykin ”klinikalla” harjoittelemassa maalintekoa maalin edestä.
Puhakka on pelaaja, jota itse kaipaisin lääkkeeksi yskivään ylivoimaan. Eilisen saamattoman vitosen ylivoiman takia häntä pitäisi kokeilla.
23v ja 3x .
On kyllä niin Tapparannäköinen pelaaja, että toivottavasti joskus ”C” rinnassa.
Juuri katsoin Tapparan mestaruusjuhlat kopista ja ajattelin tulla nostamaan esille huomion.
Tapparan pukukopissa on tosiaan 2 pitkää sivua voiden toisessa päässä istuu pienessä kaaressa joukkueen kapteenit/konkarit.
Pisti silmään, että perhana vie Puhakan paikka kopissa on heti kapteeniston vieressä ja lukeutuu siis jo 23 ikävuodella Tapparassa henkisiin johtajiin.
Hyvinkin voitaisiin lyödä ensi kaudeksi jo A rintaan. Veisi Puhakkaa taas yhden askeleen edemmäs uralla ja Puhakka on varmasti valmis kantamaan vastuuta.
Ketjua kun alaspäin luin niin olitkin tästä jo puhunut. Täysin samaa mieltä olen.
Siellä on Petteri käynyt antamassa oman mailansa soutaja Jari Saariolle hänen instagramin mukaan.
Tekstissä tottakai mainitsee suomenmestarin, Tapparan ja miehen jolla on iso sydän. Pääsee “airo” kunniapaikalle.
On se hienoa, että Puhakka vetää ens kaudellakin vielä meillä!
Pystyykös näitä IG-päivityksiä linkittään, kokeillaan. Saarion kautta saa hyvää julkisuutta, ni hieno juttu Puhakalta.
https://www.instagram.com/p/C69YIjQtKNh/?igsh=MWNpeG51dDRuamY4Nw==
En ymmärrä miksi, mutta oli pakko tulla tähän ketjuun kommentoimaan jotain. Varpaissa vipisee ja väpisee, että pöytä on katettu ja annokset valmiina kaudelle 24-25. Veikkaan tulevan kauden nimeksi.
Odotan Puhakan nousevan ensi kaudella liigan ehdottomaan eliittiin ja osittain kyllä kuuluukin jo sinne. Alkavalla kaudella Petteri tulee ratkaisemaan jälleen useamman matsin aivan ottelun viime hetkillä.
Varmasti kaikki haluaisivat Puhakan jatkavan Tapparassa myös ensi kauden jälkeen mutta veikkaanpa että kirkkaammat valot kutsuvat.
Lupailee hyvää.
”Olen pysynyt ehjänä ja olen voinut harjoitella täysin ongelmitta. Olen viettänyt enemmän aikaa punttisalilla, minkä myötä olen pystynyt kerryttämään kiloja ja massaa. Olen nyt voimakkaampi kuin aiemmin."
Puhakka tulee olemaan tämän kauden Sonni nro.1
40 pojoo on paperia.
Eli reenijumi
Noh ei vaiskaan kyllähän lupa odottaa tykkikautta
Kyllä Puhakalta voi odottaa sitä 40-50 pisteen kautta. On kyllä kovassa kunnossa sälli tällähetkellä. Saas nähdä mennäänkö samoilla ketjuilla kuin viimekaudella vai sekoitetaanko pakkaa hiukan. Peli toimii varmasti Tanuksen ja Mattila/Räsänenkin kanssa.
Puhakkaa ja hänen kehitystään pelaajana on ollut kyllä ilo seurata, joka kausi steppi eteenpäin. Todiste siitä, kuinka hienosti Tapparalainen pelaaja-polku toimii.
Petteri Puhakan pelaajapolku on hieman erikoinen sillä hän pelasi U16/U17 mestistä, Suomi-sarjaa ja aluesarjaa, joiden taso aikalailla harraste. Ei oikein voi puhua miestäni tapparalaisesta pelaaja-polusta. Sieltä sitten Kärppien junnuihin ja koska edustuksessa 1. ja 2. kentät täynnä, niin Tapparaan hakemaan peliaikaa ja kehittymään. Oulussa on tehty hyvää työtä, joskin myös Tapparassa.
Seuraava askel on EHT.
Olet oikeassa, mutta joku saattaa tulkita ko. pelaajapolun olevan eri kuin junnupolun ja siten kuva tapparalaisesta pelaajakehityksestä muuttuu vähän monisyisemmäksi.
Varmaan A- ja B-junnupolku ja Liiga-polku risteää monessa kohdin, mutta Heljanko on hyvä esimerkki vasta Liiga-polun kautta kehitysputkeen tulleena huippupelaajana ja samanlaisia steppejä sitä haluaisi nähdä Puhakaltakin.