Pienen alkoholia nauttineen joukon tappelu Tampereen paikallispelin jälkeen 24.1.2025

Nokkeluus vaatii älykkyyttä, öyhöttämiseen riittää kengännumeron kokoinen äo.

5 tykkäystä

Oletkohan sä nyt ihan oikealla foorumilla?

49 tykkäystä

Piru. Nyt vähän harmittaa, kun ei tullut mitään nokkelaa provoiltua niille itkeville aikuisille Ilves-kannattajille Tapparan mentyä menojaan keväällä 2017.

10 tykkäystä

Kyllä niitäkin oli, mutta se kuuluu tähän hommaan vaikka kipeää teki. Enemmän ne silti sattui game kutosen jälkeen, mutta ei siitä sen enempää.

Millaisia lukemia se “Tampereen Ilves haistakaa ■■■■■■ -chantti antaa tällä äo-mittarilla? Minkä kokoista jalkinetta laitetaan? Rimmasi kuitenkin niin ehkä ei ihan lasten osastolle tarvitse lähteä.

1 tykkäys

Ihan oikeasti mitä sun päässä liikkuu. Te huudatte lapsiperheille, hemmetin noloa. Mitä jos menet sinne omalle forkalle meijerijuttujesi kanssa, voi jösses mitä porukkaa te olette :rofl::+1: en ole hetkeen yhtä hyvin nauranut kuin tänään tuolle apinalaumalle karsinassaan.

25 tykkäystä

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan samankokoinen kenkälaatikko sopii molemmille paidan väriin ja päätyyn katsomatta, kun tuolle linjalle lähdetään. Korkeintaan numeroa 32.

Sitten kun mennään huutamaan noita samoja älyvapaita öyhötyksiä hallin eteen tavan katsojille, niin voi siirtyä jo sukkaosaston puolelle.

20 tykkäystä

Olin itse osittain näkemässä tilannetta portaikon yläosasta ja joku meikäläisistä oli heittänyt näitä Ilves kannattajia päin jollain objektilla, jonka jälkeen nämä ilvekset olivat menneet tän heittäjän suuntaan, joten ei olla ihan täysin puhtaita pulmusia meidänkään puolella. Itse säihkädin tilanteesta sen verran että päätin mennä hallista ulos eri reittiä pitkin

3 tykkäystä

Ilvesfoorumin mukaan tilanne tosiaan lähtenyt siitä kun Ilveksen kannattajia oli heitetty tuopilla.

1 tykkäys

Yllätytkö että joku provosoituu kun sua solvataan. Musta tuo on niin ala-arvoista huudella kadulla adrenaliinivaikutuksessa oleville ihmisille, kuinka tunnekylmä ihmisen pitää olla ettei koe tuossa mitään. Tappara on monelle ■■■■■ rakas asia ja henkireikä arjessa. Sitten tunteiden velloessa tappiosta apinat pilkkaavat poliisien seläntakaa. Ymmärrän täysin että jollain menee yli ja syy on vain ja ainoastaan aloittajalla eli provosoijalla. Tunnekylmien ei tarvi lähteä tähän moralisoimaan koska ette ymmärrä mitä tarkoitan. Tällainen vihanlietsonta vie yhteiskuntaa taas piirun huonompaan suuntaan, minkä jäljen haluamme seuraaville sukupolville jättää?

4 tykkäystä

Itse en setämiehenä ymmärrä tätä uutta meillekin rantautunutta fanitustapaa, joka on mielestäni suoraan lainattu brittien työväenluokkaisesta futikseen liittyvästä väkivaltagenrestä. Lahjattomat ihmiset pääsevät humalassa joukkouhoamaan, ja sitten taas maanantaiaamuna palaamaan noloina vaatimattomiin arkirutiineihin pahnanpohjimmaisina. Pidän tällaista toimintaa säälittävänä ja suoraan sanoen pidän tällaisia ihmisiä totaalisina häviäjinä.

Toinen asia mitä ihmettelen. Miksi nämä tässäkin ketjussa “mouhoavat” ilvesfanaatikot viettävät täällä aikaansa? Menisivät omalle pääsiäisenväriselle hiekkalaatikolleen keskenään uhoamaan.

43 tykkäystä

Nyt puhut höpöjä. Ei kulttuuriin kuulu mitkään provoilut ja haistattelut, vaikka näin koitat kertoa. Tällä koitetaan löytää joku oikeutus nurjamieliselle kannattamiselle.

Se että tomppeleita kannattajia löytyy joka puolelta, ei ole kyllä kulttuuria, surullista paremminkin.

28 tykkäystä

Mulle on ihan se ja sama jos molempien päätyjen ”ultrat” pahoinpitelee toisensa ja huutelee toisilleen mitä tahansa. Nehän tosta tykkää mutta pitäisi ihmisellä sen verran järkeä päässä olla, että miettii miten käyttäytyy lasten lähettyvillä. Vielä toistaiseksi suomessa jääkiekko ottelu on perhetapahtuma.

32 tykkäystä

Nyt niitä valoja päälle kaikille. Nämä perseilyt on loputtava niin Tapparan kuin Ilves leirin toimesta. Mihinkään hyvää tällänen touhu ei tule johtamaan.Ei maailmalta tarvii kopioida kaikkea paskaa tänne. Keskitytään omien kannustamiseen.

15 tykkäystä

Taas sellaista toimintaa,mitä ei voi millään hyväksyä,eikä kyllä käsittääkkään. En ymmärrä muutenkaan miksi tuota huliganismia pitää ihannoida ja tuoda läpimätää kulttuuria jostain muualta tänne? Tuollaisten tempauksien jälkeen aina miettii että ansaitseeko Ilves edes koskaan mitään voittaa,kun on tuollaisia “faneja” porukassa vaikka ei se seuran ja pelaajien syy olekkaan.

46 tykkäystä

Tämä. Se tuossa on vaan haastava, kun ei tuollaiset ihmiset osaa ajatella, saatika ottaa ketään muuta huomioon. MINÄ, MINÄ, MINÄ… Lutuuri, lutuuri, lutuuri… Haetaan tosiaan sitä oikeutusta ja perusteluja omalle käytöksellään milloin mistäkin kulttuurista ja historiasta jne. Itse suosittelisin hakemaan ammattiapua jostain ja menemään juttelemaan asioistaan. Käsittääkseni nyky-yhteiskunnasa tämänkaltaiset ongelmat ei ole tabu enään.

2 tykkäystä

Lasten ja vähä-älyisten hommia joukkueesta riippumatta. Onhan tuo todettu jo maailmalla.

Ipan kannattajakulttuurihan on rakentunut vahvasti jalkapallopuolen kautta. Siihenhän vahvasti kuuluvat etenkin Englannissa vastustajaa ja vastustajan faneja halventavat chantit, väkivalta ja katsomoliput ym seikat. Ei tietenkään kaikki tätä harjoita, mutta kyllä sieltä nämä seikat on poimittavissa osan taholta. Lisäksi kun tähän yhdistyy se järjettömän pitkä aika edellisestä mestaruudesta ja sen kautta kateus Tapparaa kohtaan, joka vastaavasti noussut isoksi joukkueeksi ihan Euroopan mittakaavassa. Päälle vielä mestaruudet niin avot. Soppa on valmis.
Jaxuhalit naapuriin, kyllä mä luulen että se mestaruus teille osuu ainakin kerran 50 vuoden sisällä

6 tykkäystä

AL aiheesta.

Onhan tuo provosoiminen ikävä asia, mutta kyllä aikuisilla ihmisillä pitäisi tunnekuohuista huolimatta olla hieman impulssikontrollia tekemisiensä kanssa. Vai harrastatko esim työelämässä samanlaista menoa, että erimielisyyksien sattumisessa haukut muut huoriksi ja runkkareiksi tai käyt suoraan nyrkit pystyssä kimppuun? Etenkin, kun tuolla kulkee paljon näiden huligaani-leikkien ulkopuolella pelejä katsomassa käyvää kannattajakuntaa. On lapsia, vanhuksia ja perheitä joissa saattaa olla kumpaistenkin kannattajia sulassa sovussa. Itsekin tulee katseltua pelejä ajoittain Ipafanien kanssa eikä nuo pääty pienestä v***uilusta huolimatta nyrkkitappeluihin vaikka ajoittain syö miestä puolin ja toisin.

Omasta puolestani nämä “tosifanit” saavat keskenään huudella ja rähistä minkä kerkeävät, mutta antaisivat muiden käydä katsomassa pelejä rauhassa. Ylipäätään tuo, että Tampereen paikallisien kanssa poliisin näkyvä läsnäolo ja sen selkeä tarvekin tuntuu olevan uusi normi on todella huolestuttavaa.

8 tykkäystä