Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Fonum, Ideapark.
Lienee auki huomennakin?

Galaxy S7

Etulasi 209 €
Takalasi 79 €
Akun vaihto 79 €
http://www.fonum.fi/hinnasto?language_content_entity=fi

E2: Avoinna Su 12-18

1 tykkäys

Ai saatana.
Kontaktimuovi on ihan hyvä.

5 tykkäystä

Ajattele positiivisesti.
Etulasi olisi ollut kalliimpi.:laughing:

3 tykkäystä

Ei kotivakuutukseen menis? Oliko siinä 50e omavastuu, en muista.
E. Nopeasta sitten tiedä…:joy:
Voin olla pahastikin väärässä kun ikinä joutunut mitään sen piikkiin laittamaan. Luurissa ihan omat vakuutuksensa itellä.

1 tykkäys

Firman puhelin, joten ei oikeastaan väliä. Mutta onhan tuo aika suolainen hinta.

1 tykkäys

Lahden Ironman 70.3 kisa. Mitä 70.3 tarkoittaa?

Siinä pyöräillään, juostaan ja uidaan yhteensä 70,3 mailia. Tasan puolet normitriathlonista.

1 tykkäys

The “70.3” refers to the total distance in miles (113.0 km) covered in the race, consisting of a 1.2-mile (1.9 km) swim, a 56-mile (90 km) bike ride, and a 13.1-mile (21.1 km) run.

1 tykkäys

Vain nopeat elävät.
Mulla oli lisäksi lähde.:laughing:

2 tykkäystä

Ai niin mailia,tottakai mailia.

Nyt kun kaikilla kauppaliikkeillä on menossa alennusmyynnit niin tästä juolahti mieleen kysymystä. Syksylle (kosteaan ja viileään keliin) oli hakusessa juoksutakkia ja -housuja. Onks vinkkejä? Juoksutrikoista en niin välittäisi.

1 tykkäys

Hommaa suunnistushousut. Esim. REX-suunnistushousu musta | Suunnistajan Kauppa

1 tykkäys

Tälle vahva suositus,parit löytyy täältäkin.

1 tykkäys

Mainiota. Käynpä heti huomenna lenkin ohessa liikkeessä kyselemässä.

3 tykkäystä

Jos kohtaat tiellä pysähtymiskieltomerkin, ja siitä n metrin jälkeen tulee pysäköintikielto (välillä ei ole risteyksiä tai mitään muita kylttejä), niin kumoaahan tuo pysäköintikielto pysähtymiskiellon, kuten loogisesti voisi ajatella?

Juurikin näin, tuossa on lakitekstiä, 371 on pysähtymiskielto, 372 on pysäköintikielto.

Merkki 371

Merkillä kielletään pysäyttäminen muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen takia tien sillä puolella, jolle merkki on asetettu. Merkki on voimassa seuraavan yleisen tien tai kadun risteykseen merkkiin 371–376, 381 tai 382 taikka merkillä 520 tai 521 osoitettuun pysäköintipaikkaan asti, jollei lyhyempää vaikutusaluetta ole osoitettu lisäkilvellä.

Tosin tuosta vaikuttaisi puuttuvan pilkku, mutta eihän siinä lauseessa muuten mitään järkeä ole…

Noniin, mulle tää ei ehkä ole niin pieni kysymys, mutta joillekin voi olla. Asuntolaina, ~250t€ pankki tarjoaa puolitettuna, josta toinen on korkosuojattu (10v), niin että todellinen vuosikorko on 1,5-2,5% toinen pelkkä marginaali 0,67% ==> mitä itse tekisit? Suojattu, puolitus vai riskillä?

Itse olen reilun 13v mennyt omassa 1kk euriborilla koska en usko (voin hyvinkin olla väärässä) että korot ihan yhdessä yössä pomppaa 3-5%. Eli itelläni on ollut kokoajan halvin mahdollinen ja vähän seuraillut uutisia jos sitten tarvisi reagoida.

Pistä ensin lukuja exceliin ja arvioi, paljonko olet valmis maksamaan mielenrauhasta. Korkokaton rakentaa myös helposti itse: ota pienimmän koron laina, ja siirrä lainanmaksutilille rahaa suuremman koron mukaan.

E: @AnSo n mainitsema 1 kk euribor on myös riskinottajalle hyvä veto (aina alhaisin), mutta sitä ei taida helposti saada. Meillä 3 kk.

1 tykkäys

Minä lähtisin tällä agendalla. Jos korot nousee, olet varautunut. Jos ne eivät nousekkaan, niin sitten käytetään rahat porukalla.

6 tykkäystä