Poimintoja päivän uutisvirrasta

Liikenneministeriö: Alle 18-vuotiaat henkilöautojen rattiin – autoihin nopeusrajoittimet

Mitä mieltä uudistuksesta jos toteutuu?

Omasta mielestä tuo uudistus on hyvä. Tietysti näissä on aina omat riskinsä. Joki reikäpää alkaa autostaan rajoittimia poistamaan tai muuten virittämään niin voi saada isoa vahinko aikaan.

Tietty joukkoon mahtuu aina tällaisia tapauksia. Eiköhän tuohonkin pelottimeksi riitä esim, että ajolupa pois ja b-kortin saa vasta kun täyttää 20v tms. Tosin eihän se ajamista estä.

Nuorten turvallisuuden lisääminen liikenteessä kuitenkin nro 1. Siihen tarvitaan kylläkin liikennekasvatusta. Ei pelkäsätän nuorille, vaan myös ihan vanhemmallakkin sukupolvelle.

Vähän liian usein kuulee manaamista näitä mautoja kohtaan. Osittain ihan syystä. Useammin ihan ilman syytä.

Hyvä ehdotushan tuo on ja ne reikäpääthän kyllä ottavat vaikka normiauton alleen, jos haluavat rikkoa lakia.

3 tykkäystä

Näinhän se on. Lähinnä itsellä tuli vain mieleen, että kynnys voi olla tällöin pienempi.

Itse olen tilannu myös jotain krääsää Aasiasta. Jos posti lähtee ruotsin malliin niin onhan se ihan järjetöntä.

1 tykkäys

https://www.aamulehti.fi/uutiset/kuljettaja-heitti-lapsen-kyydista-kuin-perunasakin-7-vuotias-poika-nukahti-tkln-bussiin-kuljettaja-komensi-hanet-ulos-ja-jatti-pojan-kavelemaan-lumituiskuun-tampereen-nekalassa-200694656/

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Rikoksia ja rangaistuksia

3 tykkäystä

Onneksi hallissa ei ollut ihmisiä.

Jalkapallohalli on romahtanut Tampereella. Asiasta on tiedotettu pelaajien vanhemmille. Lunta oli tullut Hervannassa sijaitsevan Jalitsu-hallin päälle niin paljon, että se oli romahtanut.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-jalkapallohalli-romahtanut-tampereella-200714802

Olen aina ihmetellyt tätä suomalaisten hinkua ämpäreihin. Jos vaan jossain on ämpäreitä jaossa, niin väkeä tulee pilvin pimein. Nyt niitä on jaettu Senaatintorilla lakkomielenosoituksesssa.
Hei, sitä voi rummuttaa!

1 tykkäys

Mahtava kampanja

http://www.pinkinrink.org/

3 tykkäystä

Varsinais-Suomessa on joko harvinaisen pervoja tai lintubongauksen täysin väärin käsittäneitä henkilöitä.
Tai sitten kettutyttöilmiö (tässä kai kanapoika?) on vasta ehtinyt sinne.

Kanalat voisivat laittaa livekuvan kuluttajien katseltaviksi, niin ei tarvisi kenenkään murtautua katselemaan.

1 tykkäys

Moinen ratkasuhan hoituis melko edullisestikin, mutta luulen että kanalan pitäjä ampuis siinä vaan itteänsä jalkaan kun kananlihan kysyntä vähenis.

4 tykkäystä

Pistän nyt tähän ketjuun, vaikka aihe oikeastaan ansaitsisi oman ketjunsa. Piispa ja presidentti puhuvat viisaita sanoja. Aihe osuu lähelle koska päivänä muutamana olen saanut huomata kuinka viestejäni luetaan täysin väärin. Tai siis niitä ei lueta, vaan katsotaan kirjoittajan nimi, nähdään yksi sana, esim. natsi, rasisti tai maahanmuuttaja ja lopputeksti ympärille luodaan omassa päässä. Ilmiö on yleismaailmallinen, mutta palstallakin mielestäni yleistynyt huomattavasti viime aikoina. Keskustelu viestien pituuksista kuuluu samaan kastiin, ainakin @peterra on samasta asiasta viestittänyt. En syytä ketään, koska varmaan itsekin samaan sorrun.

Näin sanoo piispa Teemu Laajasalo:

  • Sen puolesta, että haluaisimme kuunnella ja antaa toiselle mahdollisuuden tulla ymmärretyksi sen sijaan, että pohdimme jo ensimmäisen sanan kohdalla, kuinka voisimme ymmärtää toisen mahdollisimman väärin.

Vääränlaisesta puheesta tai vääränlaisesta ymmärtämisestä syytetään Laajasalon mukaan helposti toistuvasti samoja ihmisiä tai samoja ryhmiä.

  • Itse olen kuitenkin taipuvainen uskomaan, että tämä on kyllä valitettavasti meitä kaikkia yhdistävä piirre, johon meissä kaikissa on siemen

Ja presidentti Sauli Niinistä elokuussa:

“halu väärinymmärtää on ollut suurempi kuin yritys ymmärtää”.

  • Tämä olisi hyvä nyt kääntää toisin päin. Yritetään ymmärtää, mitä toinen suomalainen tarkoittaa. Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta se on avain, Niinistö sanoi, Niinistö sanoi tuolloin.
5 tykkäystä

Hyvässäkin asiassa voidaan näköjään mennä liian pitkälle.

5 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/uutiset/maailman-voimakkain-kantoraketti-lahtee-matkaan-tiistaina-illalla-kyydissa-on-miljardoori-elon-muskin-kirsikanpunainen-tesla-tassa-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-spacexn-superraketista-tietaa-200722643/

Tehokkain kantoraketti sitten Saturn V:n on laukaistu onnistuneesti ensimmäisen kerran. Mahdollinen vaihtoehto tulevaisuuden miehitetyille kuu tai ehkä jopa Mars lennoille, kun sellaisia joskus taas tulee. Tällä kertaa kyydissä oli Tesla kiertämään aurinkoa. Raketti palaa kolmessa osassa takaisin maahan ja on uudelleenkäytettävissä.

1 tykkäys

Miehellä hieman epäonnistunut ammatinvalinta?

2 tykkäystä

Ihanaa leijonat, ihanaa :lion::lion::lion:

5 tykkäystä

Onhan tuo Hirviniemi aina ollut kummallinen koheltaja, mutta nyt oli kyllä hänenkin tasolla mitattuna omituista touhua. Mahtoiko olla juovuksissa tai jossain muissa aineissa. Oli siis Huomenta Suomessa keskustelemassa Varasto 2 -elokuvasta, mutta puhui Luokkakokous -elokuvasta, heitti juontajaa laskiaispullalla jne.

1 tykkäys

Toivottavasti oli mantelipulla.

1 tykkäys