Porin Ässät kaudella 2018-19

Taisi olla Timo Riihentupa nimisen toimittajan kirjoitus. Taitaa olla porilaisia.

Ei vaan naurata. Ei jaksa nauraa ja näsäviisastella toisen tuskaa.

Melkoinen turbulenssi siellä Porissa on menossa, mutta ”shokki”otsikoiden kautta taas mennään.

Juttelin hyvän ystäväni kanssa Ässistä ja näistä lööpeistä.
Hän on Porista kotoisin ja ei pitänyt noita mitenkään ihmeellisinä.
Normaalia porilaista svidduilua, näin hän totesi.

2 tykkäystä

Missä tahansa muualla tuo voisi ollakin asia, joka koettaisiin todella vahvana, mutta Porissa on niin umpipäistä porukkaa, että tuo nyt on vaan normaalia välittämistä.

Minulla on sellainen suhde Ässiin, että minä vain nauran, mitä huonommin noilla menee. Jos joskus voi sanoa jotakin niin minulla on mennyt niin moneen Ässiin liittyvään asiaan ns. kuppi nurin alkaen noista sarjoista, joita Rautakorpi on Porissa vetänyt.

Minun mielestäni Pori on karmansa ansainnut. Sieltä on tullut paljon hyvää, mutta parhaimmillaan he ovat muualla kuin Porissa.

1 tykkäys

Saa nähdä viritelläänkö Porissa pientä nousua. Uskon Kaukorannan olevan Kotkaniemeä parempi valmentaja ja pelaajamateriaali ei ole niin heikko mitä sarjasijoitus.

Kärjen haastiksesta ja Ikan kommenteista päätellen on kova taktiikkaosaaja ja vaatii asioiden suorittamista pilkun tarkasti. Kotkaniemeen verrattuna jättimäinen updeittaus.

4 tykkäystä

https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/ff5163cf-3871-4072-beaf-6ed813bdeaf4

45 tunnin videomaraton pidetty valmennustiimin kanssa.

Olen sanaton Ässien touhun edessä.

23 tykkäystä

No nyt on kyllä käänteitä. Pyöritetään kuitenkin melko isoa juttua, ei nelosdivarin seuraa Valkeakoskelta.

3 tykkäystä

Aloittaakohan “mysteerivalmentaja” jo ensi kauden alusta? Eli siis Petri Karjalainen. Vaikka Ässät tässä varmaan onkin vähän välikädessä niin pakko hieman hymähtää näille käänteille.

1 tykkäys

Voi olla, tosin nykyisellään Ässissä voitto Helsingissä saattaa tarkoittaa kolmen vuoden jatkosopimusta valmentajalle suoraan.

Jos nyt pitäis Liiga avata, Ässät sais kyllä lähtee suoraan Mestikseen, ehkä jopa alemmas. Et sää vaan voi töhöillä noin.

Ei tää ole enää todellista. Monta kertaa tullu jo se ajatus että ei asioita voi ryssiä tai sohlata pahemmin mutta Ässien johtoporras pystyy vaan jotenkin yllättämään kerta toisensa jälkeen.

1 tykkäys

Pasanen on itse antanut kommentteja, että todellakin valmentaa ensikaudella Ässiä. Tanskalaiset ovat tällä kertaa sekaisin.

Näin minäkin tässä uskon, Ässät vain välikädessä.

Tai IS:n jutun mukaan vain seuralla optio jonka ovat käyttäneet. Eli Pasanen tehnyt sopimuksen kahteen paikkaan?

Tässä se alkuperäinen lehdistötiedote:

https://www.whitehawks.dk/nyhedsarkiv/pressemeddelelse

Tanskalaiset vaikuttavat kovin varmoilta, että heillä on valttikortit käsissään. Tiivistäen, White Hawksilla on yksipuolinen optio ensi kaudesta, jonka se haluaa käyttää. Muutaman päivän ovat selvitelleet asiaa Ässien ilmoituksen jälkeen ja halusivat nyt tulla asian kanssa ulos.

Veikkaan, että oikeasti lähinnä haluavat kompensaatiota Ässiltä.

3 tykkäystä

Samanaikainen sopimus kahteen paikkaan on vähän vaikea; rahaa ja mainetta l. luottamuspääomaa yleensä menee, jos kaikki osapuolet eivät ole yksimielisiä, mihin uutisointi ei Ässien sopimusvalmentajan osalta nyt viittaa. Petri Matikainen esimerkkinä takavuosilta kun liigasta Khl:ään lähti.

Todennäköisesti näin.

Onneksi Ässillä on rahaa. Ei kun hetkinen…

Saa nähdä mikä on totta ja miten keissi päättyy.

Kaikilta on vaan mennyt tämän koutsikuvion nerokkain osa ohi. 1+1 sopparissa optiovuosi onkin eka, ja se optio ei ole Ässillä vaan Tanskan porukalla.

4 tykkäystä

Ekstraoptio on se, että kaikki osapuolet Ässien lisäksi saavat mainetta ja kunniaa. Sitä ei voi edes rahalla ostaa, tai myydä, ja se auttaa jatkossa rakentamaan.

1 tykkäys