Jotenkin tämä tournee on päässyt hiipimään aivan nurkan taakse. Ekaan CHL-matsiin taitaa olla kolme viikkoa, joten tästä se taas lähtee.
On muuten mielenkiintoiset joukkueet tällä kertaa. Ässät toimii aina ja Timrå on hyvä ulkomaanlisä parin vuoden tauon jälkeen. Hienoa kohdata kumpi tahansa finaalissa.
On tosiaankin mielenkiintoiset joukkueet tällä kerralla. Ässät sytyttää muutenkin ja nyt vielä enemmän, kun siellä on Davidssonit. Ruotsalaisjoukkue aina mielenkiintoista nähdä ja Timråhan oli kuitenkin viime kaudella SHL:ssä ylempää keskikastia.
Viime vuonna tuli skipattua koko Tampere Cup, mutta tänä vuonna ajattelin ostaa kahden päivän lipun ja käydä katsomassa kaikki pelit - jos vaan persaus kestää.
Kaikki alakatsomot oli muistaakseni auki viimeksi ja paikat oli vapaat (Hakametsän tyyliin). Pystyi siis hyvin testaamaan näkyvyyttä eri osista katsomoa.
Ps.
Se jäi mieleen, että mitä alemmaksi meni, niin sitä vilpoisempaa oli…
Juu vuosi sitten painelin paikalle shortseissa, t-paidassa ja varvastossuissa.
Never again, vaikkakin olis se jo omalla jäähallikokemuksella pitänyt etukäteenkin ymmärtää.
Mutta tosiaan pistäkäähän pitkähihasta päälle tai vähintäänkin mukaan!
Oonkohan mä jotenkin kesämoodissa vielä, kun ei jotenkin yhtään sytytä vielä pelit. Normaalisti kyllä on ollut jo ihan intoo piukassa. Tai sitten olen vain tullut vanhaksi. Ite taidan säästellä areenalle saapumisen CHL avaukseen. Eiköhän Tappara kuitenkin murjota ilman minunkin läsnäoloa.
Tampere Cupin matsi on aina koko kauden tärkein paikallispeli. Mahtavaa nähdä kiekkoa pisimmän mahdollisen tauon jälkeen.
Ja viime vuonnakin tuo Tampere Cupin kohtaaminen lopulta ratkaisi paikallisten “playoff-sarjan”, game seiskana, koska ne kuus runkosarjan paikallista meni tasan 3-3.
Ilves-porukka aina pitänyt näitä paikallisia niin tärkeinä, niin muistetaan nyt muistuttaa.
Muistelisin, että kesä tuppaa olemaan Ilvesfanin parasta aikaa.
Suunnitelmissa on mennä katsomaan huomenna pelejä, onneksi ei tosiaan ole ennusteissa hellettä luvassa koska kerrospukeutuminen ei kauheasti houkuttele. Areenalla tosiaan on aika vilpakka shortseilla ja tpaidalla joten pitkähihaista mukaan.
Pelillisesti en itse odota ihmeitä - tulos voi olla mitä vaan tasaisen juhnauksen ja murskavoiton tai -tappion välilltä. Enemmän olen huolissani taas meistä faneista.
Pelin suoraviivaistaminen on kunnianhimoinen ja hieno tavoite. Siinäkin tosin piilee omat riskinsä, kuten tuohon voimakkaaseen tunteeseen, jota RG ja JJ ovat myös toistaneet.
Pelin puolesta siis en odota muuta, kuin prosessin alkua. Tavoitteet on korkealla ja kaikessa mekään emme aina välttämättä onnistu. En siis vetelisi ranteita auki, vaikka Cupin tai alkukauden tulos jäisi jostakin syystä vaisuksi.
Tämä ei ole manausta, vaan enemmän realistista pohdintaa uudesta, mutta omalla tavalla hienosta ajasta. Voi olla, että palaset loksahtavat hyvinkin kohdilleen, mutta faneille toivon pitkää mieltä.
Edes yksittäisten pelaajien tasosta tässä vaiheessa ei hirveästi voi vielä päätellä, tosin ”pelimiehet” on pelimiehiä kesälläkin.
Samoilla linjoilla. Ehkä jos itse muodostaisin toiveen niin toivon fanien suhtautuvan tähän semmosena prosessin alkuna. Vielä ei ole tarpeen vedellä ranteita auki, kävi miten kävi. Tässä on joka kerta kova odotusarvo ja nyt viime vuosina on totuttu saamaan ehkä liikaakin vastinetta. Nautitaan pitkästä aikaa jääkiekosta ja muistetaan, että se on juuri sitä itseään, pelkkää jääkiekkoa.
Ja Timrån kannattajien Twitter-tilin (virallisesti toki nykyään X) mukaan myös Timrån kannattajia on jonkin verran tulossa tänne päin. Ovat Sohoon suuntaamassa etkoileen perjantaina.