Tampere Cup 12.-13.8.2022

Katsellut samaa, mutta mitään infoa ei ole missään. Aamulehti vähän laiskasti uutisoinut aiheesta, vaikka turnaus on ottanut lafkan nimen osakseen jossain kohtaa. Ainakin Tapparan uutisoinnin mukaan.

Mutta koska turneen nimessä on Aamulehti, luultavasti striimaavat kuten viime vuosina. Sehän on laadullisesti ollut ihan hyvä striimi. Jossain kohtaa vaan katosi Chromecast-tuki.

Sonera-Telia ei taida pre-seasoniin enää käyttää aikaansa.

4 tykkäystä

Paljonkos on ollut viime vuosina kun nämä höntsyt ovat menettäneet aikaisemman hohtonsa? Jotenkin sellainen tuntuma, että 4000-5000 voisi olla realistinen yleisömäärä paikallispeliin riippuen mainostuksesta.

No luultavasti menen paikalle ainakin perjantaina, joten sikäli ei niin väliä.

Jos nyt en ihan väärin muista niin tuo perjantain paikallinen on ollut viime vuosina myös lähes loppuunmyyty (väh.6k).
Nyt uuden Areenan, Ipan buumin myötä odottaisin jopa enemmän, mut voi se olla ihan omaa mielikuvitelmaa vaan.

1 tykkäys

Aamulehti lähettää kaikki pelit.

38 tykkäystä

Joutunee taas kikkaileen jonkun digi lehden, että näkee ottelut. Miinuspuolena on, että Aamulehti soittaa aktiivisesti sen jälkeen.

4 tykkäystä

Joo ilmaiseksi ei näe

1 tykkäys

Niin, ilmaisia lounaitahan ei taida olla :smiley:. Itse maksoin tuosta lystistä viime kaudella 1€ :smiley:. Jos joku tilaa Aamulehden ko. otteluita varten ja meinaa irtisanoa turneen jälkeen niin muistuttaisin että laskuttavat tilauksen etukäteen hyvissä ajoin joka ainakin minulle aiheutti harmitusta ja sain kysellä rahojani takaisin.

1 tykkäys

Se on totta mut kyl tässä rupeaa kiekkokuumetta taas olemaan sen verran et ihan mielellään sen aamulehden tilausmaksun maksaa

Lähtekää äijät halliin. Jääkiekko on parasta paikan päällä!!!

19 tykkäystä

Toi on hyvä ohje, kaikki vaan ei pääse. Mää yritän päästä. Toinen vinkki: Aamulehti on varsin kelpo julkaisu ja erityisesti urheilupuoli, kannattaa kokeilla tilaamista vaikka palkinnoks siitä, että televisioivat turneen.

Ps. Mulla ei oo mitään siteitä Aamulehteen, mutta aina oon tilannu ja usein oon tyytyväinen lukija.

7 tykkäystä

Kevään kiireiden takia aloitan Nokia areena aikakauden nyt tästä turnauksesta :grin:

Ai että, pakko muistella sitä edelleen kun Malkin otti kiekon oman maalin takaa, siinä kohtaa kaikki hallissa tiesi mitä tuleman pitää. Vähän aikaa Tapparan silloista kentällistä vietiin kuin pässiä narussa ja se maali. Se maali oli hieno.
Kaikki taputti kekkä oli hallissa. Se jos jokin oli kiekko Erotiikkaa.

5 tykkäystä

Tullaan tullaan! Ja seisomakatsomoon hoilaamaan tietty.

1 tykkäys

Tuli käytyä pyytämässä varhaisteini-ikäisenä pojankloppina Malkinilta nimmari draft-pelaajakorttiin ja ukolla oli sillon jo ihan supertähden elkeet, vaikka oli varmaan jotain 19v tapahtumahetkellä. Siis ihan täysin positiivisessa mielessä, et ei ollut siis mikään kusipää tms. Tolta reissultahan Malkin sitten livahti Pittsburghiin ja loppu on historiaa.

Mun mielestä ois kyllä äärimmäisen hienoo, jos vielä joskus pelattaisiin ihan kunnon vanhan liiton Tampere Cup. Oli kuitenkin ihan oikea huipputurnaus aikoinaan, jossa nähtiin ihan Euroopan kovimpia ulkomaisia jengejä. Tää nykynen neljän kotimaisen joukkueen formaatti on aika vaisu, vaikka kyllähän noitakin nyt ihan mielellään katsoo.

9 tykkäystä

Et ole ilmeisesti kovin paljoa muiden kaupunkien, varsinkaan pienempien, lehtiä lukenut jos väität että Aamulehden anti esimerkiksi jääkiekon raportoinnissa on laadukasta. Saanen olla hieman eri mieltä. Suurin osa palstatilasta täytetään jollain historiikilla ja sitten itse pelin tapahtumat käydään “mitä tapahtui” -osiossa. Sen pystyy kirjoittamaan kotisohvalta teksti-tv:n avulla… Suosittelen lukemaan kotipelien jälkeisen päivän lehteä vaikka Kouvolassa tai Joensuussa. Siinä on sellainen journalistin kiima vielä tallella.

10 tykkäystä

Hieno muisto! Kai kortti on tallessa? Laita kuva!

Puhuttiin maailman kovimmasta seurajoukkue turnauksesta 90-luvulla. Homma loppui kaiketi siihen, että joukkueiden vakuutusmaksut ja muut maksut nousivat niin korkeiksi, että järjestäjillä ei ollut mahdollisuuksia maksaa niitä.

1 tykkäys

Oli kyllä huikea nähdä mm. Malkinit ja Sergei Gomoljakot aikanaan… CHL ja sen esiasteet toki tulivat tilalle tähän ja Tampere Cup hieman laimeni samalla.

Idän joukkueita tuskin vähään aikaan nähdään rajan tällä puolen.

Kyllä edelleenkin kuitenkin maistuu tuo kauden avaava paikallispeli ja uusien omaan joukkueeseen liittyneiden pelaajien scouttaaminen (ja vähän vastustajankin), vaikka aika sähellystä voi peli ollakin näin alkukaudesta…

Yritys on toki paikanpäälle tälläkin kertaa työtilanteesta riippuen…

2 tykkäystä

Pääsen itse lauantain peliin paikalle, joten siihen peliin toivoisin Jyppiä :grin: heti alkuun Tapola vs Rautakorpi

3 tykkäystä

Tätä näkökulmaa en muuten tullut ajatelleeksikaan - siinä onkin muuten mielenkiintoinen juonenkäänne, jos näin käy.

Muutenkin valmennuksen kautta katsottuna (Tapola, Myrrä, Rautakorpi/Nieminen ja Pikkarainen) tuo mielenkiintoista lisämaustetta tapahtumaan.

En usko, että ainakaan hajuton ja mauton tapahtuma tulee olemaan tällä sektorilla - läikkyykö jopa yli aition puolella?

5 tykkäystä

Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta toisaalta, ja tavallaan onneksi, moiseen ei tarvitse sortua Tampereella. Ja jos on Kouvolassa tai Joensuussa käymässä, niin sieltäkin voi Aamulehden lukea. Ja siten myös otteluraportin Tampere Cup:sta. On se silti jotenkin “lähempänä”, vaikka huono raportti olisikin.