Vaikka äänestin infossa uutta foorumia vastaan, olen nyt tästä uudesta palstasta todella innoissani! Tätä voi muokata Tapparan näköiseksi ja eiköhän käyttökin selkiydy ajan kanssa.
Tappara.co 2015-Uusi aikakausi!
Hieno homma @treppu. Discoursessa on paljon ominaisuuksia jotka tukevat keskustelua, mutta puuttuvat SMF:stä. Yksi miljoonasta tekemättömästä asiasta olisi kirjoittaa nämä auki, jotta käyttäjät osaavat niitä hyödyntää.
Mortonki. Hyvältä näyttää ja ilmoittaudun mukaan palvelukseen, ainakin vapaaehtoinen kokeilemaan kaikkea. Jatkossa myös muuta tarpeen mukaan. Tämä toimii ja näyttää tosi siistiltä, laitteena kaikki Applet, eli MacBookPro (OS X El Capitan käyttis), iPad ja iPhone (iOS 9.2). Kyllä lähtee.
Niin, ja vanha käyttäjä nyt uudessa kuosissa, aiemmin tunnettiin nimellä Calzo. Jätin sen sinne .infoon “historiallisista” syistä kaikkien viestien kera
Pitää kyllä pidemmälle katsoa, ennenkö alan tätä arvostelemaan. Ensi alkuun minulle vähän hakemista kun tietää infon metkut. Nimimerkki pitäisi olla sama molemmissa.
Hyvältä näyttää! Tunnus oli vapaana eli samalla mennään. Jos vaikka joulun aikaan ehtis opetella paremmin tämän käyttöä.
ite en ole oikeen päässyt sinuiksi tän uuden sivuston kanssa. .info oli jotenki niin helppo ja simppeli. Toivottavasti tähän tottuu ajan myötä tai sitten pitää siirtyä enemmän tuonne jatkoajan puolelle. mutta juu hyvät joulut kaikille!
@juti Juti hyvä, simppeli on tämäkin. Itse en ole mikään teknologiakuningas ja kiinnostus on tasoa käytän kommunikoinnin välineenä. Mutta kyllä mulle on käyny niin että alkuhankaluuksien jälkeen olen alkanut vierastaa info:a, siis paljon mieluummin kirjoittelen ja luen täällä.
Kaikki vanhenee aikanaan. SMF alkoi happanemaan alta, serveriasennus olisi kohta mennyt uusiksi sillä käytetty CentOS Linux lähenee end-of-life vaihetta. Ja nyt sattui olemaan siviilielämän puoella tarjolla aikaa tähän laitettavaksi, joskus toiste ei ehkä olisi ollut. Softaplattiksen valitseminen on aina vaikeaa, kun pitäisi yrittää nähdä 10v eteenpäin. Esimerkiksi kosketusnäyttö oli melkoinen harvinaisuus vuonna 2006, mutta nyt jokainen UI/UX pitää suunnitella sen kautta.
Discourse on erilainen, mutta toisin kuin SMF se on kehittyvä ja järkevällä tavalla muokattavissa. Koskaan ei voi etukäteen tietää tuliko pelattua voittavaa hevosta, mutta jos asiakkaana ovat mm. Twitter, Ubuntu, Docker, Cisco yms. niin jotain siinä täytyy olla tehty oikein.
Laitetaa nyt ensimmäinen viesti tänne. Vielä on vähän totuttelemista, mutta eiköhän tähänkin ala tottumaan. Ainakin kirjoittaminen on helpompaa viestikenttään.
Lataa tosi hitaasti sivua. Hankala navigoida, jonka takia into lopahtanut. Vanhassa vara parempi.
Laitatko Virheraporttien alueelle vähän enemmän tietoja niin voidaan tutkia hitautta. Käytän itse pääsääntöisesti n. 6 vuotta vanhaa läppärin romua ja 150€ halpispuhelinta, enkä ole hitautta kokenut ongelmaksi.
En löydä semmosta. Kännyllä sivua alas selatessa oli hidas, nyt paremmin rullaa, voi olla hetkellinen kenttien huonontuminenkin syynä. Taitaa vaatia parempaa nettiä sujuvaan toimimiseen, kuin .info
No tämä nyt on selkeää kuin savolainen ravivihje. On jonkinverran enemmän ladattavaa kuin .infossa, mutta ei sellaista määrää että sillä olisi 2010 luvun laitteilla merkitystä. Ensimmäisen sivun latauksen jälkeen suuri osa on tallennettuna selaimen välimuistiin.
Prosessorin suorituskykyä vaatii enemmän, koska sivuja piirretään ja päivitetään dynaamisesti/koko ajan.
Ja ne virheraportit löytyy valikosta kyllä:
http://tappara.co/c/yhteisoprojekti/virheraportit
Kiitosta ja arvostukseni koko porukalle, jotka ovat tätä projektia kehittäneet, ja kehittävät. Kyä mää ny oon päässy tähäm mukaan ja hyvähän tää o.