Tappara-fanien häiriökäyttäytyminen

Varmaan sitä nutipää nulikka sakkia jotka pelin aikana keskittyvät lähinnä toistensa tönimiseen ja muuhun vastaavaan. Vanhan liiton ukkona voin sanoa, että vaikka kuinka hommat muuttuis niin meidän yhteisön periaatteisiin ei ikinä saa päästää pesiytymään minkäänlaista alatyylistä törkyilyä. Keskitytään kannustamaan omaa joukkuetta. Jätetään kaikki ns paskatouhu Osasto 41 porukalle. Kiitos

13 tykkäystä

Kun kyse ei ole Sinioransseista, vaan Tre Youthista, joka on hyvinkin nuorten poikien oma porukkansa, Sinioranssit ovat yläkatsomossa. Ei kaikkea paskaa tarvitse aina kaataa SO:n niskaan, siellä alkaa olla aika monta muutakin porukkaa paikalla.

18 tykkäystä

Uskaltaako kukaan noista huutelijoista ilmottautua? Varmasti joku heistä seuraa tätä keskustelua.

2 tykkäystä

En tiedä onko sillä mitään merkitystä tulevaan, jos joku anonyymi internet-nimimerkki sattumalta tulisikin esiin tyylillä “tehtiin sillain tyhmästi että…”

4 tykkäystä

En usko, että se heitän ensimmäinen vastaus mitään muuttaisi, mutta keskustelu ehkä.

2 tykkäystä

Toivotaan toki että Siperia opettaa. En tiedä mitä se Borg nyt sitten muka teki, että ansaitsi jotain huora-huutoja päälleen. Vai kohdistuiko sitä muihinkin?

1 tykkäys

Onko tosiaan niin, ettei noille voi mitään?

5 tykkäystä

Onko siis mielestäsi olemassa jokin teko, jolla aidosti ansaitsisi tällaista?

2 tykkäystä

Nyt ei ole se aika kaudesta kun aletaan taas tämä maalaaminen ja omaan pesään kuseminen ja rivien repiminen. Samaa huutelua kuulet jokapuolella missä teinejä liikkeellä, kyllä tuo on yhteiskunnallinen kasvatusongelma eikä se ole sinioranssien velvollisuus hoitaa kuntoon. Ei siellä kenenkään homma ole alkaa ojentamaan yksittäisiä huutelijoita, mene sinä kuluttamaan aikaasi valvojaksi kun kiinnostaa. Ja joo ei tuo fiksua ole huudella en sitä puolusta mutta ihan yhtä tyhjän kanssa on täällä peräänkuuluttaa jotain aktiivien vastuuta kun samaan aikaan yhteiskunta ei kanna vastuutaan.

16 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta. Millä tavalla yhteiskunta ei kanna vastuuta siitä, että osa teineistä on tampioita?

5 tykkäystä

Ei olekaan sinioranssien homma. En ole niin väittänyt. Jonkun tuo pitää hoitaa. Ja ihan paska selitys, että kun muutkin. Ihan paska.

E. Sorry, että kusen omaaan pesään.

4 tykkäystä

Ei koske pelkästään Tapparan kannattajia, vaan yleisellä tasolla. Mun todella vaikea ymmärtää kulttuuria, jossa pitää vihata jotain. Eikö voisi olla omien puolella ja se siitä. Itse olen henkeen ja vereen Tapparan mies, mutta ei minulle tuota ongelmia istua ja keskustella hyvässä hengessä vastustajien kanssa. Ehkä olen sitten tullut vihdoin ja viimein riittävään ikään, mutta kyllä kiekon seuraamisesta saa enemmän irti avarammalla katseella seuraten.

55 tykkäystä

Niin, kyllä se on vanhempien vastuulla kasvattaa lapsensa/kakaransa, ei yhteiskunnan.
On taidettu tämä yhteiskunta ajaa siihen pisteeseen, että oman järjenkäyttöäkin ollaan ulkoistamassa valtiolle. Säälittävä suunta.

Sitten itse aiheeseen. Itse olen useaan otteeseen kirjoittanut, mutta kirjoitan jälleen kerran.
Meidän ei tarvitse missään asiassa ottaa esimerkkiä Osasto 41:tä. Ei missään.
Ollaan me nyt fiksumpia, kun meillä vielä on sitä etumatkaa

5 tykkäystä

Tämä yhteiskunta-termi on aika veikeä. Yhteiskuntaa on kätevä syyttää asiasta kuin asiasta, mutta voisiko joku yhteiskunnan syyttelijä ystävällisesti kertoa, kuka tai mikä se yhteiskunta on?

Käsittääkseni yhteiskunta on ihmisistä koostuva kokonaisuus, joten sinäkin olet osa sitä yhteiskuntaa, jonka koet epäonnistuneen. Jos kerran halutaan, että yhteiskunta tekee asioille jotakin, yritä sinäkin siinä tapauksessa aktivoitua ja puutu asiattomaan käytökseen. Niin kauan kuin tökeröiden annetaan vapaasti mellastaa, he jatkavat sekoiluaan. Joukkovoima on voimaa - se on se yhteiskunta.

6 tykkäystä

Oletan, että tuohon vihaamiseen ja urpoiluun puretaan jotain muita ongelmia elämässä, ei kai siihen muuta selitystä ole.

Paitsi että siinäkin on raja, mitä vanhemmat voivat tehdä, jos ei tuolla yössä kulje lastensa perässä.

Eivät päästä lapsiaan kylille iltamyöhään. Niin me tehtiin.

16 tykkäystä

Pitääkö vanhempien päästää lapsensa yöhön? Ja jos pitää, niin kasvattamalla heidät “oikein” ei tarvitse olla huolissaan.
Oikein kasvatuksella tarkoitan mm. kunnioitetasn toisia ihmisiä, auktoriteetteja, toisten omaisuutta jne…
Ja menee julmasti ohi aiheen tämä keskustelu.

3 tykkäystä

Kaipa se kasvatustyön onnistuminen mitataan parhaimmillaan siinä, miten jälkikasvu toimii silloin, kun valvontaa ei ole. Ei ketään voi eikä pidäkään jatkuvasti valvoa. Tai jos pitää, kyseessä ovat pienet lapset tai pikkulapsiksi jämähtäneet.

1 tykkäys

Vastaan nyt kaikille yhteisesti. Itse kuljin kyllä lapsena ja nuorena hyvin vapaasti ja tein tyhmyyksiä.

Sama linja jatkui omienkin lasten kohdalla ja toinen pääsi tyhmyyksistään jopa Aamulehteen, mutta niin vaan molemmista yllättäen tuli asiallisia ihmisiä.

8 tykkäystä