Annetaan nyt Nättisen ja muiden näyttää. Sopivaa tason nostoa kyllä vaaditaan, jotta kolme pinnaa jää Tampereelle. Mielenkiintonen peli tulossa, toivottavasti tunnetta löytyis puolin ja toisin. Bertrandille toivon erityisesti kihausta jos toistakin.
Taisihan Peltola syödä pari kiekkoa eilenkin ja yksi kuti tuli ikävästi koipeen - tuskin tämä syynä, mutta mietitytti vain eilen, että eikö nuo satu…
Sen verran kova tahti nyt edessä, että jos nyt on katsottu, että muutaman päivän huililla saadaan ensi viikolle pelaajia, niin huilin paikka on tämä viikonloppu (eikä vastustajat silloin helpoimmasta päästä):
33 | Ti 16.2.2021 | Pelicans - Tappara | - | ||
---|---|---|---|---|---|
34 | Ke 17.2.2021 | Ässät - Tappara | - | ||
35 | Pe 19.2.2021 | Tappara - Lukko | - | ||
36 | La 20.2.2021 | Tappara - Jukurit | - |
Täpät peliin:
- hyvä voittoputki ja sitä kautta tilaa hengittää: lähtökohdat peliin on siltä osin posin puolella, ei tartte puristaa
- toki parhaassa formussa on kiva olla
- mutta ainakin nuoret ja alaosasto saa pelejä alle
- oletusarvo: tämä ei ole Tapparan final form – poissaolijat palannevat aikanaan ja ehkä lisätilkettäkin
- jos hävitään, voidaan mennä poissaolojen taakse
- jos voitetaan, meillä on aika jengi kasassa
Kohta nojatuoliin ja posilasit silmille.
Jep, ei voi muuta toivoa kuin että Tapparan kokoonpanon ”alapää” on tänään tulessa!
Silleen hyvällä tavalla!
Tapparalle on aina sopinut olla altavastaajan asema. Helpompi rikkoa kuin rakentaa, näin ainakin sanotaan.
Lähtökohtaisesti pystyttiin hyvin haastamaan ja näillä poissaoloilla ihan hyvä tulos, että saatiin kunnon matsi aikaan.
MUTTA peli oli meidän kolmanteen erään asti, kunnes jätetään selvä kamppi viheltämättä ja heti sen perään heppoinen jäähy ja loppuun kaiken kruunuksi Vanhatalon sukellusjäähy, kun maila on vielä jalkojen välissä.
Ei tässä ansaittu jäädä pisteittä.
HIFK ansaitsi voittonsa täysin, olivat selvästi parempia. Tuon viimeisen 10 minuutin tuomarisekoilun takia jäi pelistä kuitenkin kyä melkosen paska maku suuhun.
Loistava taistelu todella repalaiselta jengiltä! Onneksi ens viikolla saadaan jengiä takasin ainakin hömppäturnauksesta, toivottavasti myös telakalta.
Eteenpäin!
Ei ny kokoonpano ihan riittäny… Pelimiehiä riitti 1 joka ketjuun ja sillä ei saatu ny tulosta. Hyökkääjistä hyviä Kuusela, Tanus, Simontaival ja Moilanen. Pettymysten tiellä jatkaa Virta ja Bertrand. Bertrandiin oon niin pettynyt, että voitas purkaa sopimus tn kauden jälkeen ja ottaa parempaa tilalle. Lisätään vielä, että puolustus toimii ihan hyvn, mut hyökkäys ei enään poissaoloista johtuen. Ylivoima meni aivan luokkattomaksi, vaikka vain Kemiläinen puuttuu. Lopuksi vielä, että näillä minuuteilla Parletilla loppu täysin bensa.
Ifk ansaitsi voiton, ei kahta sanaa. Kamppi jäi viheltämättä ennen Ifk:n voittomaalia ja lisäksi Vanhatalon jäähyn näkivät väärin. Tuomarit nolla tähteä, mutta Tapparalla painoi viikon pelit enemmän kuin kaverilla.
Tuomareista viis - kyllä tuo tulos mairittelee Tapparaa. IFK oli paljon tulosta enemmän edellä. Itse asiassa IFK:lla oli jopa varaa vähän pelailla ja tarjota Tapparalle ratkaisun avaimia suoraan kätöseen. Edes keskinkertaisella maalinteolla olisi tämäkin ollut ainakin pisteille vietävissä.
Jos posin kautta kuljetaan niin olen silti tyytyväinen, että Tapparan pelillinen kivijalka on olemassa ja se kestää aika monenlaista. Mutta ihan näin monen keskeisen pelaajan poissaoloa ei kestetä. Pakiston puutteet ynnättynä hyökkääjistön puutteeseen niin tulos on varsin kelvollinen. Toki Tapparan nyt kannattaisi melkoisella pikahöyryllä hankkia niitä pelaajia, koska tällä kuormalla meitä vainoaa kohta myös loukkaantumisriski. Koko pöytäni on puuta ja koputtelen sitä kovasti.
Minä en kyllä allekirjoita ettå IFK olisi ollut paljon edellä. Tappara puolusti keskustaa hyvinkin säntillisesti ja en minä mitään kummempaa hätää nähnyt. Hyökkäyspeli toki oli vähän tuskaista, mutta ei tämä mikään IFK:n näytös ollut millaisen kuvan täältä saa.
Yhden maalin verran parempia. Lähtökohtiin nähden pelattiin taktisesti hyvä matsi.
Ois tolle Salmisellekin voinu vähän aikaa antaa, kun ei Suhonen-Parlett oikein vakuuttanu…
Tapola läksytti Aaro Brännaren lehdistötilaisuudessa.
Tapolalta kysyttiin lehdistötilaisuudessa Peltolan ja Bloodin poissaoloista. Vastas ettei ole mistään pitkistä poissaoloista kyse “enintään päivistä tai viikoista”
Tän mä halusinkin kuulla. Kiitos Tapola!
Loppujen lopuksi aika pienestä jäi kiinni, että ei oltaisi pisteiden kylkeen päästy kiinni. Takuuvarmasti olisi Kuuselan laukaus ollut maalissa, mutta valitettavasti vähän muutti suuntaa Vanhatalon kädestä.
Harmittavia jäähyjä, mutta tällaista tämä välillä on. Harmittavan paljon poissaoloja. Juniorit pelaa hyvällä tasolla ja imee kokoajan nyt oppia joka varmasti maksaa takaisin tulevaisuudessa.
Perusteles pikkasen väitettäsi! Lopun 6-4 yv menetettiin
Tätä YV aikaa olisi ollut 50s kunnes pelin loppu olisi tullut vastaan. Ei ollut siis yhtä kuin maali. Harmittaa minuakin kun hävittiin, mutta ei tuohon kaatunut. Olihan siinä 60min aikaa tehdä maaleja. Tän päivän kokoonpanolla hyvä taistelu, joskus voi antaa vihulle voiton ilman syiden etsimistä tuomareista.
Hidastuksesta näkyi että kaatuminen tuli, kun polvet meni koukkuun ja siitä sitten nuri. Jos olisi maila kammennut, niin väitän että olisi luistimet ollut muualle kuin takapuoleen päin. Ei se nyt mikään skandaali kyllä ollut. Luultavasti olisi ollut YV ilman tehostamistakin, nyt sillä se jäi saamatta.
Mutta tämä on vain minun mielipide, ei kannata alkaa vääntämään…
Alan vääntämään kun kerran mielipiteesi kirjoitit.
Luin tekstisi ja olen katsonut hidastukset, enkä päässyt ollenkaan jyvälle luistimista perseessä ajatuksesta. En oikein ymmärrä jos luistelet vauhdilla, olet kiertämässä pakkia joka on ihan kassalla ja luistelemassa vastaan ohi tilanteesta, että saadaan sukellusjäähy tuomittua kun työnnetään maila jalkojen väliin.
Siitä samaa mieltä ettei Tappara välttämättä maalia olisi tehnyt. Eikä suoranaisesti tähän tuomioon hävinnyt, mutta ei tuomarit antanut edes mahdollisuutta viimeisessä erässä samalla tavalla kuin kaverille.
Voit olla oikeassa, vain Lasa tietää miten asia on. Jotenkin se loppu oli vähän vaisu, eikä päästy kunnon takaa-ajoon (ei saatu katkoa hyökkäyspäähän, vaan minuutit 57-59 hujahti nopeasti ohi)… Siinä näkyi kokoonpanon vajavuus johtaja osastolta, mutta hyvää kokemusta nuorille.