Tappara - Ilves 16.9.2021 (To)

Runkosarjan osalta taitaa olla 127 varsinaisen peliajan voittoa, 14 voittoa jatkoilla, 26 tasapeliä, 6 tappiota jatkoilla ja 107 tappiota varsinaisella peliajalla. Tappara on siis ratkaisevasti edellä. Perustuu tähän listaukseen https://www.tappara.fi/fi-fi/article/historia/tappara-vs-ilves/2134/.

Edit. Lukuihin taisi sekoittua Ratinan ja Sorsun ulkoilmapelit, mutta väliäkös sillä. En ala korjailemaan.

10 tykkäystä

Itsehän oikein järjestämällä järjestin illaksi kokouksen, kun jotenkin luulin tämän olevan perjantaina. Noh, olen puheenjohtaja joten nuija saattaa kopsahtaa 18:25, oli mikä oli.

5 tykkäystä

Sä olet puheenjohtaja. :shushing_face:

Kyllä mä hallilla olen huomenna ja voin tarjota oluen. Mikäli maistuu?

1 tykkäys

Tikettiä ei valitettavasti juuri tähän peliin ole (muutamaan muuhun on), joten nautin oluen kokouksessa ja juoksen sitten viidessä minuutissa kotiin.

Kiitos kuitenkin ja hyvää matsia! :+1:

1 tykkäys

Pitäähän jonkun valvoa myös palstaa, jos tulee heikkoa kommenttia. :+1:

3 tykkäystä

Nyt alkaa jo jalka vipattaa, työpäivä alta pois ja auton nokka Jämsästä kohti Hakametsää! :fire:

Pitäis toki nukkuakki ensin tässä xd

17 tykkäystä

Jostain syystä viime yönä ei tullut edes uni. Liput hankittu illan peliin, pitää jossain vaiheessa lähteä ajelemaan Maskusta Tampereelle.

Toivottavasti Morley pelaa tänään.

5 tykkäystä

Sama, paitsi auton nokka lähtee Stadista
LFG! Sanoisin Pena Blood :clap:

Tappara 5-1 Ilves

1 tykkäys

Antonen, Lepaus, Meskanenhan ne paikallispelit onki kolmistaa vieny aina Ipalle

Mikäs se tässä pelissä nyt erityisesti pelottaa ?
Käsittääkseni pelejä on tämän jälkeen jäljellä ihan riittävästi pisteiden keräämiseen.
Ei nyt lähdetä mihinkään ”marraskuun mestari”
Hömpötyksiin mukaan :wink:
Ei taida viimeisen 10 vuoden otannalla olla mitään ylivertaista syksyä luvassa

1 tykkäys

Komeeta, vietä hyvä ilta!!

1 tykkäys

Kyllä näissä pitäsi tällä kaudella laitaa “all in” suunnan kääntämiseksi. Ilves-buumi kasvaa kasvamistaan, jos aina tulee paikallisissa nokkaan.

1 tykkäys

Ei tässä mikään pelota, sillä onhan Tapparalla hyvät näytöt asiallisen runkosarjasijoituksen nappaamisesta. Juuri nyt olisi kuitenkin tosi hienoa jos kausi lähtisi hyvällä jalalla liikkeelle ja pysyisi korkealla tulostasolla loppuun asti:

• Tuotetta pitää saada myydyksi samalla kun osa kansasta vielä empii koronatilannetta. Pandemia on myös opetanut/totuttanut kotikatseluun.
  • Joulukuussa yleisökapasiteetti nousee reilusti. Tappara on budjetoinut sen varaan että kansa käy peleissä.
  • Yksi asia mistä olen ollut pitkään eri mieltä Tapparan kanssa on runkosarjan voittaminen. Mielestäni se on tavoittelemisen arvoinen asia eikä sen saavuttaminen salli isoja kyykkäyksiä missään vaiheessa kautta.
  • Ilves on nostanut tasoaan ja haastaa meitä. Haasteeseen pitää tietysti vastata.
  • Viime kaudet ovat jääneet hieman alle toivotun tason.
11 tykkäystä

Vastaan vaikkei kysymys minulle ollut osoitettukaan. Yhdellä sanalla; häviäminen.
Häviäminen harmittaa aina hitusen.
Häviäminen heikolla taistelulla (vrt. Sport peli) harmittaa aika lailla.
Häviäminen Ilvekselle suorastaan ketuttaa.
Ja häviäminen Ilvekselle heikolla taistelulla ketuttaa aivan järjettömästi.

edit: halllin toki tulossa ja kolmea pistettä sekä suvereeniä hallintaa tietenkin lähdetään hakemaan, mutta myönnän että jännittää.

10 tykkäystä

Toivon, että illan paikallispeliin saadan selvä muutos, jos verrataan parin edelliskauden kohtaamisiin. Tuntuu nimittäin, että viimeiset pari vuotta nimenomaan paikallismatsit ovat olleet Tapparalle sellaisia ohipelejä, jotka vain pelaillaan pois. Tuo on ilmennyt etenkin pelaajien asennepuolella ja tuohon täytyy saada suuri muutos, jos halutaan kolmesta pisteestä taistella.

Paikallispelien laiska asenne ja huono latautuminen ovat ainakin itse sapettaneet suuresti. On näissä peleissä fanin näkökulmasta kuitenkin tietynlainen spesiaalimauste. Ryhtiliikettä peräänkuulutan!

8 tykkäystä

Asenteesta ei varmasti jää kiinni tänään. Ensimmäinen peli yleisölle Hakametsässä aikoihin. Se voittaa kumpi saa kanavoitua tunteen oikein. Erikoistilanteet avainasemassa myös.

1 tykkäys

Harmitaa kyllä vietävästi, että peli jää väliin. Junaliput oli jo hommattu ja kausari on taskussa, mutta korona ottaa karanteeneineen taas erävoiton. Toivottavasti ilta kääntyy kuitenkin iloksi.

2 tykkäystä

Löytyy, mutta erävoiton ottanee koronapiikki. Uroksen startissa sitten paikallisherkkua.

1 tykkäys

Kylläpä jännittää! Siitä on aimo pätkä, kun viimeksi olen päässyt Hakamettässä peliä katsomaan, kuten varmaankin suurimmalla osalla - toki kyllähän mua pre-korona-aikana ihan vaan kesätauon jälkeenkin jännitti kauden ekat kotipelit riippumatta siitä kuka kulloinkin vastassa oli. Hyvää ja kivaa jännitystä, niin kuin uuden alun on varsin passelia olla.

Paikallispelit, noh ne myöskin jännittävät aina jo pelkästään koska ovat paikallispelejä, mutta eritoten viime kausina, kun lopputulemain trendi on ollut naapurille myönteisempi. Myönnän, että jossain sieluni syvimmässä, pimeimmässä, ahtaimmassa ja ankeimmassa kolkassa on tyhjyydestä tiivistynyt pieni pelon poikanen, joka kuiskuttelee että “ei kait vaan Ipasta ole tulossa Sportin tahi JYPin kaltainen kiro, sellainen jonkin sortin ankeuttaja, joka onnistuu kerta toisensa jälkeen lamauttamaan peliämme vähintäänkin juuri sen verran, että pisteittä jäämme”. Epämääräinen ajatelma, jonka toivon ehtoolla Tapparan nähdessään kipristyvän vikisten kokoon ja haihtuvan pois.

Että enpäs osaa astella tänäänkään halliin muuta kuin, Juha “Linkki” Lindgreniä lainaten, tärinää, värinää ja pärinää, puhkuen! On tätä himpura vieköön odotettu!

9 tykkäystä

Tepsi peliä kun katseli, niin Ipan ylivoima näyttää loksahtavan heti paikalleen. Todella hyvän näköistä ja vaarallista Konnan ja Suomen ansiosta. Saavat vielä ilmeisesti Lancasterin tänään mukaan. Eli ei nyt jäähyjä sitten.