Menit suolaa mun perusrivin. Oon pelannut tuota tulosta parikymmentä vuotta. Jännää on se, että olen ilmeisesti voitolla tuolla rivillä? En ole tuota tarkkaan tilastoinut, mutta aina silloin tällöin se on napsahtanut, välillä hyvälläkin kertoimella.
Veikkaus antaa tällä kertaa lähes tasabookit. Ilveksen kerroin hitusen alempi, vaikka Tapparalla on näennäinen kotietu (joka on ollut lähinnä kotihaitta näissä).
2,58 - 3,90 - 2,46
Jännä nähdä miten kertoimet liikkuvat huomenna, kun rosterit julkaistaan ja kansa alkaa pelaamaan.
Eli tiedossa hirveä ylilyönti ja ruma tappio. No ei, hyvä kuulla, että reeniviikko on herätellyt kevääseen. Kyllähän tossa sellanen porukka on kasassa, että puolivaloillakin pitäisi taistella joka pelin voitosta.
Mitta täynnä häviämistä olisi pitänyt olla jo viikko sitten ennen Lukko pelejä. Varsinkin kotipeli oli surkea esitys. Ei nyt hirveätä luottoa ole, että nyt lähtisi toimimaan.
Toki melkein viikon tauko on hyvä väli saada homma toimimaan, mutta tästä alkaa peliputki, joka ratkaisee top4 paikat ja sen taistellaanko tänä vuonna kannusta.
Kyllä! Jos tänään Tappara häviää, niin kaikki on mennyttä ja taistelu kannusta voidaan unohtaa. Nouseekohan aurinkokaan enää koskaan semmoisen jälkeen.
Kyllä tämä ottelu on vedenjakaja loppukauden osalta. Nyt pitää voittaa ja mielellään hyvällä pelillä, muutoin ainakin minä menetän uskoni tämän kevään suhteen ja heitän kirveeni kaivoon.
Nämä tosiaan menevät vähän miten menevät. Tällä kaudella kaksi peliä, joissa toinen paikalla olleista oli ihan kuin peura ajovaloissa sekä yksi tasainen vääntö, joka olisi voinut kääntyä meillekin. Voi siis olla mitä vain taas luvassa.
Itsekin ajattelin katsoa tänään pelin sillä, miten pelit ovat molemmilla kehittyneet. Lopputulos on toissijaista, vaikka Ilveksen nyt vähintään sitten mahdollisen tappion myötä huominen kotipeli on pakko voittaa. Kahden pisteen pelikohtaisessa tahdissa joka viikko olisi hyvä, mutta 1,5 pistettä peliä kohden on se minimi yksittäiselle viikolle. Tapparan osalta pelin pitäisi alkaa näillä näppäimillä olemaan hyvää, jotta paikka neljän joukossa ei mene älyttömäksi puristamiseksi. Tässä pelissä ei nyt tuloksella sinänsä vielä ole mitään väliä Tapparallekaan.
Itse odottelen kokoonpanojen julkaisua ja toivon, että Svejkovsky olisi vihdoin myös peleillä. Parikka ja Utunen vielä puuttuvat pidempään.
Pointti lienee se, että mikäli seuraavat 5 peliä menisi totuttuun tapaan, niin 4 sakki on ulottumattomissa, sillä tuskin kukaan 4 porukasta tulee totaalisesti kyykkäämään loppusuoralla.
Tapparalla on kova paikka, jos halutaan 100 pisteeseen päästä.
Jahas tänään pojan kanssa areenalle peliä katsomaan. Toivottavasti tänään saa poistua hymy huulilla.
Kovasti edellä on mainittu, että Tapparalle häviäminen riittää ja nyt on ladattu oikein kunnolla ja tullaan näkemään todella taisteleva ja tsemppaava Tappara. Ikävä kyllä se ei välttämättä riitä vaikka kuinka kovasti tsemppaa ja yrittää jos pelitapa ja/tai taidot ei riitä niin sitten ei riitä. Ei vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. Toivon tietenkin parasta mutta vähän epäilen, että viikon tauolla oltaisiin saatu tohon hommaan yhtään sen enempää järkeä.