Tappara - Jyp 18.2.2026 (Ke)

Erinomainen kirjoitus ja olen 100% samaa mieltä. Varsinkin Nykäsen suoritus oli sellainen, että se toimikoon esimerkkinä miksi näistä nyrkkitappeluista halutaan kategorisesti eroon. Kun raivo ja aggressio ottaa vallan, niin huonoja asioita sattuu. Uskon ja toivon että tuosta tulee Nykäselle useamman ottelun pelikielto, sillä tuo toiminta aiheutti aidosti vaaraa vastustajan terveydelle.

3 tykkäystä

Lapsille on hyvä opettaa, että tappelut ovat osa peliä ja jos kaukalossa hölmöilee, siitä joutuu tässä lajissa vastaamaan. Mutta vain peliin nämä kuuluvat, ei kaukalon ulkopuolelle. Kukaan lapsi ei tästä pilalle mene. Ennemmin siitä että Tyrväisen taklauksen jälkeen joku kannetaan paareilla ulos.

JYP olisi vaikka voinut laittaa bussikuskin pressiin jos vaihtoehtona on Heiskanen.

5 tykkäystä

Itse olin eilen pelissä alle kouluikäisen kanssa. Oli elämänsä toinen jääkiekkopeli livenä, että en tiedä oliko siitä näkökulmasta välttämättä paras peli.

Ensimmäisen tappelun jälkeen todettiin, että oli hölmösti tehty ja tappelijat joutuvat jäähylle. Loppupeli katsottiin sopivassa suhteessa peliä ja yritettiin etsiä Tapsua katsomosta. Vaikka tämä kaveri on luonteeltaan enemmänkin rauhallinen mietiskelijä kuin mikään varsinainen rämäpää, niin vielä ei ole suurempia jatkopohdintoja ilmennyt. Luulen, että suurempaa vahinkoa vain saa aikaan, jos alkaa kamalasti jälkikäteen lässyttämään asiasta, kun jo kerran todettiin, että hölmösti meni.

Vaikka itsekin vieroksun tappeluita jääkiekossa ja varsinkin niille hurraamista, niin kasvatuksellisesta näkökulmasta enemmän itseäni häiritsi lähellä istuneiden jatkuva kiroilu, jonka lapset kyllä helposti ottavat osaksi omaa sanavarastoaan. Mutta eiköhän tästä(kin) selvitä.

5 tykkäystä

Kuva Tapparan Facebookista. Pakko jakaa tähän. :joy:

Mitähän lie farmarit huudelleet :smiley:

68 tykkäystä

Tämä on huikea kuva, melkein tekisi mieli pistää puhelimen taustakuvaksi.

2 tykkäystä

Petu viritteli moottorisahaa tossa kohtaa, sitä tossa vaan ihmeteltiin.

2 tykkäystä

Karlssonilla on kyllä semmoinen ” mihin v..tuun mää on joutunut” ilme haastattelussa, kun taka-askel Heiskasella jää levy päälle ja taka -askeleita ei oteta tulee joka lauseeseen.:sob:

Kun fyysinen peli, mitä JYP haki, meni munilleen, niin jonkinlaista harmistusta on Heiskasella havaittavissa.

3 tykkäystä

Ei tämä veikkaus pahasti ohi mennyt.

3 tykkäystä

No ei, puolet meni vihkoon ajassa 0.00 aloitusympyrässä ja toinen meni oikein kun Tappara on terästä lähti soimaan.

Varsinkin mitä rahvaampaan kuljetusvälineeseen (lentokone, bussi, oma-auto…) joukkueiden vieraspelimatkojen transportaatio välineistössä siirrytään sitä enemmän tapellaan. AHL alkaa olla jo aika siisti sarja tämän osilta ja ECHL myöskin mutta kun kunnon ameriikan prohoki divareihin mennään niin ei siellä vieläkään montaa peliä ilman tappeluita pelailla. Enää ei sentäs taida pääsylipun hintaan sisältyä jäänyrkkeily mutta melkeimpä.

Euroopan kentätkin siistiytyneet kun näistä amerikan divareista tulleet hampaattomat kanukit on jätetty hankimmatta. DEL oli vielä 2000-luvun alkupuoliskoilla melkone sarja kun näitä yllämainittuja löyty joka jengistä ketjullinen.

1 tykkäys

Veikkaan, että Ante ymmärsi kaiken olennaisen sisällöstä ymmärtämättä sanaakaan suomea.

1 tykkäys

90-luvulla varttuneet eivät menneet pilalle, vaikka Tie Domia ylistettiin Suomea myöten, koska oli Teemun kaveri. Suomessakin kiekko oli kovaotteista.

Ja kyllä ne kirosanat oppii koulussakin. Olennaista on opettaa niiden käytön olevan tyhmää.

Terv. 13 vuotiaan vanhempi.

14 tykkäystä

Olen melko pitkälle samaa mieltä tämän kirjoituksen kanssa

1 tykkäys

Mä katselin Tie Domin temppuja vastenmielisyyden vallassa silloin menneisyydessä. Mun kohdalla syy siihen, etten kannata päähän lyömistä jääkiekossa on osaltaan johdonmukaisuus: en kannata sitä missään. En kannata edes nyrkkeilyssä, mutta kykenen hyväksymään että jos sovitaan säännöt niin sitten voi. Vapaaottelua en viitsi katsella. Jääkiekon säännöt kieltää päähän lyömisen.

Lapsille tuo jääkiekon tappelukulttuuri ei välttämättä tuota traumoja, eikä kaikki kasva kieroon.

Mulla on myös 13 vuotias poika (ei harrasta jääkiekkoa, katsoo kyllä). En ole kovin huolissani hänestä. Ja kausari on ollut vuodesta 2004 (glory-hunttaaja…)

En anna aplodeja tappeluille.

5 tykkäystä

Näitä on tullut omiin korviin lisääntyvästi ja myös Jyp-ottelusta olen kuullut. Jos kohtaa epäasiallista tai häiritsevää käytöstä, niin yhteys tapahtuman järjestäjään. Tapparan pitäisi ilmoittaa tämä ennen ottelua kuulutuksella esim;

”Jos kohtaat epäasiallista tai häiritsevää käytöstä, niin älä epäröi kertoa siitä meille ja järjestyksenvalvojille. Jääkiekko kuuluu kaikille”.

2 tykkäystä