Tappara - KalPa 05.01.2019 (La)

Kolmonen oli ylivoimainen kenttä alusta lähtien. Roolitukset näyttävät toimivan siinä hyvin; on taitoa, suoraviivaisuutta ja vääntövoimaa.

3 tykkäystä

Voitettiin maalipaikat! :grin:

Martti Jarkko taisi painaa tuon viisi maalia syksyllä '77 Ässien verkkoon.

1 tykkäys

Itsehän aloin jo pähkäilemään Karjalaista tuohon kenttään Luodon tilalle. Rauhala saa itsensä liitoon tuohon mennessä ja Levtchi syöttelee Jerelle tontit.

3 tykkäystä

Heittääkö Jukka mokkea bussin alle, kerta kolmesta paikasta kaksi maalia?

1 tykkäys

Olipa nautinnollinen peli hallilla. :smile: Peli näytti hyvälle, Ojis dominoi, tunnelma oli ajoittain jopa hurmoksellinen (pelissä alle 5000!) ja tuomareillekaan tarvinnut rähjätä.

Kiitos Tappara! :blue_heart:

9 tykkäystä

Niin, olin ennen peliä… Oikeastaan olin jo jokin aika sitten kirjoittamassa Kaukokarista, että en oikein tuomareita erota toisistaan, mutta tämä sankari on jäänyt jostain syystä mieleeni. Eikä niinkään hyvällä tavalla, vaan siksi, että jotenkin olisi aina säheltämässä Tapparan peleissä.

Mutta tänään oli oikein pro-Tappara. Sen otan vastaan mielelläni.

Ensimmäisen erä alussa liike oli parhaalla tasolla hetkeen ja hyökkäykset suuntautuivat kohti maalia. Loppupeliä en sitten nähnytkään, kun minut vietiin pois television äärestä.

Ilmeisesti kuitenkin olin ihan tasapainoinen suoritus…

• Ottelun alku oli todella hyvää Tapparaa. Aktiivista, nopeaa ja maalia kohti suuntautuvaa. Esimerkiksi avausmaalissa oli kaistat hienosti täytetty niin että reboundillekin olisi päästy, mutta ei tarvinnut.
  • Mutta ohut on jänne sillä Kapasen aikalisä hyydytti pelin pitkäksi toviksi ja Tappara palasi päämäärättömään hiihtelyyn. Tällä huonolla jaksolla erityisesti kolmonen ja nelonen olivat purjeessa. KalPalla on jännä tapa iskeä kolmella kiekolliseen karvaustilanteessa, ikään kuin piirittää, ja siihen miinaan mentiin muutaman kerran.
  • Lopulta saatiin kuitenkin ote ja virtaus takaisin haltuun ja ansaitun selkeä voitto. Voitettiin myös laukaisukartta.
  • KalPan mailapelaaminen on todella hävytöntä ja joukkue hävettävän rottamainen. Tuomareiden vika kun tuollainen paska menee läpi, mutta kyllä tänään olisi kelvannut Bloodin totaalipillastuminen, paitsi että olin juniorin kanssa hallilla. Perhevilhdettä jne.
  • Näsijärvi on jäätynyt
7 tykkäystä

Aika kovat aloitusprosentit tänään:

Malinen 14/78,6%
Järvinen 16/56,2%
Rauhala 13/61,5%
Jasu 16/50%

Aiemminkin todennut, että aloitukset ovat usein hyvä indikaattori siitä, miten hyvin joukkue on pelissä sisällä.

8 tykkäystä

Joo ja itse ajatellut tämän liittyvän hermoston vireystilaan —> reagointikykyyn —> olevan yhteydessä The Reenijumiin. Kuka tutkii ja laskee korrelaatiot?

1 tykkäys

Katselin noita Ojiksen maaleja tuossa, aika hyviä kuteja. Tosin neljännessä hiukan ihmetytti, kun Godla käytännössä liukuu aivan ohi maalistaan ja jättää jumalattomasti tyhjää tilaa sinne.

“Leppä”, kertoi että kämpillä eli kotihalissa tiesi missä on maali takana, mainoksista, merkeistä jäässä (silloin löivät luistimilla merkit jäähän). Mutta vieraissa oli aina hankalampaa päästä kartalle, missä maali on selän takana.

1 tykkäys
4 tykkäystä