Tappara-Kärpät 27.9.2016 (Ti)

Kauden viides peli. Kaikissa aiemmissa on maalannut jompikumpi tyhjiin, mahtako jatkua tänään.

Jaaha. Kyllä nyt voitto pitää ottaa, kun Kärpät kärsii poissaoloista. En kyllä muista milloin oon noi heikkoa rosteria kärpillä nähnyt.
Toivottavasti kuitenkaan Tappara ei naureskele kokoonpanolle ja lähde palttoo lepattaen pelailemaan.

Itse en aliarvioisi Kärppiä. Kokoonpanoilla ei yksittäisissä otteluissa varsinkaan ole ikinä mitään voitettu.

3 tykkäystä

Minkä verran halliin on tulossa porukkaa?

Toivottavasti ainoastaan fanit ajattelevat Kärppien rosterin olevan vitsi, koska jos Tappara ajattelee noin tuon JYP-pelin jälkeen, jossa kyllä oli hyviä hetkiä, mutta kaikki terävyys puuttui niin sitten tulee kyllä pitkä ilta.

1 tykkäys

Niin, eikö fanit ole eri asia kuin Tapparan joukkue? Kyllä hymyilyttää, onko tuo Kärpät?
Kyllä kaikki muu ku 3 pistettä on pettymys.

Tottakai me ollaan eri asia. En sitä sillä sanonutkaan. Sanoin ainoastaan sen, että hirveän usein siinä, kun fanit pitävät jotain peliä “huumoripelinä” niin toisinaan myös joukkueesta on ollut samoja piirteitä nähtävissä ja silloin ei ole hyvä heilunut. Tapparalla on ihan joukkueenakin tuon JYP-pelin jälkeen näytettävää, että osataan muutakin kuin hieroa tuhansia paikkoja, joista vedetään kiekko 29 kertaa ohi maalin. Luku pitää tietääkseni paikkansa, Tappara laukoi JYPiä vastaan yli 60 kertaa, joista yli 50 % menivät suoraan ohi.

Ja jos oli Tuokkola hyvä lauantaina niin en usko, että Rynnäs on yhtään tätä heikompi.

Fanit taitavat jakautua karkeasti kahteen kategoriaan tässä asiassa. Osa haluaa nauttia joukkueen menestyksestä eikä murehtia takin napeista. Toiset taas suhtautuvat asiaan samalla vakavuudella, kuin joukkue. Eikä kummassakaan kyllä mitään väärää ole. Viime keväisen mestaruuden ansiosta itse suhtaudun näihin runkosarjan peleihin nyt rennolla asenteella. Nauttia saa taas, kunnes tosipelit alkavat.

@Nevofoget03 Lippupalvelusta katselin hetki sitten vapaita paikkoja. Aika runsaasti niitä oli tarjolla. Veikkaisin, että saattaa jäädä jopa alle 5000 katsojan.

1 tykkäys

Kyllä tosiaankin porukka tuntuu jakaantuvan suhtautumisessaan. Se että tuota Kärppien rosteria sanotaan vitsiksi ja huumorikokoonpanoksi, on ensimmäinen merkki vaikeuksista. Peterran sanoissa on taas vinha perä: Tietyt asiat indikoivat hyvin usein joukkueen edesottamuksia. Itse en voi enkä halua suhtautua kovin rennosti näihinkään syksyn peleihin, koska koko ajan tässä täytyy saada kiekkoa vierimään oikeaan suuntaan jos ja kun keväällä aiotaan taas olla mukana menossa. Koko ajan on oltava hereillä ja rakennettava tulevaa.

Sitäpaitsi näen Kärppien kokoonpanossa enemmän potentiaalia kuin vitsintynkää.

1 tykkäys

Myös helpolla saadut pisteet lasketaan keväällä, voisi helpottaa taivalta.

No mutta katsotaan pelin jälkeen kuka naureskelee. Älkää ny herranjestas ruvetko niin totisesti kaikkea ottamaan. Taivahan tosi on kumminkin, että voitto pitää ottaa.
Sitten ku Tappara on murskannut Kärpät niin voitte huokaista, että niinhän tämän piti mennäki, kyllä ne palstaveljet oli oikeassa, mitä sitä pitikin jännittää, voin välillä ottaa rennosti, koska minä en joukkueen vireeseen pysty vaikuttamaan, minä voin vain LUOTTAA.
Sinäkin joka menet halliin voit yrittää vaikuttaa, siispä tee se, mutta ota rennosti. :wink:
Edit. Nyt kun Otan vähän rennommin tämän lätkän, niin muijakin tykkää, kun en turhia ressaa.

Helpot joo.
Kaikenkaikkiaan Tappara pelaa yleensä aina vastustajan mukaan. Hyviä vastaan hyvin ja huonoja vastaan huonosti.
Joten aivan sama, millaisella rosterilla Kärpät on liikkeellä ja ikuinka pelaa, tiukkaa tulee olemaan.

Tappara on sellainen jääkenttien Liverpool.
Ensin kaatuu Real Madrid ja seuraavana päivänä otetaan turpaan Burnleyltä.

Poikkeuksellinen kauden alku meneillään, kuten on monesti todettu. Tapparan peli on mallillaan, vastustajat tuntuvat HEIKOILTA. Eikä näemmä päde vanhat totuudet nappien aukeamisista tai teoriat fanien ylimielisyyden vaikutuksista joukkueen esityksiin (virn) - virkistävää ja nautittavaa. Mua ei isommin haittaa aina johtoasemassa tuleva pelitavan muuttuminen (varsinkin jos johtoon mennään noin vakuuttavasti kuin tänään), kaikella kun on tarkoituksensa.

Kuittaan itselleni.
Sä mitään tiärä.

Tappara on JR-Tapolan aikakaudella jaksottanut kaudet pienempiin osiin ja erilaisiin osatavoitteisiin. Olen melko varma, että kauden alkuun on lähdetty tietoisesti herkässä vireessä, mutta jossain vaiheessa luistin vielä painaa. Voisin jopa arvata, että HIFK pelin jälkeen saattaa lentokeli hiipua.

Paha tällaisen esityksen jälkeen on ketään alkaa kritisoimaan, sen verran mainiota on Tapparan peli tällä hetkellä. Viime kauteen verrattuna poikkeuksellisen raikkaalta näyttää monen pelaajan jalka ja pelinopeus on kovalla tasolla.

Savinainen oli tänään illan kunigas, mutta vähemmän kehuja kerännyt ketjukaveri Ilomäki on myös nostettava esiin. Puolustuksessa Elorinne jatkaa dominointia molemmissa päissä kenttää ja Domi pelaa maalilla mainiosti. Mukavaa oli jälleen hallilla, joten kiitos Tappara!

Tuomarit… hiukan suosivat vierasjoukkuetta tänään.

2 tykkäystä

No joko voi muutkin luottaa, että joukkue hoitaa, vaikka fanit on rennolla otteella?
Nyt on Tapparalla ollut semmoista tekemistä, etten näe merkkejä luulotaudista, ja olihan tuo Kärppien rosteri heikko, ja kun muutenkin ollut hakusessa niin mitä tässäkin oli jännittämistä.