Tappara roster 2017-18

Minun vastine.
Laitetaan paketti uusiksi ja hurlumhei.
Haapala-MJ-Kuusela
Zabo-JMJ-Repo
Juki-Jasu-Ojamäki/Nurmi
Luoto-Rauhala-Jere
Ja tässä ei Jukin tarvitse sitä 22 min. pelata. Antaa vaikka nelosen vetää niin paljon kuin jaksavat. Toki näitä pelejä ei millään isoilla ketjumuutoksilla voiteta.

2 tykkäystä

Tänään ainoan maalin tekaisi ns. ykköskenttä, vaikka se ei koko kentän maali ollutkaan. Mun mielestä Zabo + Järvinen + Repo on ketju, jota ei ihan välttis tartte hajottaa. Toki ei siinä mitään korvaamatontakaan mene.

1 tykkäys

Zaborsky-Rauhala-Haapala
Kuusela-MJ-Repo
Nurmi-JMJ-Peltola
Luoto-Jasu-Nenonen/Ojamäki

Nyt kunnon pihvi / raastinketju kasaan :

4. Luoto-Rauhala-Nurmi Taklauksia, päätyvääntövoimaa ja suoraviivaisuutta maalia kohti s****tana ! Myös Junttilaa ja kumppaneita seinille.**

3. Haapala-Jasu-Peltola Allround-ketju, jokapaikan höylät.

2. Nenonen-JMJ-Kuusela Laukaisu-uhkaa,sekä syöttötaitoa !

1. Zaborsky-M.Järvinen-Repo Maaleja per****le !**

10 tykkäystä

Ei huono :+1:

2 tykkäystä

Tämä on kyllä todella hyvä, ainoan jonka itse vaihtaisin olisi Nurmen ja Revon paikat, mutta muuten omaan silmään erittäin hyvä.:ok_hand:
+Haapala ja Zabo voisi vaihtaa myös paikkoja.

1 tykkäys

Ei tulla varmaankaan muuttaan mitään muuta kuin Nenonen takaisin Luotoon. Toisaalta, miksi kauden tärkeimmällä hetkellä pitäisi sekoittaa pakka, kun kolme peliä on opeteltu vastustajan tapoja ja eilen päästiin jo melkein voittajaksi.

2 tykkäystä

Nolla voittoa finaaleissa, kolme tehtyä maalia. Ei ole Tappara pelannut tarpeeksi hyvin. Mielestäni ei olla onnistuttu finaaleissa, kun tilanne tämä. Vastus on kova ja ketään en lähde syyttämään, mutta ei nämä kokoonpanot ole toimineet, joten jotain muuta voisi kyllä kokeilla hyökkäyspelin vauhtiin saamiseksi.

Pistäisit kuukauden pelaamattomana olleen Nurmen ykköskenttään? Mielenkiintoista, itse en oikein jaksa uskoa että vauhtia riittäisi tarpeeksi, ainakaan tuohon rooliin. Riskit siinä ainakin olisi.

Itse pudottaisin Zaborskyn kokoonpanosta ja antaisin Nenosen ja Luodon jatkaa. Zabolla on periaatteessa yritystä ja luistinkin kulkee yhä mallikkaasti, mutta kulmapelaamisessa häviää kaksinkamppailuja eikä ahtaassa tilassa kykene suojaamaan tai syöttämään kiekkoa omille. Sen, miten hyökkäysketjut järjestettäisiin tällaisen muutoksen jälkeen, jätän muiden pohdittavaksi, mutta luulen ettei palapelistä kovin monimutkainen tulisi.

Vähän näyttäisi myös siltä, että Kemiläisen ja Salosen peluutusta voisi muuttaa Salosen eduksi.

Minä löisin all in ja löisin tämännäköiset ketjut, tämä tosin ei tule koskaan tapahtumaan.
Kuusela-M.Järvinen-Haapala
Nenonen-JMJ-Nurmi
Peltola-Rauhala-Zaborsky
Luoto-Jasu-Repo

Rantakari-Vittasmäki
Lehtonen-Mikkola
Salonen-Elorinne
Kemiläinen
Hrachovina

YV vaatii myös paljon muutosta.

Ei tule tapahtumaan: Haapala ja Kuusela parivaljakko ei toimi tällä hetkellä. Kakkosessa Nurmi ja Nenonen eivät ehdi minnekään mistään. Kolmosessa Zabo ja Rauhala unessa ja nelosessa loput. Toisaalta siinä olisi ainakin yllätysmahdollisuudet!

Noin kun sen sanot, niin taitaa itse asiassa olla turha enää maanantain peliin osallistua. :bus:

1 tykkäys

Olisiko Haapalan hyllytys tässä vaiheessa kova veto?

Henkka ei ole kunnossa, siitä ei ole kahta sanaa. Samaan aikaan hän kärsii muiden aiheuttamasta Jeesus-kompleksista, eli Vapahtajalta odotetaan vapahtamista.

Ongelma on tietysti se, että Henkka jos joku on voittaja ja pelaaja jolta tällaisessa tilanteessa voi tulla poikkeuksellisia tekoja. Eikä tuo Nenonen ihan hirveästi ole peliin kuitenkaan tuonut ja Nurmi on pelannut ties koska viimeksi.

1 tykkäys

Toivon todella että tuo Luoto on kunnossa,
ja ennen kaikkea askissa huomenna!

Jos Kokoonpanoihin jotain viilausta,
niin Kemiläinen 7 pakiksi tai katsomoon.
Hyökkäyksen osalta JOS Luoto kunnossa niin:
Nenonen → Luoto
Ojamäki → Nurmi

3 tykkäystä

Samaa mieltä. Ojamäki ei vaan tuota tällähetkellä mitään. Nopeutta on, mutta mitään ei synny.

Nurmi voisi olla se hiipivä ninja, joka iskee juuri silloin kun vähiten odottaa.

2 tykkäystä

Kuusela-Repo akseli tähän väliin ois kiva. Keskellä Otto tai Järvinen M.

Kaikki kunnia Nurmen Teemulle hienona pelaajana, mutta miten liike riittäisi Kärppiä vastaan?
Kokemusta on mutta mikä on pelituntuma pitkän pelaamattomuuden jälkeen?
Näillä eväillä uskon että Teemua ei enää tänä keväänä kokoonpanossa nähdä, valitettavasti.

1 tykkäys

Hyvinhän sellainen puujalka kuin Jari Sailiokin on Kärpiltä pysynyt vauhdissa mukana. Miksei sitten Teemukin.

1 tykkäys

Kyllä tässä Rauhalalta odotellaan pisteitä. Oli kuitenkin runkosarjassa yksi meidän tehokkaimmista pelaajista. Nyt tehot ovat pudonneet nelosketjun sentterin tasolle.