No sitten se on todella hankittu Kärjen tilalle. xD
Pakko muuten sanoa et jotain meillä tehdään oikeen kun ei oo loukkaantumisia tänäkään kautena paljoa ollut. Muistaakseni VMV ja Luoto ainoat, jotka ovat loukkaantumisen takia sivussa olleet. Kattoo muitten rostereita niin esim Kookoolta oli 10 ukkoa jossain välissä pois. Toki tuurillakin aina on merkitystä mut ei meiltä viimesen 3 kauden aikana hirveästi loukkaantumisia ole ollut.
@Oijennus saman laulun voisi visertää myös rosteri-ketjuun. Täysin saman laulun.
Sanopas nyt, kun vauhdissa olet, että mitä se Jasun viimeisen minuutin kentällä oleminen on tällä kaudella tuottanut? Montako maalin peliä Tappara on tasoittanut, kun kellossa on >60 sekuntia? Montako? Nolla+nolla = nolla.
Se, että Jasu on oikea pelaaja hakemaan sitä aloitusvoittoa on ihan selvä, mutta siitä ei ole seurannut joukkueelle yhtään mitään. Sen sijaan puolustavassa roolissa hän on ollut viimeisillä minuuteilla erinomainen, mutta mm. viime pelissä Raumalla taisi olla kentällä, kun Lukko painoi pelin tasoihin vikalla minuutilla.
Jos nyt sanon sen asian vielä selkeämmin omalta näkökantiltani: tällä hetkellä, mulle on ihan sama, vaikka siinä ykkösketjun sentterinä olisi sitten vaikka itse Sydney Crosby, jos homma kentällä näyttäisi tuolta. 5vs5-pelissä tuo ketju ei oo saanut mitään aikaan - tai ketju on kokonaisuudessaan suhteettoman tehoton siihen nähden, millaista peliaikaa koko ketju nauttii.
Tuo ketju pitää hajottaa - ihan sama, mistä se aloitetaan. Kun ei toimi niin ei toimi. Jasu oli viime kaudella(KIN) meidän nelossentteri. En ymmärrä, miten tämä Jasusta puhuminen on pois hänen tekemästään mestaruusmaalista. Se, että on joskus ollut jossain roolissa ja tehnyt helkkarin tärkeän maalin oikeuttaa siihen, että saa kiintiöpaikan ykköskentästä?
Kaikki kunnia Jasulle, mutta jotain muutosta vois edes yrittää.
Ei ehkä ole korrektia itkeä ukkojen puutetta tällä rosterilla, kun puolustus on kuitenkin parempi kuin voisi ikinä toivoa, mutta…
Kyllä tänäänkin kävi kateeksi vastustajan sentteristöä.
Nyt tulee todella paljon kommenttia eri ketjuissa liittyen Jasun ketjussa antamaani kommenttiin Jasun puolesta, että nyt en enää tiedä mihin ketjuun vastaan.
Joten nyt en enää pysty tältä istumalta @peterra vastaamaan vain sinulle, vaan myös aika monelle muulle… ja joudun turvautumaan @Kilo :n tykkäämiin viivoihin.
- Kaikki lähti siitä, että Jasu nostetaan nollamaalin tilanteessa syntipukiksi.
- Minun mielestä ei ole Jasun syy, että hän pelaa tuossa roolissa.
- Minun mielestäni Jasu pelaa juuri siellä missä hänen käsketään pelata.
- Minun mielestäni on väärin nostaa Jasu tikun nokkaan.
- Minun mielestäni Jasun pelipaikka on edelleen neloskentässä.
- Minun mielestäni syyttäisin ennemmin Rautakorpea kuin Jasua.
Tämä siis myös mm. @Virvelia_kainaloon ja aika monelle muulle myös.
Mulla alkaa ns. maltti loppua. Ja oon vähän pikkumainen jo, mutta nyt Rautakorpi oikeasti. Kuinka monta kuukautta meinataan ajaa the ykkössentteriä sisään? Kuinka monta kuukautta? Nyt on ajettu 4 kuukautta sisään Jasua rooliin ja näytöt hyökkäyssuuntaan on edelleen yksittäisiä välähdyksiä lukuun ottamatta täysin mitättömät.
Kuinka kauan tätä kokeillaan? Joukkueen kultakypärä ja Zaborsky samassa ketjussa, kuinka monta kertaa vielä kokeillaan? Zabolla itseluottamus pakkasella ollut koko kauden - ja paljon. Osittain hänen omasta syystään. Kuusela heittelee turhautuneena pitkiä syöttöjä ja yrittää tehdä jotain, mutta ei. Syöttöketjuja ei synny, vaihdosta toiseen kiekottomana pyörimistä.
Joko kohta riittää? Joko kohta annetaan Rauhalalle tai Miksalle mahis? Joko kohta? Ei kakkoskenttäkään niin erinomaisesti toimi, että olisi perusteltua pitää se kasassa. Vai odotetaanko vielä tää vika pari kuukautta, jos se sieltä joskus? Vaadin ketjuremonttia seuraavaan peliin.
Tais tulla väärään ketjuun, vaikka hieman Jasua sivusitkin.
Tuli ihan oikeaan ketjuun. Haluan, että sentteriremppa alkaa siitä, että Jasu siirretään rooliin, joka vastaa hänen suorituskykyään. Vaadin.
Se on juuri näin. Oli taas surullista kun se siellä hääräs ilman maalivahtia. Neloskenttää räpeltään vaan.
Surullista jos meiltä ei löydy muka muita aloittajia kun on tositilanne!
Arvon palstatoveri @peterra, kyllä mä luulen, että hyvinkin odotellaan. Jos uutta sentteriä ei tule, niin Jasu voi hyvinkin jatkaa just tolla paikalla. Toivoisi, että muutosta tulisi, mutta sinuna valmistautuisin henkisesti Jasu, Zabo, Kuusela ketjun jatkoon.
Jos se on tuomio ja sillä jatketaan niin sitten jatketaan. Ei se mun Tappara-rakkautta himmennä, mutta alan olla kohtalaisen finaalissa tämän asian suhteen. Jos tuolla rosterilla on varaa heittää Kuuselan panos joukkueelle kankkulan kaivoon kokonaisen kauden verran niin sitten on. Puran hammasta yhteen ja menen eteenpäin, mutta en jaksaisi yhtäkään vaihtoa katsella tuota päämäärätöntä kiekotonta surffailua meidän ns. ykkösketjun toimesta.
Peterra puhuu asiaa! Jotain muutosta täytyy yrittää
Kyllä tuo edellinen olisi kuulunut pikemminkin rosteriketjuun.
Juu, sivusit Jasuakin mutta enemmän oli tekstiä muista pelaajista ja heidän pelipaikoistaan.
Vaikka kuinka itkettäisiin tässä ketjussa Jasun väärää roolia, niin en vaan jaksa uskoa että se kiinnostaa paskan vertaa Rautakorpea.
Hänellä on selvä visio mitä hän toteuttaa ihan omilla ehdoillaan.
Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan miten tämä Jasun peluuttaminen tulee menemään keväällä, kun pelataan playoffeja.
@BlueOval näin saa ollakin, en minä sitä kiellä. Valmennus tietää ja täällä purraan hammasta yhteen. Esitin nyt vain oman turhautumiseni ja mun maltti loppui tähän iltaan. Se, vaikuttaako se mihinkään, on ihan toinen asia. Ei tietenkään vaikuta, mutta kyllä nyt jokainen näkee.
Edelleen: jos meillä on varaa heittää Kuuselan panos joukkueelle kankkulan kaivoon jonkun vision takia niin haluan nähdä sen vision lopputuloksen. Jos lopputulos on tätä nähtyä huttua niin visionkin olisi syytä mennä vaihtoon. Ajatteleva ihminen kyllä purkaa rakenteet, jotka ei toimi.
En itsekään tajua enää. Menee käsittämättömästi potentiaalia hukkaan tuossa ketjussa… Ykkönenkään ei toimi pätkääkään, niin miksei JMJ:tä voisi kokeilla tuossa. Tapolassa tykkäsin tuosta kokeilunhalukkuudesta ja hyvät ketjuthan sitten aina löytyi.
Nyt 2/3 kaudesta pelattu ja yksi toimiva ketju tuolla junttaamisella saatu aikaan.
Varmaan 100000 vuoden päästä Alienit saapuvat sukupuuttoon kuolleeseen maahan. Tuhkan keskeltä löytyy vain pieni pala ikibetonia, johon on kaiverrettu “Kuusela - Jasu - Zaborsky”
Tapparassa on käsittääkseni ilmoitettuna kokoonpanoon yhteensä 12 hyökkääjää. Tappara jää nollille, niin yllättäen nousee taas Jasun ketju ylös.
Miksi Jasu on lopussa kentällä, kun haetaan tasoitusta? Siksi, että hän on todennäköisin voittamaan aloituksen hyökkäyspäässä.
Miksi Jasu on kentällä, kun johdetaan peliä ja hyökkäys on omissa? Siksi, että hän on todennäköisin voittamaan aloituksen myös puolustuspäässä.
En tykkää lainkaan, että Jasua (viimeisimmän mestaruusmaalin tekijää) haukutaan hänen omassa ketjussaan.
Jos ja kun hän teidän mielestänne pelaa tällä hetkellä väärässä roolissa, niin se ei mielestäni ole Juhani Jasun ketjun asia. Jasu pelaa siellä mihin hänen nimensä kopissa kirjoitetaan.
Minä pidän Jasua yhtenä tämän Liigan kameliontti senttereistä.
Eikä sekään, että Jasu joutuu tällaisen kritiikin kohteeksi, ole Jasun vika, vaan sen joka päättää peluuttaa häntä ihan väärässä paikassa.
Varmasti Jasu tekee parhaansa ja pelaa täysillä logolle, niinkuin pitääkin, mutta kun ei vaan riitä.
Nelossentteriksi hän kuuluu ja alivoimaan. Ehkä harkiten ottamaan tärkeitä aloituksia silloin tällöin.
Itse en haluaisi liikaa kritisoida Jasua, koska hän ainakin yrittää kaikkensa.
Sitten hankitaan joku Hamilton laitaan. En ymmärrä mitä tällä haetaan. Sentteriä tuo kokoonpano on huutanut viimeistään siitä saakka kun kävi selväksi että M.Järvinen ei olekaan niin kova luu kuin piti.
Jasu on varmasti hinta-laatusuhteeltaan hyvä, mutta pelaa taitoihinsa nähden ihan väärässä paikassa.
Arvoin random.org illa uudet ketjut (säästäen tuon toimivan Rauhalan ketjun)
Ojamäki - Rauhala - Karjalainen
Peltola - MJ - Repo
Luoto - JMJ - Hamilton
Kuusela - Jasu - Zaborsky
Eli mitä sitä toimivaa vaihtamaan, kysyn nyt vielä oraakkelilta onko tuo Jasun paikka varmasti tuossa.
E:
Sinä kysyit:
Pitäisikö Zaborsky - Jasu - Kuusela ketju hajottaa?
Oraakkeli vastasi:
Jos haluat omatunnon soimaavan, niin kannattaa. Mutta älä luota itseesi missään tilanteessa
Nyt on kortit ja kuu sellaisessa asennossa, etteihän tuota voi mennä vaihtamaan.
Samoilla linjoilla @Oijennus kanssa. Syyttely muutenkin tässä vaiheessa melko turhaa, kun ei olla (todennäköisesti kukaan) mukana päivittäisessä tekemisessä Tapparassa ihan joukkueen ytimessä. Uskon ja luotan Rautakorpeen, että joku idea Jasunkin peluutuksessa on. Onnistumista voi arvioida kauden jälkeen. Toki itsekin syyllistyn tähän ajoittain, kun tunteella huutelee (etenkin Maurice ja Laine).