Tappara roster 2018-19

Lupaa hyvää :slight_smile:

7 tykkäystä

Nyt on kyllä laatua jokaiseen ketjuun. Jotenkin näin minä näitä rakentaisin, joskin vaikkapa Ojamäki ja Erkinjuntti tai Ojamäki ja Luoto voisivat hyvin vaihtaa paikkaa.

Ojamäki - Malinen - Kuusela
Erkinjuntti - M. Järvinen - Zaborsky
Rauhala - JMJ - Karjalainen
Luoto - Jasu - Levtchi
(Moilanen - Mäkinen - Lehtonen)

2 tykkäystä

Zabo - Malinen - Kuusela
Erkinjuntti - M. Järvinen - Karjalainen
Rauhala - JMJ - Ojamäki
Luoto - Jasu - Levtchi/Moilanen

Kovin moni nostaa Ojamäkeä kärkiketjuihin, vielä ei oo näytöt sinne asti piisanneet niin itse hahmottelen näin

1 tykkäys

Olen tässä monen muun tavoin haaveillut maalintekoon pystyvästä laiturista, mutta nyt kun tätäkin hahmotelmaa katsoo niin jokaisessa ketjussa on maalintekoon ainakin periaatteessa kykenevä pelaaja.

Toki kysymysmerkkejä on. Löytääkö Zabo ja Ojamäki jyvänsä? Entä Karjalainen tasaisuutensa? Nostaako Luoto tasoaan?

1 tykkäys

Kyllähän ton sinun “kolmosenkin” voisi jo kärkikentäksi laskea. :wink: Kova on kyllä rosteri taas paperilla.

Mielenkiinnosta kyselen, että kenet porukka näkee tämän joukkuueen “x-factorina”, kuka on se pelaaja, joka ottaa ratkaisijan roolin ja ottaa joukkueen harteilleen.

Aiemmilla kausilla esim: Peltola, Laine, Haapala, Lajunen, Savinainen… sotureita ja taiteilijoita.

Rosteria katsellessa tuli mieleen että kyllä on taas hyvä syyttää Tapparan kannattajia gloryhunttereiksi. Siitä vaan, mulle käy. Hieno päivä.

3 tykkäystä

Joona Luoto.

10 tykkäystä

Ojamäki oli viimesissä playoff-peleissä ihan parhaita hyökkääjiä. Oikeassa oot, ettei ehkä vielä kuitenkaan näytöt riitä, mutta uskallan väittää, että marraskuussa riittää. Ojamäki oli vuosi sitte Tamperecupissa se pelaaja, joka teki muhun suurimman vaikutuksen. Jostain syystä ei oikein kausi lähtenyt odotetulla tavalla, mutta toinen kausi ja tutut kuviot alusta asti. Ojamäkeä ei päästä tällä kaudella kritisoimaan, näin väitän (ja myös toki toivon).

1 tykkäys

Tässä on juuri niitä avainkysymyksiä. Koetin rakentaa ketjuja siten, että jokaisessa olisi tosiaan ikään kuin maalintekijä ja pelinrakentaja, mutta voihan noita pyöritellä lähes loputtomiin. Toiveissa olisi, että Ojamäki ja Zaborsky löytäisivät jälleen maalijyvän. Toisaalta Luotokin voi yllättää, olisiko tuleva kausi hänellä se suuren läpimurron aika?

2 tykkäystä

Erkinjuntin tulo saa kyllä joukkueen näyttämään nimenomaan Joukkueelta (huom iso alkukirjain). Selkeämpi roolitus kuin vuosi sitten, ja tunne että kaikki 12 hyökkääjää tietää miten pelata Tapparassa.

Hyvä tunne.

14 tykkäystä

Levtsi ei o mun mielestä pelaaja jonka pitäs olla aloituskokoonpanossa Tapparassa.
Ja huhuilujen mukaan ei Moilanenkaan.

Toivottavati molemmat vetää tän mun kommentin naurettavaks kauden aikana.

Mutta jos ei ni Laituria pukkaa vieläkin kesken kauden.

Samalla pakko todeta, että vaikka EJ kova vahvistus onkin, niin ihan luotettavista lähteistä kuulemani huhut oli kyllä mielestäni kovempia.

Uskon, että tällä rosterilla lähetään nyt kauteen ja peliliikkeitä tehdään matkan varrella sitten. Maalintekijää ainakin huutaa, muuten näyttää hyvältä.

Liekö helle pehmittäny mutta rosterihan alkaa vaikuttaa taas ihan kilpailukykyiseltä. Seurattavaa riittää, mitä soppaa se valmennus tuosta nimilistasta keittää ja sitte vielä kuinka nää foorumin listat toteutuu :slight_smile:
Hyökäykseen meillä olis porukkaa aluksi kyllä, EJ:n tulo on iso asia.
Vaan mites meidän puolustus? Utunen ja Rautanen kuudes ja seitsemäs pakki vaihtelevalla järjestyksellä? Riittääkö?

1 tykkäys

Katso ja pöyristy:

Zabo - Rauhala - Kuusela

Juntti - Malinen - Karjalainen

Luoto - JMJ - Ojamäki

Levtchi/Moilanen - Pitkä - Jasu/Moilanen

2 tykkäystä

Pitäisi riittää. Ei muillakaan joukkueilla mitään nimimiehiä ole yleensä ollut tuossa roolissa. Esim. ei Kärpillä viime keväänä tuolla osastolla ollut parempia pelaajia kuin Tapparalla nyt.

2 tykkäystä

Pakistossa, jos Kemiläinen nostaa tasoaan viime kaudesta ja Tuukka on hyvässä pelikunnossa ja ns. normaali, niin se on erittäin kova. Roolitettu sekin nyt paremmin, kun ei ole kolmea selkeää ylivoimapakkia.

2 tykkäystä

Yhtä huippulaituria huutelin ja nyt sellainen tuli Juntin muodossa.
Näin ollen:

Zaborsky-Malinen-Kuusela
Erkinjuntti-J-M Järvinen-Ojamäki
Rauhala-M Järvinen-Karjalainen
Luoto-Jasu-Moilanen

Vittasmäki-Rantakari
Mäntylä-Kemiläinen
Elorinne-Utunen
Rautanen

Ihan positiivinen fiilis tulevasta kaudesta itselläkin. Tavallaan ihan hyväkin lähteä pienenä underdogina kauteen ja antaa paineet Kärpille :slight_smile:

Puolustuksesta olen samaa mieltä kuin @Virvelia_kainaloon , että se on aivan riittävä, kunhan ei tule loukkaantumisia ja/tai maajoukkuekomennuksia. Voidaanhan joku koodinimi blakeparlett taas tuoda siirtorajalla, jos tarvetta on.

2 tykkäystä

Jan Mikael Järvinen ei ole kolmosketjun sentteri ensi kaudella. Jos kaveri sijoittuu pistepörssissä kolmen joukkoon, niin kyseessä on kärkiketjujen sentteri. Ja näin tulee tässä tapauksessa käymään. SOT:

2 tykkäystä