En tiedä, mutta olen alkanut epäillä että jotakin on. Siis ihan vain rivien välistä luettuna.
Mun mielestä ensimmäinen erä oli taas parasta Tapparaa tänään. Tämän haukkuivat Vallin ja studio, oli kuulemma passiivista ja hakemista. En ymmärrä miten tuo saatiin passiiviseksi ja sen jälkeen alettiin hassuttelee “että Jukka kuuntelee mestarin neuvoja”.
Lisätään kiitos Tapparalle synttärilahjasta. ![]()
No tota mäkin ihmettelin, että eikö studiolle mikään kelpaa.
Johan nyt meni hienosti!! SaiPa oli kuitenkin ns. levännyt joukkue, vaikka pikkuisen vajaa. Tasoihin menee noi tekijät.
Mikä hienoa, niin Z teki hieman semmoisen “Z-maalin”, joita nähtiin enemmän silloin menestyskaudella Ässissä. Jospa tulis nyt tavaksi. Eikä tuo kai mikään puhdas molken imaisu ollut.
Pitäiskö pikkuhiljaa siis lanseerata käsite dosenttikiekko?
En kyllä osaa sanoa, onko tuo lähtökohtaisesti myönteinen vai kielteinen juttu.
Tänään oli viihdyttävää ja aktiivista peliä. Taklauksia nähtiin kiitettävästi.
Ainoo miinus tulee JMJ:lle. Ihme hiihtelyä vastustajan vierellä kun voisi laittaa kroppaa likoon niinkuin muutkin tekee ja voisi lopettaa peruuttelun. Mua ei hämää taaskaan tuo yksi hyvä suoritus Zabon maaliin niinkuin muita kanssa keskustelijoita.
No nyt oli kerrankin myös joukkueen suunnalta iso panostus markkinointiin, kun tämän perhevoittoisen ja runsaan yleisön edessä nähtiin viihdyttävä ja tasokas esitys. Todella hieno homma! Upea oli myös tapahtuma hallilla, väki näytti viihtyvän ja väriä tunnustettiin. Mahtava Tappara-päivä.
Olipahan solidi esitys ja kruununa kuinka kakkoserässä SaiPan orastava kiri tyrehdytettiin tylyllä tavalla lapioimalla itse tehokkaasti kiekkoa reppuun. Siihen nähden että eilen yöllä oli palattu Kuopiosta niin jalkakin liikkui jätkillä hyvin.
Ennustan vahvaa lokakuuta meille!
Hyvä peli oli ja tosi raikas veto B2B jälkimmäiseksi. Heti en muista runkosarjasta yhtä kevyttä jalkaa reissupeliä seuraavana päivänä.
Mutta oli siinä edelleen niitä kummallisia hetkiä, mutta tämän ehtoon SaiPa ei pystynyt hyödyntämään. Esim. avausmaalin jälkeen SaiPa ei tehnyt tai muuttanut mitään, mutta ihan omilla suhmuroinneilla jäätiin omaan päähän pyörimään ja sai vieras siinä pari paikkaakin.
SaiPalta tämä oli vähän sellainen veto kuin Tapparalta Kouvolassa, maalivahtia myöten. Ulkomaalaiset näyttivät kuitenkin pelimiehiltä.
SaiPasta pitää mainita Joni Nikko, jonka puolesta olen iloinen että on nyt päässyt liigakiekkoon (toivottavasti) kunnolla kiinni. On meinaa tälläkin 2014 nuorten maailman mestarilla riittänyt loukkaantumishuolia lyhyellä urallaan.
Tappara oli tullut Kuopiosta kotiin heti pelin jälkeen, eli vähillä unilla tekivät kelpo suorituksen.
Aina nillitetään ja mussutetaan miten Tappara on passiivinen sitä ja tätä. Katotaas Liigastudion niin paljon hehkuttaman SaiPan aktiivista pelaamista. Näytteet otettu eilisestä pelistä ennen Tapparan ensimmäistä maalia.
Kiekko riistettiin keskialueella ja se palautettiin omaan päähän. Pakki-pakki → karvaaja kaartaa keskialueelle → pakki-pakki ja ylös. Kakkonen kurvasi vaihtoon, samalla kun kolmonen liukuu punaviivalle. Kultakypärästä tuli uusi kakkonen.
Vallin puhui miten Tappara karvasi yhdellä “mailanheiluttajalla” ja muut vetäytyi träppiin. Tässä aktiivista SaiPaa.
Tämä tilanne lähti aloituksesta Tapparan puolustuspäässä. Massi voittaa aloituksen, Rantakari kiertää maalin ja ollaan toisen kuvan tilanteessa. Onko tämä sitä aktiivista pelaamista SaiPalta? Neljä pelaajaa keskialueella?
Älä @Peterra haastaa oikeuteen tästä, kiitos! ![]()
Sarkasmi alkaa
Mut hei, Tapparan träppi on passiivinen ja valuva. Muiden träpit on aktiivisia.
Sarkasmi ohi
Hyviä kuviahan nuo on. Lisää vaan näitä.
Mitä tulee SaiPaan, niin ainakin Sihvosen mukaan pelaavat Liigassa eniten träppiä. Hänhän pitää jonkinlaista tilastoa näistä. Tuskin tuo provoa on ollut.
Todella hyvää kuvamateriaalia, näitä lisää.
On kyllä jännä mitenkä Rautakorpi-vastaisuus näkyy noin selvästi jopa liigastudiossa, vaikka onhan tässä selvästi normi-Tapparaa aktiivisempi peliote ollut joukkueella ainakin kolme viimeisintä matsia. Walliniakin pidin aikaisemmin hyvänä kommentaattorina, mutta onhan tuo hänen Jukka-vihansa melkein käsinkosketeltavaa. Toivotaan että Tappara jatkaa aktiivisella otteella koko kauden, niin näkee että puhuuko studio keväämmälläkin vielä tylsästä Tapparasta. ![]()
Eikö tuo studiomeininki aika lailla samaa sopottelua ollut jo Tapolan aikanakin? Tappara on useimmiten ikävä, tylsä ja vastenmielinen, kunnes nostaa kannua; sitten ei voida oikein muuta kuin vähän vastentahtoisesti hehkuttaa voittajaa, ettei tule pahemmin omille näpeille… ![]()
Muun muassa näistä syistä olisikin studio-osastoille toivonut jopa vieläkin tehokkaampaa pöytien putsailua ja tuuletusta palveluntarjoajan vaihdoksen myötä. Tympeää seurattavaa sellainen asenteellinen jurnutus, mitä pahimmillaan on saatu kuulla. Toivotaan hartaasti, että sama ei jatku uusissa puitteissa ajasta ja kaudesta toiseen. Rasittavaa, läpeensä ummehtunutta laulua, joka heikentää kaikenlaista kiinnostavuutta ja tuoreutta.
Niinhän se oli, varsinkin Rantasen osalta, mutta muistelen että Wallin oli vähintäänkin neutraali Tapparaa kohtaan ja Nyholmikin suht neutraali. Mutta voi toki olla että aika kultaa muistot tässä(kin) asiassa. ![]()
Joo, onpa kai ne joskus harkitumpaa asiaakin puhuneet.
Silti en millään aatelis-weellä tuota Vallininkaan nimeä kyllä vielä kirjoittelis enemmälti (toki ehkä arwostavana vinoiluna menee?). ![]()
Ai, mä oon aina luullut että se on just aatelis-weellä.
Oppia ikä kaikki. ![]()