Moro! Meikä kävi just pari viikkoo sitten painattamassa tyhjään paitaan levtchin nimen ja numeron. Hinta oli 30e muistaakseni
Ok, kiitos kovasti tiedosta! Kävitkö ihan Tappara-shopissa Areenan kupeessa?
Tänään hain tällaisen shopista, siellä oli loput. Kipin kapin ostoksille jos vielä meinaa saada.
Edit: @hype tätä taisi kysellä. Tägätään niin tavoittaa viesti.
Joo, pari päivää oli paita siellä
Selvennän, että tarkoitin siis fanikaupassa myynnissä olevia lippiksiä ja oletukseni perustui fanikaupan kuviin. Tuo kuvassasi oleva näyttäisi olevan pelaajille jaettu lippis vai olenko väärässä?
Kävinkin nyt asian varmistamassa kivijalkafanikaupasta kannelta ja samalla tiedustelin koska näitä on sinne tulossa paikan päälle myyntiin ja mitä muita tuotteita on tulossa. Vastaus oli tiivistetysti seuraava:
“Lippiksessä on ainoastaan tuo CHL-logo ja tämä on tietoinen valinta. Verrattavissa viime kevään mestaruuspaitoihin, joissa pelkästään kultainen Tapparan logo. Sitten on tuo T-paita, josta löytyy myös Tapparan logo. Näitä tulee kivijalkamyymälään sitten jos ensimmäisestä erästä riittää. Jos loppuu kesken, niin tulee joskus lisää. Muita CHL-mestaruustuotteita ei tule, koska näissä pitää aina huomioida monta asiaa kuten esimerkiksi se kuinka pitkään tuote on ajankohtainen.”
Yritin kyllä perustella, että kysyntää olisi mestaruustuotteille, joita voisi pitää myös hallissa, kun T-paita on vähän kehno siihen eikä lippis pelkällä CHL-logolla oikein tunnu mestaruustuotteelta saati vertaudu kultaisella Tappara-logolla varustettuun paitaan. Esitin toiveen, että miettisivät vielä asiaa ja takasin, että kysyntää olisi, mutta vähän jäi fiilis, että kunnon CHL-mestaruusfanituotteita on turha odottaa ja joutuu itse värkkäämään jos sellaisen haluaa.
Tiedustelin onko suppea valikoima CHL:n vai seuran päätös, mutta en tuohon saanut vastausta, joten sellainen kuva jäi, että seuran päätös tämä taitaa olla. Mielestäni tämä fanituotemyynnin puuhastelu on aika pahasti ristiriidassa siihen kuinka tärkeänä seura on rummuttanut CHL:ää ja sen voittamista. Homma on saatu Tapparan fanien keskuudessa hyvään nousuun, mutta tuoreen Euroopan mestarin fanituotemyynnissä ei näytä olevan siihen minkäänlaista uskoa…
Suoraan sanottuna paska fiilis, jos mitään matseihin soveltuvaa CHL-mestaruudesta kertovaa tuotetta ei kaupan tule. Itselleni tämä mestaruus on paljon isompi juttu kuin yksittäinen liigamestaruus, joita meille on kertynyt jo kasapäin. Loppukeväästäkin pitäisin paljon mieluummin päässäni CHL-mestaruuslippistä kuin Liiga-mestaruuslippistä, jos valita pitää.
Käsi ylös täällä, mun väärinymmärrys, tuossa kun oli puhetta myös juuri näistä pelaajille jaetuista hatuista.
Onkos Tapparan kangasmerkkejä missään saatavilla? Shopista en itse ainakaan löytänyt?
Onhan se nyt kumma, jos ei raha kelpaa. Eikä sitten muutenkaan kuunnella faneja! Tosi huonot fiilikset itselläkin, jos mitään ei tule tarjolle.
On sellainen tuote, jota ei ole ollut myynnissä koskaan. Joutuu vähän mielikuvitusta käyttämään, että niitä löytää (esim. eri tuotteista irroittamalla)…
TFC:llä on toki kangasmerkki myynnissä ollut.
Oon aivan samoilla linjoilla.
Tuntuu absurdille, että seura rummuttaa ja koittaa saada ihmisiä kiinnostumaan CHL kiakosta, mutta kun se odotettu kannu tulee niin fanituotteet mestaruudesta on tasoa tämä.
Miksei voitu tehdä omaa mestaruuslippistä noiden lisäksi erilaisella toteutuksella? Miksi paidan pitää olla tuommoinen, joka kahta kuukautta aiemmin voitu tehdä odottelemaan jos tarvetta laittaa myyntiin? Miksi tarjonta näin suppea ja mitäänsanomaton?
Ajattelin Tuplamännän olevan alku sille, että nyt aletaan olemaan valmiita reagoimaan erinäisiin asioihin nopealla aikataululla.
Reagointi CHL mestaruudesta tuotteilla oli pohjanoteeraus minusta.
Mää en aluksi uskonut, että nuo ovat totta, mitä nyt myydään.
Tulee mieleen, että olikohan tämä sittenkään niin tärkeä kun on annettu ymmärtää.
Alan itsekkin siirtymään siihen porukkaan, joka hankkii tuotteensa itse.
Huh kun tuli purkauduttua. Harmittaa vain, kuinka seura nyt teki ison mahalaskun tässä CHL mestaruudessa ja sen tarjonnalla.
Laittaisin kyllä nyt hetijaäkkiänyt-kiukaan kannen kiinni. Saattaa olla, että CHL:lla on jotain sanottavaa myös tekijänoikeuksista. Olen niin laiska ja saamaton (lisätään asian kiinnostavuuden puute) etten viitsi googlailla. Toki jos silmien eteen kannetaan edellisten CHL-menestyjien fanituotteiden kavalkadi, saatan muuttaa mielipidettäni. Ehkä.
Samoilla linjoilla monien muiden kanssa, kyllä mestaruuslippiksessä pitäisi näkyä Tappara ja vuosiluku!
En osaa sanoa, millainen määrä pitäisi myydä jotta olisi mielekästä liiketoimintaa.
Mutta meitä oli tuhat henkeä Luulajassa katsomassa peliä, uskoisin että aika moni haluaisi muistoksi mestaruudesta lippiksen, huivin tai vaikka molemmat!
Ja eiköhän muitakin ostajia löytyisi
Vähän huumorituotteena voisi sitten käyttää Christian Heljanko Liiga-tuotetta paitana tai jotenkin muuten. Sarjan paras pelaaja ja ainakin mulle kolahti toi lyhennelmä😁
Mustaki tuntuu kyllä oudolta, jos noi mestaruustuotteet oli tossa. Jos vaikka semmone ihme sattuis, että Ilves voittais liigan ja tutut Ilvekset kulkis koko kesän Ipan mestaruuslippikset päässä, ni mitä ihmettä me puetaan? Ainoo lääke sihen tautiin olis Euroopanmestaruuslippis ja noi myynnissä olevat ei kyllä vastaa huutoon. Kuka niistä näkee, kenelle se mestaruus meni? Laittakaa palautettta vaikka tonne: verkkokauppa@tappara.fi
Meinaatko tällä samaa paitaa, jota CHL myy omassa fanikaupassaan verkossa? Vai onko tuosta joku toinen versio myös liikenteessä?
Itse päätin, että alan itse väsäämään näitä.
Tiedä sitten lakia, mutta en ainakaan julkisesti kai voi täällä alkaa myymään edes ilman voittoa Tapparan logolla varusteltuja juttuja tms tekijänoikeuksien takia. Voin olla myös väärässä.
Ainakin itse suunnittelen nyt paidan ja kokeilen lippistä myös ja laitan tilausta menemään muutamien henkilöiden puolesta joille nämä annan myös kuluihin menevää summaa vastaan.
En uskaltaudu organisoimaan, mutta voin vinkata paikkoja jahka saan hommat siihen kuntoon ja jos on kiinnostuneita tekemään perässä.
En tarkota chl shopissa olevaa paitaa vaan sitä mikä oli pari päivää sitten Tapparan nettikaupassa.
Juu, kyllä siinä varmasti tekijänoikeusasiat tulee vastaan. Sen takia poistankin tuosta mun tekstistä ton lopun.
Paita oli tosiaan samanlainen kuin pelaajilla oli finaalissa päällään eli mm. finaali -logolla varustettu (kultainen logo mikä näkyy kuvissa).
Esimerkki:
Jos ihan tarkkoja ollaan niin paita on kyllä saman näköinen kuin CHL-shopissa mutta ei samanlainen.
Please note - the only difference:
patched or embroidered parts and logos are fully sublimated (printed) on the fan jersey! There are NO patches on the jersey!
Nyt ei puhuta siis CHL -kaupassa myynnissä olleesta paidasta vaan finaalipaidasta, mitä myytiin Tappara Shopissa, Tavara-asemalla ja Luulajan busseissa.
Toki painetut logot ja nimet&numerot oli tuossakin myynnissä olleessa finaali -paidassa (muistaakseni).