Talteen ny tämäkin ![]()
On se kova kaveri ja kovaa lähtee!!
Sport ei ole kovin mahdollinen mittari, mutta hyvä voitto ja sarjakärjessä joulutauolle. Voiton arvoa nostaa se, että sairastupalaisten lisäksi vakiokokoonpanon Suvanto ja Piiparinen lähti junnukisoihin. Paikkaajat selvis hyvin urakastaan.
Missasin suureksi harmikseni ekan erän. Tallenteet on katseltu, mutta jäi ihmetyttämään, että mitä tuossa Verneri Ahosen 4-0 maalissa oikein tarkasteltiin videolta?
Tää jos otetaan vielä huomioon, niin 5-0 on erittäin kliininen veto. Ansaittua lepoa joukkueelle nyt.
Toivottavasti tuo kipeänä pelaaminen ei kostaudu.
Uskaltaisin väittää, että siellä on niin ammattimaiset lääkärit, että on ollut turvallista jos vähän räkä poskella vetää
Karhee kurkku oli sen takia sitaateissa, että tarkotin nimenomaan jotain pientä. Rikardin mukaan sairaitakin oli mukana.
– Ottaen huomioon, että meiltä oli kahdeksan pelaajaa sivussa ja osa jätkistä pelasi tänään kipeänä, niin jätkät paiskivat kyllä ehdottomasti töitä. Joidenkin piti pelata vielä ekstraminuutteja, Grönborg kertoi.
Tarkastettiin kävikö kiekko maalissa, näin ajattelisin. Ei tainnut mennä ns. verkon perukoille..
Kiitos tiedosta, tämä selittää. Mitään kyseenalaista en itse viimeistelystä keksinyt.
Nyt on siis älyttömästi kaikkea influenssaa ja koronaa liikkeellä sekä ihan oletettavasti tavallista flunssaa.
Tiedän työn kautta jonkun verran mikä on pirkanmaan tilanne ja itsekin olen ollut viime Sunnuntaista asti kipeenä -työt on voinu hoitaa keikka hommat jätin välistä. Ei kuumetta yhtenäkään päivänä, mutta tosi tukkoinen ja kurkkukipua sekä yleisiä vilustumisoireita. Varmaan vastaavien oireiden kanssa sit osa pelannut. Ei ehkä pitäisi, mutta kaippa heillä on asiantuntijat päättäneet kuka voi pelata ilman riskiä esim sydänlihaksen tulehduksesta yms.
Pavel huikannut ennen peliä että ”I have some diseases, but it’s all right, I can do Hietanen and go rest in the shower, all right?”
Eikös liiga ole yleensä tässä vaiheessa nuo kurinpitoon menevät ilmoitellut? Vai meneekö tappelut automaatilla ja niistä ei ilmoiteta?
Kyllä pitäisi olla jo ilmoitettu..![]()
Tässä kun mietin en kyllä muista lukeneeni mistään että, Jurmo - Hirvonen olisi mennyt kurinpitoon..Olisiko tullut joku muutos tappeluihin ![]()
On tappelupelikieltoihin muutos tullut, joskus varmaan jo 15 vuotta sitten. Mitkään muut tappelut ei ole piiiiiitkään aikaan aiheuttaneet pelikieltoa kuin ne ns. “showtappelut” joissa molemmat pudottaa hanskat suoraan aloituksesta tai liukuu keskiympyrään hihojaan oikoen, tai sitten yksipuoliset hyökkäykset täysin halutonta vastaan.
Ennakkoon sovitustikin – vai olikohan enemmänkin ilmoitus kuin sopimus – kuten eilen kun jo aloitukseen valmistautumisesta voinee huomata, saa tapella ilman pelikieltoa kunhan sen osaa naamioida että se nyt vaan lähti tuosta “spontaanisti”. Sen silmänpalvomisenkin Pavel hoiti eilen hyvin.
Pelin kohokohta ja olennaisin oli Brickleyn kitaratuuletus maalinsa jälkeen. Se summaa eilisen kokonaisuudessaan täydellisesti.
Viisastelija, palstan rääpäle, olitko eilen pelissä?
Kyllä olin. Aikamoinen säväyttävä hetki oli itselleni, kun Pavel pisteli nyrkkihippaa joulun kunniaksi. Se toi sähköä peliin ja katsomoon!
Olet siis sitä mieltä, että Pavelin kärpäsjahti oli paikallaan?
Kyllä. Tämä voi tulla monelle yllätyksenä, mutta olen nyrkkihippojen kannattaja jääkiekkoareenalla. Minulle Pavelin hippa toi mieleen logolle pelaamista ja samalla viestiä muille, ettei Tapparan pelaajia voi ihan miten vaan taklailla. Arvostan Pavelia erittäin korkealle ja olen varma, että Tapparan muutkin pelaajat arvostavat.
No miten Sport sitten pelasi?
Ollaan rehellisiä; Sport on heikko joukkue, jonka hyökkäyspeli on huonoissa kantimissa ja jonka puolustuspelikään ei toiminut kunnolla. Sport träppäsi käytännössä ala-trappia viidella 2+3 pienellä alueella keskialueella, mutta Tappara vyöryi helposti viiden träpin ohi ja sen ei tarvitsenut edes heittää kiekkoa kovinkaan montaa kertaa päätyyn.
Mutta miksi Sport sitten osin hallitsi peliä?
Ensimmäinen erä oli selkeästi Tapparan tahtoa ja statementtia, jossa Sportilla oli iso hätä pelaamisessaan. Pelaaminen oli ihan isät vs. pojat tasoa ja toisessa erässä jäähyt + Tapparan tempon laskeminen toivat hallintaa vaasalaisille. Kolmas erä oli sitten oikeastaan ihan pelailua, hyvä kun edes taklattiin.
Miksi Tappara oli hyvä ensimmäisessä erässä?
Tahto eli asenne oli kohdallaan. Annat 100%, niin saat 100% ja Sportilla ei ollut palakaan. Väkevät kaksinkamppailut, avut lähellä ja nopea suunnanmuutospeli oli oikeasti myrkkyä Sportille. Kun Tapparan luistinkin kulki paljon paremmin kuin Sportin, niin peli oli ensimmäisen erän jälkeen täysin selvä. Loppu oli vain kosmetiikkaa, vaikka pidinkin Tapparan AV-pelaamisesta erityisesti 5vs3 tilanteessa.
Onko jotain negatiivista sanottavaa joulun kunniaksi?
Ei oikeastaan, mutta kaipaisin Sinioranssien capoilta vähän pelisilmää. Eilen neljä bussilastillista vaasalaisia hallitsivat välillä hallia selvästi. Esimerkkinä capot laulattavat yli 10 min viimeisestä erästä jotain lauluja, joita kukaan ei tiedä ja joita kukaan ei halua laulaa. Sitten kun vielä välillä ala- ja yläkatsomo vetävät eri tahtiin, niin en aidosti tiedä, että mitä pitäisi enää sanoa. Ja mihin on kadonnut perinteinen “sinineen, oranssi, Tampere, Tappara…”? Ja alakerran capot, laulatteko edes itse mukana? Näytti vähän siltä, että ette, mutta näöstäni on keskusteltu täällä ennenkin, joten…
Musiikki?
Frank Sinatra - New York, New York
Aivan, meni tämä täysin ohi tämä teloja.
Nyt nähdään sitten, mikä on Liigan kanta näihin koodistoihin.
Tämä pelaaja on niin mystinen täsmälöytö, että mun on pakko epäillä tätä jo Vuorisen kontaktien kädenjäljeksi. Epäilin jo aiemmin, mutta myös aikanaan Vuorisen ekassa haastiksessa, jossa kiinnitin huomiota poikkeiksellisen tarkkaan kuvaukseen.
Miks olis johtanu spontaani tappelu pelin ollessa käynnissä. Hietanen kopauttaa Pavelia mailalla ja sit mennään. Paha siinä on kenenkään vetää muita johtopäätöksiä ![]()