Tappara - Sport 31.1.2025 (Pe)

Olen muutaman kerran toivonut, että valmennus olisi muuttanut peluutusta ottelun aikana. Nimiä sanomatta, mutta jos pari ekaa erää tulee selvästi miinusta, niin kolmanen voisi istua penkillä. Vai onko ruotsalainen tapa se että kaikki pelaa.

1 tykkäys

Aamulehti pitää Rafkinia pettymyksenä.

Itse en ole asiaa ihan noin nähnyt kun koko joukkue on käynyt pelillisesti Mariaanien haudan pohjalla.

”TPS:stä täksi kaudeksi Tapparaan siirtynyt Rafkin on ollut odotuksiin nähden suuri pettymys.”

Enemmän painetta Leskinen - Sustr suuntaan siitä mitä voisi odottaa. Totta kuitenkin että Rafkin voisi myös parantaa otteitaan.

6 tykkäystä

Mulla on vahva tunne, että tänään Tappara kaivaa asenteen esiin ja voitto tulee lukemin 4-2 :muscle:t2:

1 tykkäys

Ainaki jos veto kusee. #kuppia

Kyllähän tähän väliin kaivattaisiin yksi peli missä ei lörpähdä omiin yhtään. Joku maaginen gamesaveri kelpaisi kylkeen.

2 tykkäystä

Ovatko Holtinkoski ja Levo myös nousseet parissa kaudessa Mestis → Liigan keskitason seura → maajoukkue → Tappara?

Edit: Verrataan vielä pisteitä Atro Leppäseen, kerta Mestis-miehiä haluat verrata. Pysytään myös paremmin ketjun aiheessa :slight_smile:
Matinmikko 22-23: 42 ottelua, 53 pistettä
Leppänen 22-23: 51 ottelua, 58 pistettä.

2 tykkäystä

En missään kohtaa kyseenalaistanut Matinmikon uraa. Sanoit, että on taustaa yv-pelaajana, joten kysyin mitä.

Matinmikolla on isoja vahvuuksia mm. suorahyökkäyspelissä ja siinä kiekollisena haastossa, mutta viivapelaaminen ei ole minua häikäissyt Tapparassa tai jäänyt mieleen Ässistä, joiden pelejä katson kaudessa ison kourallisen.

Yv-pelissä on toki iso merkitys kokonaisuudella, miten palikat toimii keskenään. Ajoitukset ja ajatukset.

Nyt olisi tarjolla johtavan pelaajan paikkaa peliaikakunkuille. Jonkun täytyy kaivaa laatikosta ripaus ratkaisunhalua ja lähteä rentouttamaan joukkuetta osumalla maalipuiden väliin.

Mulla eri mielipidettä Rubenista…onko koskaan urallaan reenannut kovaa keskellä kautta??? Keväällä on kova :muscle:

Gallet ollut 5 peliä katsomossa ja kaikki tappioita. Täysin reilua, että pääsee koittamaan ja järkevääkin hakea jotain muutoksin tuossa tilanteessa. Jos ei Rafkinin niin kenen tilalle?

Kukas tämä muuten on?

Vitsi vain :grin:

Leskinen??? En tiedä mutta tekiskö hyvää huilata pari peliä…

3 tykkäystä

Siitä lähdetään, ettei anneta Leppäsen rikkoa ennätystä meitä vastaan! :sun_with_face:

2 tykkäystä

Minusta Rafkin on välillä väläytellyt, ja osoittanut taistelutahtoa. Se on toki seiskapakkina helpompaa tulla levännein jaloin peliin, mutta muutama ihan hyväkin peli on ollut. Kun muuten on oltu surkeita niin ei tämä häneenkään ole kaatunut. Mutta alunperin odotin kyllä enemmän. Alkukauden loukki varmasti haittasi, mutta omat odotukset oli kovat. Ehkä kovalla treenillä ensi kaudella…?

1 tykkäys

Kallun, vanhan puolustajan syntymäpäivänä tuon voisi salliakin.

Sovitaan niin, että tämä biisi raikaa tänään Areenalla useamman kerran:

Opus - Live is Life (Leinosviiksi -MIX):

Ei jäädytä ja mietitä vaan tehdään niistä paikoista maali.

7 tykkäystä

Olen pari kertaa jo sanonutkin, mutta vielä kerran sanottakoon, että Sustr on mielestäni ollut heikoin pakki nyt tämän Tapparan heikon jakson ajan ja, että vain kova tausta pitää hänet kokoonpanossa ennen Gallettia ja nyt Rafkinia. Pehmeä, hidas, löysä, haluton eli aika tyypillinen Tapparan Tšekki haku. Toivon tietysti hänelle kaikkea hyvää, mutta näin se asia vaan tällä hetkellä on.

Enkä kiellä sitä, etteikö Rafkin ja myös Gallet voisi parantaa otteitaan, mutta minusta harmi, jos jompikumpi menetetään puolikkaan kauden vahvistuksen takia. Varsinkin kun kaikki näistä ovat lähes samalla viivalla kokonaisvaltaisesti ja puolustuspelissä Rafkin ja Gallet jopa edellä. Eli en oikeen edes tiedä mikä rooli Sustrille jää kun ei ole nyt edes pelannut alivoimaa ja hyökkäspäähänkään ei apuja löydy. Ihan hyviä avauksia jakelee sillon tällöin, mutta siihen se on kyllä jäänyt. Onko väärin scoutattu?

Tämä riittää tästä aiheesta minulle tällä erää.

6 tykkäystä

Tästä 100% samaa mieltä! Paitsi että tuo vahvistus-sana on vähän vahva Sustrista :smile:

2 tykkäystä

Itse laittaisin Leskisen peliksi tai kahdeksi penkille. On ollut kyllä isosti laskeva pelillinen käyrä Tapparan paidassa. Loukkaantumisen jälkeen aivan turisti joka puolella kaukaloa.

4 tykkäystä

Peliaika pitäisi saada näytöillä ei nimillä. Jos nyt suoraan sanon niin esim herra Savinainenkin esittänyt pitemmän aikaa heikkoja otteita.On siellä näit ulkomaalaisia myös. Varmasti myös paineet tappioista ovat vaikuttaneet ettei Rike ole uskaltanu laittaa nuoria heikosti esiintyneiden tilalle. Kovat pelaajat sisuuntuis katsomo komennuksesta ja tulis kovempana takaisin.

1 tykkäys