Synkistä synkin on ollut marraskuu Tapparalle, siinäkin mielessä erikoinen, että lunta on tullut vain ja ainoastaan tupaan, sekin loskaista, täynnä koiranpaskaa ja kissaeläimen kusta. Toiveena on että vältytään lisä koukkaantumisilta ja pelikielloilta, jokainen piste on pelkkää plussaa.
Mutta sitten toisaalta. Nyt olisi hyvä aika muuttaa kurssi. Nyt on sankarin viittaa tarjolla ja loskassa taapertaneiden yksilöiden olisi aika nostaa tasoaan ja joukkueen kokonaisuudessaan yhtenäistyä ja katsoa peiliin. Jospa siellä näkyisi pilkahdus valoa synkkyyteen.
Hyvä, että Virta nostettiin ykkössenaksi, eikä Malisen Jakella ole enää kausikorttia ykköseen stunttaamaan.
Otto on ollut hyvä vaikean jakson aikana joten ihan ansaittu näytön paikka.
Odotan kasvojen pesua illan peliltä, niin kuin olen odottanut CHL:n päättymisen jälkeen joka matsissa, mutta tuskin tulee olemaan helppoa kun kokoonpanossa annetaan kärjen osalta noin paljon tasoitusta ja Tepsi on saanut Virtasen johdolla vähän juonesta kiinni. Nihkee tasuri tai totaalinen hurlumhei, mutta kumpi?
No hemmetti; tämähän on juuri niinkuin ylempänä luonnostelin.
Ei ole tainnut Virta ja Kuusela vielä samassa ketjussa yrittää. Hyvä hetki hajottaa kakkosketju ja herätellä noita ykkösketjun EHT-äijiä; turnaukseen jälkeen olleet kumpikin aika yössä. Rauhala-Karjalainen akseli toimi hyvin menneillä kausilla ja Vauhkosen ja Vanhatalon sijoittelusta peukkua myös.
Eihän toikaa rosteri pahalta näytä, vaikka kaksi ulkkaria puuttuukin, toivottavasti peli alkais kulkemaan ja maalinteko ennenkaikkea olis vähä helpompaa voittaa.
Tai ne “Jasu on Jukan ykkössentteri” - kaverit
Ja sit hymy hyytelöityy, kun pelin aikana Malinen nostetaan ykkösen keskelle ja Jasu kakkoskenttään. Kumpikin vielä ykkösylivoimassa
TPS tosiaan toiseksi viimeisenä. Ja nimilistaa katsomalla sitä on vaikea uskoa todeksi. Mutta samaan aikaan niin moni huipuista alisuorittaa. Kultakypärää kantaa puolustaja Henrik Larsson. Tosi vähän tullut seurattua Tepsiä tällä kaudella, muutoin kuin yleisömäärälööppien kautta, mutta Pajuniemi sieltä on pistänyt silmään otteillaan. Maalejakin on kertynyt 20 peliin 12.
Mulla oli tämä pakkien tekemät maalit -tilasto kotona. Ulkomuistista TPS taitaa olla siinä tilastossa koko Liigan “huonoin”. Eli pakit on tehneet vähän maaleja kauttaaltaan ja hyökkäys on vastannut maaleista. Tapparassa pakkien tekemien maalien osuus on myös pieni. Kuten on myös itse asiassa KooKoolla, joka kohdattiin viimeksi. Eli tietynlaista jatkumoa näissä otteluissa.
Kasvun paikka, kiinnostavaa nähdä kuinka joukkue reagoi poissaoloihin. Kaksi kovaa tekijää poissa, ei saisi silti tän tason jengissä ihan älyttömästi näkyä huomioiden Liiga, jota pelataan.
Mielenkintoista nähdä kuinka runsas- tai harvalukuinen yleisö Hakametsään tänään löytää; tiistai, heikompi jakso takana/meneillään ja vastassa heikon alkukauden pelannut joukkue. Meneeköhän 4000 rikki? Viikonloppuna vielä luvassa HIFK, jota itse pidän jopa Ilvestä kiinnostavampana vastustajana.
Pelin jälkeen ehkä, sieluton kamppailu luvassa jota seuraa 4200 silmäparia Hakametsässä. Peli päättyy kauheiden julmavääntöjen jälkeen 1-2 Tepsille tai 2-1 meille.