Tapparan mainonta ja markkinointi

Pakko olla samaa mieltä. Mainonnan, markkinoinnin ja somen saralla on Tappara ottanut lyhyessä ajassa valtavia steppejä eteenpäin.

5 tykkäystä

Tappara on näköjään ottanut henkilökohtaiset sähköpostiviestit myös osaksi markkinointia.
Minulle tuli siis tänään Tapparan toimihenkilöltä viesti, jossa kiitettiin osallistumisesta Tappara - KooKoo -otteluun ja muistuteltiin perjantain pelistä :slight_smile: Samalla linkattiin video jälleen mahtavasti toteutettuun “Ilta Areenalla” -pätkään. :clap:
Ennen olen kiinnittänyt huomiota vain Tapparan “yritykseltä” tuleviin viesteihin, joten tämä oli minulle ainakin uutta.

16 tykkäystä

Tänne tuli ihan sama. Mutta kuka ihme on lähettäjäksi merkitty Antti Tolvanen, jolla ei ole mitään titteliä mainittu ja jonka nimeä ei löydy toimistohenkilökunnan joukosta?

1 tykkäys

Yhden tuon nimisen tiedän ja mikäli kyseessä on hän, voisin kuvitella hänen tekevän jotenkin omiin nimiinsä tuollaista. Eli laskuttaa Tapparaa jostain kampanjasta.

Ei tosin omasta mielestä ole kovin uskottavaa, kun tulee yksityishenkilön nimellä meiliä. Mutta tuollekin on varmaan syynsä.

1 tykkäys

Itsekkin hämmästyin tuosta Antti Tolvasesta, mitä en ole koskaan kuullutkaan ja ei löydy edes Tapparan verkkosivuilta tietojansakkaan. Vaikuttaa aika epämääräiseltä näin alustavasti, mutta pitääpä tutkia.

Muutama asia:

Miksi (jos kyseessä yksityishenkilö ja ei virallinen työntekijä) yksityishenkilölle jaetaan asiakkaiden, jotka ostaneet lipun matsiin niin spostiosoitteet?

Mikä edes oli viestin pointti? En lopulta itse saanut kiinni tästä millään, mitä tällä nyt koitettiin? Jos tämä on markkinointia niin sitä voi tehdä toisellakin tavalla.

Arvostaisin Antin viestiä enemmän jos olisin ollut paikalla, kausaripaikat mutta ottelussa en ollut.

Pientä rajaa siis markkinointiin, menee viihteen puolelle.

3 tykkäystä

Sinälläänhän tämä on ihan toimivaa jälkimarkkinointia ja mahdollista lisämyyntiä, mutta… Ensinnäkin tästä osoitteistosta minne viesti lähetetään tulisi rajata kausikortin ostaneet pois tai personoida eri viesti siihen porukkaan. Mikäli taas käytetään Tapparan lippukaupasta lipun ostaneita niin tämä on ihan hyvä tuollaisenaan.

2 tykkäystä

Itse ihmettelin tänään kanssa samaista viestiä, ja vaikka siis olin ko. pelissä omalla paikallani, niin ensimmäinen ajatus oli, että toivottavasti nyt ei joka pelistä ala tulla tällaista viestiä postilaatikkoon missä ei varsinaista asiaa ollut, mieluummin vaikka yksi viesti kauden alussa “kiitos, että valitsit kausikortin…muista seuraavat edut paikan lisäksi”. ehkä tämänpäiväinen toimii paremmin satunnaisasiakkaan kohdalla.

4 tykkäystä

Kyllä tuommoisen viestin lähettäjän pitäisi olla Tappara eikä yksittäinen henkilö.

Lähettäjästä ja viestin otsikosta ei käy mitenkään ilmi, että mihinkähän asiaan tämä mahtaa liittyä.

5 tykkäystä

Kyllä tuo viesti on kuitenkin lähetty tappara.fi loppuisesta sähköposti osoitteesta.
Kaippa se sitten joku oikea markkinointi viesti on.
Itse luulin sitä kyllä aluksi huijas viestiksi. Ja melkein heitin sen roskakoriin lukematta sitä sen kummemmin.

1 tykkäys

En saanut itse viestiä, mutta oliko lähettäjä tosiaan Antti Tolvanen eikä Toiviainen? Toiviainen olisi siis ihan Tamhockey Oy:n hallituksen jäsen ja jonkinlainen elokuva- ja tapahtuma-alan ammttilainen, niin olisi ehkä hieman loogisempi kuin joku random-tolvanen.

Viesti tuli osoitteesta antti.tolvanen@tappara.fi

Ja viestin sisältö ei graafisesti vastannut yhtään niitä aiempia Tapparan markkinointi viestejä.
Viestissä ei ollut Tapparan logoa ei yhtään muutakaan kuvaa.
Allekirjoituksena viestin lähettäjän nimi. Ei titteliä.

2 tykkäystä

Luin täältä viestejä mystisestä viestistä ja tarkistin spostini. Sielläpä tuo oli. En osannut pahastua, koska tuli tappara.fi -loppuisesta osoitteesta. Ei ihan nappiin joo, mutta parempi kuin ilman.

Viestin lähettänyt henkilö toimii Tapparassa tällä hetkellä työharjoittelussa markkinoinnin ja viestinnän osastolla. Henkilö on tehnyt työtä käskettyä (erinomaisesti onkin!) ja oikoluku ja muut viestin lähdetiedot ovat jääneet vajaiksi poikkeuksellisen vilkkaan mediapäivän vuoksi.

Pahoittelut Tapparan puolesta. Olen varmistanut että prosessia on tarkennettu ja epäselvää viestintää ei Tapparalta tässä muodossa enää pääse tulemaan.

67 tykkäystä

Minusta viesti oli oikein selvä ja erottui ”normaalilla sähköpostityylillä” muista mainosviesteistä :slight_smile: Ei syytä pahoitteluille. Antille terveisiä että jatkossakin vain rohkeasti härkää sarvista, mitään vakavaa ei ole päässyt käymään.

Sitäpaitsi, iso plussa siitä että hän osasi jättää pilkun pois ”ystävällisin terveisin” -toivotuksen perästä. Harva osaa tuota nykyään, ja pilkkuahan siihen perään ei oikeastikaan kuulu tulla! :sunglasses:

Edit: juuri tämän jälkeen luin Elisan viestin, missä tuo pilkku jälleen kummitteli :ghost:

29 tykkäystä

Eikös tuo omalla nimellä allekirjoittaminen ole ihan markkinointioppikirjoista, eli sillä luodaan henkilökohtaista fiilistä mainoskirjeeseen. Tappara / Tamhockey Oy on persoonaton.

Esimerkiksi kalsarifirma Danish Guyn paketeissa on pakkaamon henkilön käsin kirjoittama viesti aina mukana.

6 tykkäystä

Tää on muuten ihan perseestä. “***kadun parhaiten verhoiltu hanuri!” -tyyppiset läpät on ainakin omaan silmään jotain, mistä nykynuoriso ehkä käyttäis termiä “cringe”. Ite tykkään enemmän erään toisen vaatefirman lyhyistä ja simppeleistä “Hyvää kesää!” tai “Happy Xmas!” tyyppisistä jutuista.

1 tykkäys

Dallailin pitkästä aikaa Tampereella Yliopistonkatua. Sen varsia koristivat kauniit, kirvesaiheiset julisteet, joiden sanoma oli yksinkertainen mutta puhutteleva:

Euroopan viihdyttävin.

Tampereen seuratuin.

Suomen menestynein.

Mitäs sitä peitteleenkään.

Edit. Kirjoitusvirheet (jo toista kertaa). :roll_eyes:

49 tykkäystä

No nyt on hyvä meininki. Kyllä toi aika paljon enemmän resonoi kuin Tampereen ykkönen :sweat_smile:

6 tykkäystä

Onko minun rukouksiini vastattu? Tapparan instagram kommentin perusteella saadaan pian Tappara X Hot Sauce -haaste!

2 tykkäystä