Tapparan pre-season 2023-24

Mitähän minä kirjoitin?

Lisäksi tässä tapauksessa pitää jo vähän ”ennustaa” koska eihän Bäckman tule pääsemään huippu kuntoon try outin aikana. Mitä hän tuo Tapparaan kuluvalla kaudella vs. Ahlroth ja Kulonummi?

Voihan toki olla, että haluaa ehjän kauden eikä häntä haittaa olla rotaatiossa välillä. Silloin voi katsoa rauhassa mihin suuntaan lähtee.

Odotin hieman, että Bäckman olisi pelannut myös tänään, niin oltaisiin saatu enemmän dataa. Eiköhän pelaa sitten Lahdessa.

1 tykkäys

Aika vähän! Mutta oletin, että oot suurin piirtein samalla kannalla myös.

1 tykkäys

Sama lista viikonlopusta ,

Edukseen

Heljanko

Perkeleesti parannettavaa

Muut pelaajat

Ollaan siis aikataulussa.:pray:

1 tykkäys

En oikein saanut kiinni miksi Bäckmanille ei olisi käyttöä vaikka molemmat sinun papereissa olisi edellä? Eilinen pelihän oli ihan lupauksia ja toiveita herättelevä pelillisesti ruotsalaisen osalta.

Viikonlopun perusteella ja otteilla en kyllä mitenkään saa kyseistä kaksikkoa Bäckmanin edelle, vaikka Kulonummi ihan solidit pelit pelasi. Ahlroth ei tänään ainakaan esittänyt sellaista että edelle pystyisi sijoittamaan Tampere Cupin perustella.

Itse ainakin ymmärrän ettei Bäckman nimenomaan pelannut tänään. Edellisestä pelistä vajaat kaksi vuotta, niin tälläisellä palautusajalla ole mitään järkeä mennä tässä tapauksessa mennä pelaamaan.

3 tykkäystä

Joka tapauksessa Tappara tarvii mielestäni sen jykevän oman pään pakin, jota on pitkään huudeltu. Bäckman voi lopulta olla ihan hyvä pelaaja, mutta tuota aukkoa tuskin tulee täyttämään. Eikä liikaa kannata odottaa junnukaksikolta Ahlroth/Kulonummi.

Hyvää listausta, olin aikeissa laittaa samaan tapaan plussat ja miinukset sen mukaan, kuinka suorittivat omiin odotuksiini nähden, mutta en ehtinyt tämän päivän peliä katsoa. Tässä kuitenkin jotain pelkän paikallispelin perusteella, aika vähiin jäivät ne, jotka olivat jotain muuta kuin itse odotin:
Plussaa:
Bäckman
Leskinen
Keskinen
Liedes
Granath

Miinusta:
Halloran
Muzik
Baptiste

Sinänsä ehkä positiivista, että nämä pahimmat miinukset ovat kaikki tuoreita ulkkareita, ehkä suoraan golf-kentältä tulleita. Luultavasti odotin liikaa ensiesiintymiseltä. Siperia opettakoon.

Jos en väärin muista lukemaani niin useat maininneet Halloranin olleen pettymys. Mihin tämä perustuu?

Onko tässä jotain Kelleher-syndroomaa palstalla havaittavissa kun mies haukuttiin jo hankkimisen jälkeen? Mielestäni pelasi kelvollisesti sen mitä pelasi ennen loukkia. Tai sanotaan näin että paljon huonompiakin laitureita oli.

10 tykkäystä

No siinä 10 minassa ei oikein tehny mitään järkevää kiekolla ja härväs pelin ulkopuolella.

Mutta 10 minuutin peliajalla on aika vaikee päätellä mitään

Kymmenestä minuutista ei mitään voi oikein päätellä. Odotetaan jatkoa ennemmin. Halloranille on pedattu iso rooli ”Ojamäen” paikalla ylivoimassa, se määrittää pitkälti kuinka hyvä hankinta tulee olemaan.

Mä en myöskään havainnut Halloranin huonoutta. Oli itse asiassa odotuksiani parempi.

Eli Halloran lisätään loukkaantuneiden listalle. Sattuiko Baptistea myös ennen Camperin maalia?

Aika pitkä alkaa olemaan lista. Toivottavasti ovat kohta taas kunnossa.

Pitäisi varmaan katsoa vaikka tallenne eikä muistin mukaan mennä, mutta mielestäni oli ensimmäisessä erässä hyvin sisällä ja teki hyviä ratkaisuja kiekolla. Sittenhän koko joukkueen taso laski ja viimeisessä erässä ei enää paljoa pelannut.

Kuten sanoit ei 10min peliajalla voi isoja päätöksiä tehdä.

Joo no en nyt luiskaan heitä miestä vaikka tonne negatiivisten listaan heitinkin.

Toivotaan et lähtee ja saatais paljon iloa miehestä

Joo, ei ainakaan omalta osaltani ollut tarkoituskaan yrittää tehdä mitään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, vain ensimmäisiä huomioita. Muutama väläys esim. Halloranista oli, että luistin kyllä liikkuu mukavasti, muttei välttämättä oikeaan suuntaan. Ketjukaverit luonnollisesti aivan hakusessa, joten katsotaan muutama peli lisää.

Aika kova törmäys oli laitaan ja hetken kyllä puhalteli vielä maalinkin jälkeen ennen kuin liukui vaihtoon - itse kuitenkin luisteli. Sattui varmasti, mutta loukkaantumisesta ei tietoa.

1 tykkäys

Miehestä mieleen jäi Ojamäen paikalta tehdyt nilkkarallit YV:llä josta tuli kiekonmenetys. Näitä tapahtui myös Kelleherille, MUTTA myös Ojamäelle. Kyllä oli härväämistä Nikollakin tekeminen alussa. Toki "omat mailat’ toi uutta itseluottamusta ja alkoi tulla kaivattua tulosta. En kuitenkaan usko, että kaikki oli kiinni vain mailoista. Josko Halloran löytäisi oman sytyttäjänsä?

Harjoituspelejä on kyllä jotenkin vähän. Tapola/Rautakorpi -aikana oli ymmärrettävämpää, mutta uuden valmentajan kanssa olisi luullut, että harkkamatseja olisi hieman enemmän. Junnuja saisi testailtua ja uutta pelitapaa harjoiteltua.

3 tykkäystä

Samaa mietiskelin. Cupin jälkeen reipas tauko yhteen harkkapeliin. Sitten alkaakin CHL.

1 tykkäys

Tanskassa kun on eka CHL matsi, onkohan joukkue menossa leireilemään sinne tai kenties muualle jo aikaisemmin. Eikös semmonen leiri ole viime kausina ollut, joukkuehengen kohotukseksi mainittiin?