Jos Kemmulla on murtunut luu tuosta ranteen päältä, niin kuin tuesta voisi päätellä, niin se on juuri se 4-6vk eikä ainakaan yhtään vähempää.
Tietomiehet puhui että rystysissä vammaa.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Waltteri Merelän loukkaantuminen EHT-ottelussa 12.11.2022
Viesti siirrettiin ketjuun: Waltteri Merelän loukkaantuminen EHT-ottelussa 12.11.2022
Stadintauti tuntuu yhä piinaavan Tapparaa. Siinä, missä meille ei oikein osunut poissaoloja joidenkin kausien aikana, nyt viime kausina niitä on ollut senkin edestä. Olin muuten unohtanut, että Morleykin sai luistimesta vekin meidän paidassa. Silloin tosin selvittiin selvästi vähemmällä.
Tällä kaudella merkittävimmät poissaolot taitaa olla nämä:
- Otto Rauhala
- Kemiläinen
- Merelä
- Moilanen siellä sun täällä
- Heljanko
Merelän tilanteesta tiedetään mun mielestäni riittävästi eli se, että jonkinlainen paluuennuste on annettu, ja se on kevätaurinko. Kemiläisen paluu lähenee koko ajan. Ollut pois noin 1,5 kk. Rauhala vaikuttaa kuntoutuneen kauden alla tehdystä operaatiosta. Moilanen on… tuntuu, että kokoajan pois. Heljankokin on ollut useampaan otteeseen pois maalilta.
Niin joo, Tapparan paidassa se laina-Ikonenkin loukkaantui.
Sami on ainakin Sveitsissä mukana. Kertooko, että on lähellä pelikuntoa vai lähtikö mukaan muuten vain katselemaan maisemia. Se on vaikea sano
Eilen tuli Helsinki-Vantaalla koko Tapparan porukka vastaan ja Kemiläinen oli mukana porukassa. Pelikunnosta en osaa valehdella mitään.
Eli viimeistään helmikuun loppu. Saa vielä riittävästi pelejä playoffeja ajatellen, mutta tuo merkittävän loven runkosarjan ja CHL:n suorituskykyymme.
Perustuen kaikkiin lausuntoihin sekä näihin aina lauleleviin pikkulintuihin, en ole aikatauluarviossa tällä hetkellä skeptikko.
Veikkaan, että yöllä on laitettu kasaan sekä verenvuodolliset tekijät, että jänteet/ lihakset. Neuraalivammoilta tässä vaiheessa lienee vältyttyneen, koska paluusta jo itsekkin ilmaistaan jotain. Neuraalivammoissahan paluuaikataulua ei osaa edes arvioda, pahimmillaan näin ei käy koskaan.
Eli siis, viitteellinen KEVÄT alkaa 1.1. jolloin talvi kääntyy kevään puolelle. Lisäksi, mystisesti ei puhuta paistamisesta vaan pilkistämisestä.
Veikkaisin siis itse täällä spekloitua n. 8 viikkoa, ilman mitään takapakkeja. Takapakit on aina mahdollisia aina haavan tulehtumisesta alkaen, joten siksi ymmärrän viitteellisen ilmaisun myös Tapparalta.
Aina myös nopeammat parantumiset on mahdollisia, mutta yleensä jänteiden vetolujuus leikkauksien jälkeen uudelleen kiinnittymisern noudattaa kaikilla vähän samaa aikataulua.
Tammikuun loppupuolisko siis ”ihan mahdollinen”. Mutta, en minä mistään mitään voi tietää varmaksi. Älkää siis suuttuko, kun osallistun spekulaatioihin.
Miten sinä voit tuosta tuommosen lähes faktan heittää. Eli 3 kk?
Minun mielestä kevätaurinko alkaa paistamaan tammikuun puolessa välissä.
Ja kun mielestä kevätaurinko on maaliskuussa, jolloin siitä valosta alkaa saamaan jotain tehoa ja se alkaa lämmittämään asuntoa ja keväthankia. Kyl se joulu-, Tammi- ja Helmikuu on talvikuukausia, vaikka tässä asiayhteydessä rajan haluaisi vetää aiemmas.
Ymmärtääkseni Tapparan joukkueen piti tänään kokoontua. Siis terveiden osalta. Ilmeisesti jonkinlaista karanteenia on pidetty.
Toivottavasti saadaan porukka(a) jalkeille, pahimmat komplikaatiot oltaisiin vältetty ja palautuminen aikataulussa. Ylihuominen tulee taas nopeasti.
Odotan kyllä mielenkiinnolla onko mahdollista saada kokoonpanoa keskiviikon peliin? Aika optimistisesti peli siirrettiin seuraavalle viikolle ottaen huomioon kuinka pitkäkestoinen korona usein on.
Niin - tosin Tappara uutisoi kyllä(kin), että joukkueessa on koronaa ja muita flunssaviruksia. Se, kuinka monella on korona ja millaisena niin se selviää varmaan lähemmin, mutta itse olen kyllä aika varma, että Tappara pystyy kokoamaan ihan toimivan kokoonpanon keskiviikoksi - silloin sairastumisista on jo viikko kulunut. Korona on toki ikävä, mutta tällä hetkellä ympäristössä tuntuu vaikuttavan hyvinkin erilaisia vaihtoehtoja. Pienessä mittakaavassa esim. omassa lähipiirissä on nyt ollut nuhakuumeita ihan huolella, jotka on kestäneet eri lailla eri henkilöillä - lyhyimmillään yhden päivän ja pisimmillään pari viikkoa.
Voi tuhota urheilijalla koko kauden. Tarkkana saa olla.
Rokotukset onneksi auttaa isossa kuvassa taudin pahimman muodon saamisen välttämiseen.
Ja ainakin parilla on tiettävästi jo pitkä korona ns. sairastettujen puolella. Esimerkiksi Kemiläinenhän sai pahan riesan koronasta pari kautta sitten.
Niin sai. Ei toki estä saamasta uudelleen.
Rauhala tosi pitkään pois, saa nähdä pelaako enää tällä kaudella.
Suurinpiirtein noin totesi Jussi Tapola Tappara vs Kalpa pelin lehdistötilaisuudessa.
Tuokkola Kiakkoradiossa kertoi että Thomas ollut kipeä kuten Vittasmäki. Toivottavasti BT pelaa tiistaina.