Teemu Lassila

Rauhoitetaan pelaajien ketjut otteluiden ajaksi. Jatkokommentit otteluseurantaan.

4 tykkäystä

Jätän tähän vaan.

Hieno ottelu Lassilalta tänään.
Ainut asia mihin tänäänkin kiinnitin huomiota negatiivisessa asiassa, on tuo Lassilan mailapeli. Mies mielestäni turhan usein yrittää aivan turhan vaikeita avauksia, kun pitäisi vaan pysäyttää kiekko pakille. Muutenkin tuo mailapeli on se missä Domi on selkeästi parempi.

1 tykkäys

Mun mielestä Lassilan pelaaminen ollut samalla hyvällä tasolla kuin Domillakin. Tasainen pari, ei vielä voi tietää kumpi on ykkönen pleijareissa.

8 tykkäystä

Hienosti pelasi. Turhaan olen kai dissanut, sorry

2 tykkäystä

Lassila on muuten laitettu ns. isoihin peleihin usein maalin ja tullut monesti myös ulos voittajana. Tänään, ulkopelissä, Kalpaa vastaan Kuopiossa ja TPS:sää vastaan Turussa esim.

4 tykkäystä

Niin, koska meillä on huippuluokan MV-valmentaja, joka kantaa nimeä Tuononen. Tuossa oli semmonenkin pätkä, kun Lassila ylitorjui pirusti. Mm. KooKoota vastaan keräili tuon tuosta selkänsä takaa kiekkoa, kun tuli pirusti vastaan ja ei saanut kiekkoa hallintaan. Nyt IFK:ta vastaan Lassila oli taas rauhallinen oma itsensä eikä lähtenyt höntyilemään kilometrin päähän maalilta torjumaan vaarattomia kulmasipaisuja. Siellä on Tuononen käynyt sovitut asiat Lassilan kanssa läpi.
En osaa ihan tarkasti omalla asiantuntemuksellani tai sen puutteella sanoa, mutta Lassilan tason vaihtelusta tulee mieleen, että pelinluku ei ehkä ole se Lassilan paras ominaisuus. Tuntuu hieman yhden tavan sepältä ja sit kun pysyy siinä omassa tavassaan niin homma kulkee ja kun tulee huono päivä niin virheet kasaantuvat äkkiä. Lassilan torjuntatekniikka on mielenkiintoinen, paljon luottaa kokoonsa ja sijoittumiseen. Ei mikään kumiukko :slight_smile:

Domin ja Lassilan erot torjuntatekniikassa muuten tulevat parhaiten esille, kun Tappara pelaa alivoimaa. Domi on ns. “moderni” maalivahti, joka tiputtaa aika nopeasti ainakin toisen patjan kokonaan jäähän ja luottaa siihen, että vastustaja ei pysty pienestä kulmasta nostamaan ylös. Lassila pönöttää pystyssä niin kauan, että kiekko tulee maalin takaa pois tai pisteiden väliin ja menee vasta sitten jäähän. Periaatteessa Lassila vastaan kannattaisi yrittää juuri tuota kuviota, jota IFK haki monesti, että yksi jätkä on koko ajan maalin takana ja pyörittää peliä sieltä ja yrittää heittää pieniä lättyjä maalin etupuolelle. Lassila kun ei mene sinne jäähän asti pyörimään patjoineen niin siitä tulee äkkiä pienelläkin kosketuksella kiekkoon Rautakorven kuuluisa “ohoh”-maali :smiley:

Aika moni tuon tyylin “heikkouksista” tulee tässä maalissa esille.

Mitä kovempi peli,sitä paremmin Lassila pelaa👍!

6 tykkäystä

Ymmärrän kyllä esimerkin tarkoituksen, mutta väittäisin että lopputulos olis ollu reverselläkin sama tässä tilanteessa. Tuo lassilan pelityylihän johtaa hpk:n ja kaarelan valmennuksen ajoille. Silloin pyrkivät nostamaan lassilaa pois jäästä ja rauhoittamaan peliä.

1 tykkäys

@Messi ei varmaan nyt tykkää, mutta väitän sellaista, että Lassila on nyt löytämässä peliään/itseluottamustaan.
Tulee olemaan kova ohitettava keväällä.

2 tykkäystä

Tykkään toki, en minä tyhmä ole.

7 tykkäystä

Viime peleissä on ollut luottavaisempi olo kun Lassila on merkitty maaliin.

Mun mielestä aika tasaisesti on menty. Kumpikin on hapuillut välillä. Domi ansaitsee huomenna kyllä taas mahdollisuutensa sen totaalisen ohipelin jälkeen Raumalla.

Ehkä näin, mutta olisko Lassilan kokemuksesta kuitenkin etua kun mennään kevään koviin peleihin.

1 tykkäys

Sehän on Tapparan valmennuksen murhe. Todennäköisesti mennään playoffit, kuten aina, yhdellä veskalla pääsääntöisesti. Se, kumpi se on, toivon, että Tono & Co tietävät sen paremmin kuin minä. Minulle kelpaa kumpi tahansa, kunhan koppi tarttuu.

5 tykkäystä

Minunkin puolesta maalissa voi olla vaikka Ukko Tontti, kunhan kiekko tarttuu, eikä tarvitse täällä kenenkään vedellä ranteita auki mokkepelin takia.

1 tykkäys

Täsmälleen samaa mieltä, enkä missään nimessä halua sinua haastaa keskustelussa, jossa puhutaan maalivahdeista. Toin vain oman näkemykseni esille.

Domi on hyvä ja Lassila on hyvä. Lassila on otteitaan minun silmissäni parantanut viime aikoina melko paljon.

Ei paskempi tilanne Tapparalla.

2 tykkäystä

Aijajai Lassila 35 liigapörssipojoo ja kimpan kärkeen vaan kolme kierrosta ennen jakson loppua. Kiitos Teemu.

1 tykkäys

Taitaa vaaka kallistua Lassilaa kohti :blush:

Ei Tapparalla ole ikinä ollut näin hyvä tilanne maalivahtien kanssa. Se voi olla siunaus tai kirous. Onneksi on Tono.

7 tykkäystä