Edellä mainitun tiedotesivun mukaan:
Eteläpääty ry:n tiedote 22.2.2022
Eteläpääty ry:n hallituksen päätöksellä vaadimme Helsingin Jokerien
välitöntä vetäytymistä Kontinental Hockey League:sta, KHL:stä.
Edellä mainitun tiedotesivun mukaan:
Eteläpääty ry:n tiedote 22.2.2022
Eteläpääty ry:n hallituksen päätöksellä vaadimme Helsingin Jokerien
välitöntä vetäytymistä Kontinental Hockey League:sta, KHL:stä.
Epämuodollisesti on keskusteltu kumppanien kanssa, mikähän on tilanne oikeiden keskusteluiden jälkeen, veikkaan sopimuksen purkua.
Onhan toi yököttävä teko Vantaalta. Toivottavasti menee konkurssiin koko paska.
Pulkkisen pahoittelut on yhtä tyhjän kanssa. Moraaliton selkärangaton, joka pelaisi varmaan edelleen Diktatuurissa jos Pohjois-Koreassa pelattaisiin kiekkoa.
“– Olen tehnyt urallani huonoja valintoja ja olen pahoillani niistä.”
Suomennettuna kutakuinkin: Olen pahoillani, mutta en ole pahoillani, että olin ahne paskiainen ja kävin rahastamassa Venäjältä maksimit.
Vuonna -23 Pulkkisen agenttia haastateltiin, kun Pulkkinen oli ainoa pelaaja neukuissa. Silloin agentin viesti oli, että Teemu haluaa jatkaa Putinhockeyleaguessa, koska sieltä hänenlaisensa pelaaja saa parhaan rahan.
Ilmeisesti puhutaan sellaisesta ~800000€ vuosiansiosta. En tiedä mitä tienasi Saksassa tai Sveitsissä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Venäjän hyökkäyssota Ukrainaa alkoi vuonna 2014 Krimin valtauksella. Tämän jälkeen vielä moni suomalainen teki sopimuksia KHL:ään. Pulkkinen saattoi olla viimeinen, mutta tosiasiassa näitä verirahoja hakeneita pelaajia on todella paljon ja moni pelaa tai on pelannut Liigassa viime vuodet ilman mitään kritiikkiä medialta ja faneilta.
Tätä keskustelua yritin ohjata tuonne KHL ketjuun
Mikähän Pulkkisen pistekeskiarvon on kääntänyt laskuun viime vuosina, kun ikää on vasta 33. On kuitenkin ollut läpi uransa tehokas pelaaja ympäri maailmaa.
Joku ketun häntä Pululla on kainalossa. Ei hän mene Vantaalle rakkaudesta lajiin. Hakee pelikuntoa ja uutta ulkomaan keikkaa, luulen.
Pahoillaan tasan siihen asti, kunnes KHL:stä taas pelipaikka löytyykin.
Pari kautta on niin heikkoja, että ei saa sopimusta enää DEL-liigaan, eikä muihinkaan Euroopan kärkisarjoihin. Liigaseurat eivät ota. Vaihtoehdot ovat siis Kiekko-Vantaa tai joku Unkarin liiga yms. Rahan takia ei tarvitse enää pelata, niin ehkä tästä haetaan Helsingissä asumista ja toivotaan, että jatkossa joku liigaseura uskaltaa Pulun palkata.
Eihän Pululla ole mitään muuta kuin suoraan syötöstä lähtevä skode, vähän niin kuin Vince Marleau
Pulkkisen anteeksipyyntö on täysi vitsi. Minäkin tein huonon valinnan eräässä pitseriassa kun otin neljän täytteen fantasiaan tuplapepperonin. Sain 9 viipaletta. En mene uudestaan. Pulkkinen sai ison kasan rahaa ja meni uudestaan. Aika harkittu ja tietoinen valinta. Raha ratkaisi.
Ei ollut yllätys että sopimus julkistettiin perjantaina. Nyt Kiekko-Vantaan johto toivoo että viikonloppu rauhoittaa tilanteen. Tämä voi valitettavasti jopa onnistua.
Naurettavintahan tässä on se että Pulu käyttää Kiekko-Vantaata surutta hyväkseen. Pelaa olemattomalla palkalla ja jos isompaa kohua ei synny, niin siirtyy Liigaan. Jos taas tulee paskaa Kiekko-Vantaata kohtaan, niin Pulu lentää ulkomaille.
Ei lännessä kukaan ymmärtänyt tuolloin, eikä kaikki ymmärrä vieläkään khl:n tarkoitusperiä.
Pointti on että jos media ja yhteiskunta katsoo hyväksyttäväksi lynkata joku KHL pelaamisen takia niin sitten pitäisi lynkata kaikki 2014 Krimin valloituksen jälkeen sopimuksen sinne tehneet pelaajat. Näin ei kuitenkaan tehdä, koska silloin kaikkien kädet paljastuisivat olevan veressä. Mielummin projektoidaan vihaa johonkin yksilöön jotta omat teot eivät näkyisi. Aikas julmaa ajojahtia.
Me elimme tuolloin 2014-2022 valitettavasti jonkinlaisen joukkohypnoosin vallassa, kiitos “tunnuksettomien sotilaiden” ja sen pienen mahdollisuuden kanssa, että kyseessä olisi paikallinen kansannousu tms., jälkiviisaana tässä on tietysti todettava, että väärässä olimme. Joka tapauksessa kevään 2022 aikana naamiot riisuttiin, ja siksi sen jälkeen tehdyt valinnat ovat menettäneet sen tietyn epäilyksen mahdollisuuden, ja siten niissä ei ole mitään epäselvää.
Kiekko-Vantaa on tuntunut sympaattiselta pikkuseuralta melko isolla talousalueella, mutta sympatiat loppuivat minulta, ja luulenpa, etten ole ainoa. Hyvä maine, kuten vaikka kunnia ja luottamus, on siitä jännä asia, että sitä on vaikea saada, mutta helppo menettää.
No ei kylläkään. Ukraina otti sotatilan käyttöön vasta 2022 Venäjän hyökkäyssodan alettua. Tuon jälkeen sopimuksen tekeminen sinne on ihan eri luokan homma kuin 2014 jälkeen, vaikka 2014 jälkeisessä ajassa lännessä oltiinkin sinisilmäisiä.
Valitettavasti ei kauhean moni ns. Länsivaltojen päämies tai näiden maiden hallinto tuominnut Venäjän toimia Krimillä kovinkaan ponnekkaasti 2014 →. Sitten vasta osui ja upposi kun Venäjä aloitti avoimen hyökkäyssodan Ukrainassa 2022.
Eihän se ollut mitenkään epäselvää, että Venäjä oli touhun takana. Vain täydelliset ja hyödylliset idiootit uskoivat paikalliseen kansannousuun. Enemminkin nyt on vallalla joukkohysteria, jossa pelätään jotenkin saavan tartunnan, jos jotenkin näennäisestikkin koskee johonkin Venäläiseen. Jatkumo on suora koronapandemiasta. Ollaan niin puhdasoppisia, ettei suostuta kuulemaan pienintäkään vastalausetta ilman cancelointia.
Mä en oikein ymmärrä kuinka 2014 jälkeen ei ollut mitään ongelmaa, mutta nyt yksittäinen jääkiekkokoilija voidaan uittaa täysin kölin ali. Vain koska hän on vähän hitaampi ymmärtämään asioita. Mä en ainakaan jaksa paljoa protestoida Pulkkista vastaan, vaikka pidänkin hänen toimintaansa huonona. Itse keskityn mieluummin omilla rahoillani protestoimaan ja jätän Pulkkisen rahat ja asiat hänen itsensä huoleksi. Suosittelen myös kaikille muillekkin keskittymään omaan käytökseen ja jättää jonkun toisten tekemisten vaatiminen häväistyksi vähemmälle.
Joku voi tietysti näyttää kuinka Pulkkisen jääkiekon pelaaminen on edesauttanut Venäjän sotaponnisteluja. Mitä alueita Venäjä on valloittanut tai paljonko Ukrainalaisia on kuollut Pulkkisen toimien takia. Vai onko kysymus sittenkin periaatteellinen? Itse en periaatteiden takia lämpene ihmisten marginaaliin viemiseen.
Periaatteista ja arvoistahan tässä on kyse. Toisilla sitä moraalista selkärankaa on vaan enemmän kuin toisilla. Jotainhan Pulkkisesta tuo hänen tekemänsä valinta kertoo, se on selvä. Mutta pelatkoon minun puolestani, en vaivaa päätäni liikaa yhdellä Pulkkisella, joka itsekin jo saattaa sisimmässään epäillä tekonsa järkevyyttä.
Itselleni ratkaisevaa on, miten Pulkkinen jatkossa toimii. Pitäköön ainakin poliittisesti matalaa profiilia eli mitään Putinia tukevaa propagandaa en häneltä halua kuulla. Mitään suurta ripittäytymistäkään en toisaalta odota. Joku suhteellisuuden taju tässäkin pitäisi olla.
Jokin sotaväsymys ja toivottomuus taitaa alkaa itseäni vaivata. Siksi en viitsi enää tehdä kärpäsestä härkästä, vaan koetan pistää fokuksen isompiin ja merkittävämpiin asioihin.