Teemu Suhonen

Katsotaanko kuitenkin ensin, josko ensimmäinen kokonainen kausi seurassa alkaisi tuoda jotain kohennuksia myös kokonaisvaltaiseen puolustajan pelaamiseen ja tärkeimpiin kehityskohtiin?

Eivät ne viime kevään playoffitkaan ihan huonosti menneet tuoreelta tulokkaalta hyökkäyssuunnan ykköspakin roolissa, edes kelvollisen puolustuspelistä suoriutumisen osalta.

1 tykkäys

Mun silmään näyttää peli hyvältä jo nyt vs kauden aluspelit.

2 tykkäystä

Hyvältä kyllä vaikkuttaa Suhosen poika!

1 tykkäys

Minä vertaan Suhosta Rantakariin kun hänet Otson korvaajaksi hommattiin.
Viime kaudella täytti Otson saappaita ihan kivasti, mutta nämä muutamat pelit tälle syksylle minä olisin vaihtanut Suhosen sata kertaa sadasta Otsoon.

1 tykkäys

Jos tässä nyt lähdetään romantisoimaan Rantakaria, olisi kuitenkin paikallaan muistaa, ettei Rantakarin eka syksy (tai toinenkaan) mitään laatukirjallisuutta myöskään ollut. Tykkään kyllä enemmän syksyn Suhosesta kuin syksyn Rantakarista, jos tällaista vertailua haluaa tehdä. Tämä on Suhosen ensimmäinen syksy meillä ja siihen nähden pelaa jopa unelmapeliä.

7 tykkäystä

Olikos esimerkiksi tässä eilisessä pelissä jotain moitittavaa? Nähdäkseni suht varmaa ja rauhallista viivapeliä ja avauksetkin napsuivat kohtuullisen mukavasti omille.

1 tykkäys

Eilinen peli valitettavasti meni pelkän palstan seurannan varassa.
En menetä kuitenkaan yöuniani koska @Oijennus kertoi että PAPP on helppo laittaa kuntoon.

2 tykkäystä

Voin allekirjoittaa tämän asiantuntevan lausunnon! Suhonen, niin hyvä kuin viime kaudella olikin, ei ole ainakaan vielä saavuttanut samaa loistoa. Ei siis huono, mutta pari steppia takaisin viime kauden tasoon, niin avot!

2 tykkäystä

Onneksi aikaa on valmiissa jääkiekkomaailmassa. Vielä on 58 peliä aikaa vähintään parantaa :slight_smile: Suhonen on ollut ihan ok - toki vaatimustaso täytyy olla tosi korkealla, kun saa pelata meidän parhaan puolustavan pakin kanssa samassa parissa.

1 tykkäys

Ihan vaan tuli mieleen tämmöinen.
Eikös Suhoselle ollut vaihtoehto myös,
Aleksi Salonen? En tiedä mutta itse ainakin olen sitä mieltä että hyvä että valinta osui Suhoseen.

Ei kyllä ollut mikään suora vaihtoehto. Rautakorpi ei peluuttanut Salosta ylivoimalla ja muutenkin Salonen lähti kautta aikaisemmin pois. Suhonen tuli kun Otso hinnoitteli itsensä liigasta ulos.

Mutta eikös Suhosen tulon yhteydessä ollut vähintään uskottavia huhuja siitä, että Tappara olis kalastellu Salosta Jukureista takaisin. Salonen valitsi lopulta TPS:n ja Suhonen päätyi Tapparaan. En tiedä olisko Suhonen päätynyt lopulta kuitenkin täksi kaudeksi.

Jotain virityksiä kuitenkin oli. Sitä en sitten tiedä olisiko Suhosen siirtoon vaikuttanut mitenkään.
Tietysti jos joku tietää asiasta niin saa kertoa :thinking:

Jos oikein havaitsen, Suhonen on nyt joutunut pieneen palstalinkoon eli silmätikuksi. Minun silmääni ei tee virheitä, muttei toisaalta myöskään sitä, mitä on odotettu eli säväytä hyökkäyspäässä. Tässä ohessa pudonnut ykkösylivoimasta kakkoseen. Toistaiseksi voittoja on tullut tällä peluutuksella, kausi on pitkä ja muuta jargonia. Voi mielestäni hakea paikkaansa rauhassa.

Suhonen tuli pienemmästä organisaatiosta Jukureista käytännössä “dominoimaan” (vahvat hipsut) päivästä yksi alkaen. Ensimmäisen kesän jälkeen tehottomuus lienee odotettavaa. Ollut käsittääkseni jonkinlainen talon tapa. Mitä se ikinä tarkoittaakaan. Onko se sitten sitä hapankermaa jaloissa vai puolustuspelin opettelua.

En yllättyisi, jos jossain kohtaa olisi taas lennokkaampaa.

14 tykkäystä

Suhosen peli oli viime kaudellakin aika perusvarmaa kiekon siirtelyä ja maalille toimittamista, ilman mitään isompia sirkustemppuja. Jostain syystä pisteitä tuli paremmin, vaikka nyt maalintekomme on yhtä ilotulitusta.

Ehkä kiekko kiertää nyt enemmän hyökkääjien välillä, ennen päättävää laukausta? Off-topiccina todettakoon että Ben Blood pelasi viime runkosarjan hurjalla 0.5PPG tahdilla, mutta on nyt kiikareilla. Näkyykö tässä jotenkin ketjujen kyky ratkaista? Haetaanko maalipaikkaa entistä vähemmän pelaamalla nurkan ja viivan välistä syöttelyä?

2 tykkäystä

Toisaalta Kemiläinen tekee pakin tontilta tulosta. Luonnollisesti se on toisen pakin tehoista pois, mutta ei selitä järkyttävää eroa Suhosen ja Kemiläisen pisteissä. Suhonen 1, Kemiläinen 11.

Otanta pieni, mutta Kemiläinen on ylhäässä yksinäissyydessä 11 pisteellä, Vittasmäki toisena 5 syötöllä ja sitten tiputaan 2,1,0-osastoon.

2 tykkäystä

Minun mielestäni Suhonen on myös pelannut varmemmin puolustuksen kautta. Ei ole tehnyt kiekollisia nousuja samaan tahtiin kuin viime kaudella. Olisikohan ihan tarkoituksellista, että pelaa nyt enemmän puolustuksen kautta.

E. Esimerkiksi Kemiläinen ensimmäisellä kaudellaan opetteli puolustuspelaamista, joka on nyt parantunut huomattavasti.

4 tykkäystä

Minun mielestä turhaa filosofointia, raameja kaverilla ylivoimaan ja seiskapakiksi, poffeissa sitten pelkkää ylivoimaa kun vihunkin laatu nousee.

Suhonen ei tee pisteitä, koska ei ole saanut tällä kaudella pelattua kiekkoa maalille saakka. Huono liike viivassa vai onneton laukaus syynä? Mielestäni tekee myös eniten virheitä omassa päässä. Syöttöjen laatu on ollut tällä kaudella myös kiikun kaakun tasoa. Parantaa pitää.

1 tykkäys

Toisaalta muutos pre-seasonin epävarmoihin otteisiin on huomattava. Sillon tuli jokunen maali, mutta mielummin tämä Suhonen ku se, mitä ennen kauden alkua nähtiin.

3 tykkäystä