Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

6/25, niistäkin yksi tuli kokeilemalla erinäisiä sukunimiä.

8/25 ja toinen mokoma olisi ollut tuttuja nimiä, joiden olisi pitänyt tulla mieleen mutta eivät tulleet esiin muistin kätköistä annetussa ajassa. Hyvä testi! 90-luvulla ei tullut niin paljon SM-Liigaa seurattua, kun Kärpillä oli silloin se korpivaellus.

7/25 aika heikohko,yritin muistella näitä Tepsin ja narrien nimiä…onneksi Ojanen löytyi mutta paljon tuttuja nimiä jäi unohduksiin.

14/25. Hauska testi. Jos tykkäs eikä aiemmin oo harrastanut, niin kannattanee vilkaista myös sporcle.comin tarjonta (muistaakseni vastaavanlaisia SM-liigaankin liittyviä).

Uusintayrityksellä 10/25, ja kun vastaukset katsoi, niin viiteentoista en olisi päässyt ikinä.

Sama metodi, sama tulos. Tosin taisin 4 kpl tietääkin. Ja Janeczxkzxyä en osannut kirjoittaa…

1 tykkäys

Tää oli mielenkiintoinen ja yllättävän vaikee. 7 oikein ja kun katoin tuloksen niin tuli aika monta ainii-elämystä. Ainoostaan yhdestä listan pelurista ei oo minkäännäköistä muistikuvaa.

Illan ottelua odotellessa yllä pieni Ylen koostama visa lätkän lainalaisuuksista.

Olin kuin Lahden Pelicans viidellä oikein.

6/10 ja HPK. Ihan ok visailu.

8/10 KalaPa. Toinen väärin menneistä olis ainakin pitäny hoksata.

8/10 ja Kalpa. Isojen jäähyjen ottaja meni väärin (veikkasin HIFKiä) ja maalivahdin poisottamisessa olisi pitänyt ajatella enemmän :smile: .

Jos en ihan väärin muista, niin @peterra on tästä jotain maininnut. Tai joku muu. Tai sitten se oli jokin toinen asia, joka sekoittui tähän. Mutta oikein vastasin kysymykseen.

Olin kans KalPa. Ihan hauska kisa, taas.

Sössin myös maalivahdin poisottamiskysymyksen. :cry: Olisi pitänyt miettiä rauhassa että mitä tässä haetaan. 9/10 pistettä ja olin kuin TPS.

Jypii 7/10

Ketkä pelaajat ovat olleet Tapparassa rosterissa (ja pelanneet ̶p̶l̶a̶y̶o̶f̶f̶e̶i̶s̶s̶a̶ liigapelejä) viimeiset 5 vuotta?

Haapala, Järvinen, Peltola, Saravo, hämäyksenä, muutama, ylimääräinen, sana.

Korjaus: Haapala pelasi kaudella 2012-2013 32 runkosarjapeliä, mutta ei vielä playoff-pelejä.

8 tykkäystä

Tämä visa on tarkoitettu niille, jotka haluavat rehellisesti testata omaa tietämystään. Netistä saa varmasti kaikki vastaukset kysymyksiin, mutta toivon jokaisen koittavan omalla päällään vastaavan näihin. Tästä et voita mitään muuta kuin kunniaa, jos satut tietämään vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Äläkä vastaa sen perusteella mitä joku toinen on vastannut, sillä mukaan tulee muutama todella haastava kysymys ja luultavasti joihinki joutuu arvaamaan.

Lasken ilalla pisteet, jos tähän kukaan edes osallistuu.

Kysymys 1: Montako maalia Veli-Matti Savinainen iski viime kaudella runkosarjassa?

  • A: 5
  • B: 7
  • C: 11
  • D:12

0 voters

Kysymys 2: Minä vuonna Kuuba itsenästyi?

  • A:1902
  • B:1889
  • C:1917
  • D:1905

0 voters

Kysymys 3: Kuka voitti jalkapallon MM-kultaa vuonna 1998

  • A: Saksa
  • B: Englanti
  • C: Ranska
  • D: Brasilia

0 voters

Kysymys 4: Kuinka monta maalia Selänne iski kaudella 2004-2005?

  • A:21
  • B:7
  • C:0
  • D:15

0 voters

Kysymys5: Kenen halllussa on 50m vapaauinnin mailmanennätys?

  • A:Jani Sievinen
  • B:César Cielo
  • C:Michael Phelps
  • D:Adam Peaty

0 voters

Kysymys 6 :Kuka pelaaja on pelannut eniten pelejä kautta aikojen Oulun Kärpissä?

  • A:Jari Viuhkola
  • B:Ilkka Mikkola
  • C:Reijo Ruotsalainen
  • D:Markku Kimalainen

0 voters

Kysymys 7: Kuinka monta Suomen mestaruutta Helsingin IFK on voittanut?

  • A:7
  • B:2
  • C:4
  • D:6

0 voters

Kysymys 9: Minä vuonna Tampereen Ilves on perustettu?

  • A: 1921
  • B: 1930
  • C: 1932
  • D: 1942

0 voters

Kysymys 10 Kuka voitti SM-Liigan pistepörssin kaudella 2008-2009?

  • A: Kristian Kuusela
  • B: Toni Koivisto
  • C: Kim Hirschovits
  • D: Jussi Makkonen

0 voters

Kysymys 11: Mitä tulee lyhenne kemiallisissa merkeissa Ag?

  • A: Rauta
  • B: Hopea
  • C: Teräs
  • D: Kulta

0 voters

[/poll]

Pystyykö kysymys 8 mitenkää enää muokkaan niin, että äänet on julkisia? jäi vahingossa väärin tuo. @valvojat

Pystyy, mutta tietääkseni äänet nollaantuu. Mutulla sanoisin, että vain muokatun kyselyn äänet nollaantuu. Puhelimella en tarkkoja ohjeita oikein osaa sanoa, mutta riittää että koodiin lisää pienen pätkän koodia. Katso muista kyssäreistä mallia. Katso muista kyssäreistä myös, ketä ainakin suunnilleen on ollut paikalla ja pyydä tägäämällä vastaaman uudelleen.

Siirsin visan sille sopivaan ketjuun.

Onkohan tässä jokin bugi kun vastasin kaikkiin kysymyksiin, mutta oma “pallukka” näkyy vaan kysymyksessä 1. Muissa kyssäreissä on sitten vastauksia yksi enemmän kuin “pallukoita”. Ja esim 7 kyssäri näyttää mun vastauksen kohdalla 0%.

Pieni bugihan tuo on. Kuitenkin vain näyttämisessä: lataa ketju uudelleen niin vastauksesi näkyvät.

2 tykkäystä