Tikkakoski
Ei ole Tikkakoski eikä Helsinki. Ja kun Viipurin mainitsit niin oli siihen aikaan se toinen paikka, mutta tuli tämän paikan jälkeen mitä nyt haetaan.
Ja Tikkakoski on maantieteellisesti tähän asti lähimpänä.
Rissala
Halli
Malmi
Ei mikään yllä olevista, Hallikin on lähellä.
Todella vauhdikkaasti on ketju lähtenyt liikkeelle, hyvä hyvä. Mietin olisiko suosittu täällä, mutta näköjään on.
Pieni välikommentti vain tähän väliin, itsellä ei mitään hajua tähän kysymykseen.
Alastaro
Ite oon porukoilla vierailemassa, niin isäukkokin tuumas, että nyt on kolkko/kolho kysymys.
Tarkistamatta sijaintia (tai nimeä) heitän Luonetjärvi
Halli ja Tikkakoski lähettyvillä, niin veikkaan Kolho. Myös Mäntän Sassi kävi mielessä mutta ei ole kyllä tämä. Muistaakseni jokin muistomerkki Kolhossa on.
Ja sieltä oikea vastaus! Jatkakaa
Heka8835 tiesi 10min ennen…
Heihei. Tuolla kolkolla yritin vaan antaa pientä vinkkiä. Kolhon korjasin vasta oikean vastauksen tultua. Ja isäukko sen vastauksen heitti, kuin apteekin hyllyltä. Anteeksi väärinkäsitys. Eli @Capitano seuraavaa pähkinää vaan kehiin.
Tulipa autoilumuseossa käytyä, joten missä rakennettiin ensimmäinen Suomessa rakennettu auto?
Arvaan Tampereella.
Helsinki
Tämän tiedän. Se on Mynämäki ja malli Korvensuu. Meilläpäin on lounaspaikka “autopirtti” ja sen seinällä olen kyseessä olevasta aiheesta julisteen nähnyt monesti.
Sehän se.
Minä siirryn sitten taas kaikkia kiinnostavaan aiheeseen eli kiekkoon. Kuka maalivahti voitti Vezina Trophyn NHL:ssä kaudella 1995-1996? Suht tuore kumminkin eli helppo.