Tietovisa (googlaaminen kielletty) (osa 1)

Tikkakoski

Ei ole Tikkakoski eikä Helsinki. Ja kun Viipurin mainitsit niin oli siihen aikaan se toinen paikka, mutta tuli tämän paikan jälkeen mitä nyt haetaan. :smiley:

Ja Tikkakoski on maantieteellisesti tähän asti lähimpänä.

1 tykkäys

Rissala

Halli

Malmi

Ei mikään yllä olevista, Hallikin on lähellä.

Todella vauhdikkaasti on ketju lähtenyt liikkeelle, hyvä hyvä. Mietin olisiko suosittu täällä, mutta näköjään on. :+1:

Pieni välikommentti vain tähän väliin, itsellä ei mitään hajua tähän kysymykseen.

5 tykkäystä

Alastaro

1 tykkäys

Ite oon porukoilla vierailemassa, niin isäukkokin tuumas, että nyt on kolkko/kolho kysymys.

7 tykkäystä

Tarkistamatta sijaintia (tai nimeä) heitän Luonetjärvi

Halli ja Tikkakoski lähettyvillä, niin veikkaan Kolho. Myös Mäntän Sassi kävi mielessä mutta ei ole kyllä tämä. Muistaakseni jokin muistomerkki Kolhossa on.

3 tykkäystä

Ja sieltä oikea vastaus! Jatkakaa :smiley:

2 tykkäystä

Heka8835 tiesi 10min ennen…

Heihei. Tuolla kolkolla yritin vaan antaa pientä vinkkiä. Kolhon korjasin vasta oikean vastauksen tultua. Ja isäukko sen vastauksen heitti, kuin apteekin hyllyltä. Anteeksi väärinkäsitys. Eli @Capitano seuraavaa pähkinää vaan kehiin.

10 tykkäystä

Tulipa autoilumuseossa käytyä, joten missä rakennettiin ensimmäinen Suomessa rakennettu auto?

Arvaan Tampereella.

Helsinki

Tämän tiedän. Se on Mynämäki ja malli Korvensuu. Meilläpäin on lounaspaikka “autopirtti” ja sen seinällä olen kyseessä olevasta aiheesta julisteen nähnyt monesti.

3 tykkäystä

Sehän se.

1 tykkäys

Minä siirryn sitten taas kaikkia kiinnostavaan aiheeseen eli kiekkoon. Kuka maalivahti voitti Vezina Trophyn NHL:ssä kaudella 1995-1996? Suht tuore kumminkin eli helppo.