Tilausvideopalvelut: Netflix, YLE Areena, Disney+, jne (ei jääkiekko)

Disney+:n tukisivujen mukaan lisäjäsenen voi lisätä tilaukseensa 5,99 euron kuukausimaksulla. Tilauksensa voi täten lisämaksulla jakaa ”perheenjäsenen tai ystävän kanssa, vaikka hän ei asuisikaan samassa osoitteessa”.

Käyttäjätunnusten jakaminen perheen/kaveripiirin kesken on luultavasti yleistynyt siitä syystä, että näitä palveluita on 20 erilaista ja monessa palvelussa tilaaja saa rutkasti turhaa sisältöä tilaamalla palvelun. Eli maksaa tyhjästä.

Toisaalta näiden tilauspalveluiden toimintalogiikan keskiössä taitaa olla palveluhävikin hyödyntäminen, kuten kuntosaleillakin. Tavoitteena on siis saada mahdollisimman paljon tilaajia, joilla jää tilaus päälle, vaikka eivät sitä käytäkään. Näin voidaan myös painaa tilausten hintoja alas.

Pudotuspeli on jo käynnissä, mitkä palvelut jäävät henkiin ja mitkä eivät.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) tiedottaa kuluttaja-asiamiehen joutuneen puuttumaan Sanoma Media Finlandin omistaman Ruutu±suoratoistopalvelun irtisanomiskäytäntöihin.
KKV:n tietoon tuli taannoin sosiaalisessa mediassa kiertänyt video, jonka kuvaaja yritti saada maksullista Ruutu-tilaustaan perutuksi.

Kuluttaja-asiamies ärähti Ruutu+:lle | Tivi.

2 tykkäystä

Legit luulin, että Discovery+ yhdistyi Maxiin, mutta nyt Maxin tilauksen jälkeen huomasin, että näin ei ollutkaan. Olin poistanut ja unohtanut koko D+:n olemassaolon.

Maxin puolella on ehkä 1 % Discoveryn sisällöstä.

Apple TV+ on näköjään katsottavissa ilmaiseksi tämän viikonlopun. Eli tänään vielä.

3 tykkäystä

Laitoin vaihteeksi Netflixin pois ja Disneyn tilalle. Halvin tilaus on 5,99€ mainoksilla. Katsottiin leffa ja sen alkuun tuli vajaa minuutti mainoksia, mutta leffan aikana ei yhtään. Ei paha diili tolla hinnalla ja jos tämä on mainospolitiikka, niin mielelläni säästän 4€/kk.

Alien: Romulus täytyy katsella ja junnun kanssa Star Wars: Skeleton crew.

2 tykkäystä

Jälkimmäinen on kyllä hyvä junnu -sarja. Itse tuli katsottua Deadpool -leffasarja loppuun.

HBO pudottaa elinikäiset tilaajat standard tilaajiksi = Ei enää 4K matskua ja 2/4 katselijaa kerralla, ei enää HDR tai Dolby atmos.

Premium tilausta voi halutessaan jatkaa maksamalla 2€ kalliimman hinnan, eli 6,99€/kk.

1 tykkäys

Tällä hetkellä Premium-tilaus maksaa 14 euroa kuukaudessa ja alennuksen jälkeen seitsemän euroa kuukaudessa.

Tilauksen vaihtaminen Premium-tilaukseksi onnistuu ottamalla yhteyttä Maxin asiakastukeen osoitteessa help.max.com/fi-fi/.

Premium-tilaukseen vaihtamisen jälkeen 50 prosentin alennuksen saa vain Premium-tilauksesta. Mikäli käyttävä vaihtaa tilauksen Standard- tai Basic-tilausmuotoon, elinikäinen alennus päättyy.

Edit.

Helpoin keino oli etsiä aiheesta tullut sähköposti ja sitä kautta upgreidata linkin kautta.

Viesti siirrettiin uuteen ketjuun: Telia myy MTV:n – siirtyykö Liigan lähetysoikeudet?

Tämä halvin Disney+ mainoksilla on tilattavissa nyt 4 kuukaudeksi 1,99€/kk. Tarjous voimassa kuun loppuun.

3 tykkäystä

Kotimainen suoratoistopalvelu aloittanut toimintansa

voit katsoa elokuvia ja sarjoja kuukausimaksulla tai vuokrata ohjelma kerrallaan

Kotikinon taustalla on muun muassa yli kolmekymmentä vuotta musiikin ja elokuvien tuottamisen, maahantuonnin ja levittämisen saralla toimineen VLMedia Oy:n puuhaihmisiä. Virallisesti Kotikinoa pyörittää suomalainen tuotantoyhtiö Nordic Content Distribution Oy.

4 tykkäystä

Ruudun aiempi Ei mainoksia -lisävalinta tunnetaan jatkossa nimellä Ruutu+ Premium ja sen lisähinta mainoksellisen Ruutu+ -tilauksen (9,99 € / kk) päälle on 6 euroa kuukaudessa verrattuna aiempaan 4 euroon kuukaudessa.
Uusi hinta on jo voimassa uusille asiakkaille ja tulee voimaan vanhoilla asiakkailla 11. huhtikuuta 2025 alkaen. Ruutu+ Premiumiin sisältyy muun muassa valituissa sisällöissä 4K UHD -kuvanlaatu, jonka Ruutu kertoo ottavansa käyttöön ensimmäisenä kotimaisena palveluna
Ruutu+ Urheilun uusi lisähinta puolestaan on 8 euroa kuukaudessa vanhoilla asiakkailla 11.4.2025 alkaen, kun se tähän asti on ollut 5 euroa kuukaudessa.

Uuden hinnan myötä Ruutu+ Urheilu voi jatkossakin tarjota parasta kotimaista urheilua, kerrotaan muutoksesta. Esimerkkeinä uusista sisällöistä ovat huhtikuussa nähtävä The Masters -golfturnaus ja kesäkuussa nähtävä Pikkuhuuhkajien EM-turnaus. Aiemmin erillisenä kertamaksullisena tapahtumana (pay-per-view hintaan 26,99 €) tilattavissa ollut The Masters kuuluu jatkossa Ruutu+ Urheilu -tilaukseen. Lisäksi Sanoma kertoo panostavansa tuotantojen kehittämiseen ja esimerkiksi Superpesiksen päälähetysten määrä kasvaa merkittävästi.

Apple TV:n strategiasta juttua - tappiota tulee, mutta tarkoitus houkutella käyttäjiä Applen tuotteiden pariin:

1 tykkäys

Siis nyt on pakko avautua. Ajattelin tänään vaihtaa suoratoisto palvelua, nyt on 4kk ollut käytössä Amazonin omistama prime video. No tilauksen keskeytystä ei voi tehdä prime videon sovelluksessa, vaan se on tehtävä primen nettisivujen kautta. Kirjauduin ensin ulos itse primen sovelluksesta ja yritin kirjautua prime videon nettisivujen kautta sisälle keskeyttääkseni tilauksen. No en muistanut enää salasanaa, seurasin ohjeita, että saisin tehtyä uuden salasanan. Vaan eipä anna sen enempää itse prime videon sovellus tai amzonin nettisivutkaan tehdä uutta salasanaa. Molemmat ohjaavat lopulta sivulle jossa pyydetään olemaan yhteydessä aspaan.

Noh, tilanne on nyt vaan se, että aspaan pääsee olemaan yhteydessä kirjautumalla sisälle joko amazoniin tai primeen. Selvähän se eli millä hel****** minä sinne kirjaudun kun se on alunperinkin se ongelma. Kummankaan palvelun eli amazonin tai primen nettisivuilta ei löydy minkään valtakunnan numeroa tai s-posti osoitetta mihin voisi laittaa asiasta viestiä tai soittaa. Ei kai tässä auta kun kuolettaa maanantaina pankkikortti, että saan tuon kusisen prime tilauksen loppumaan.

1 tykkäys

Itse huomasin että tililtäni oli mennyt Prime videon kuukausimaksu. Kirjauduin tililleni ja siellä luki, että minulla ei ole tilausta. Meni aika kauan, ennen kuin löysin paikan mistä voin perua jäsenyyden. Ilmeisesti pelkkä jäsenyys johtaa maksuvelvoitteeseen. Se on ainoa tapa millä voi perua maksatuksen.

Mää itte teen näiden kaikkien suoratoistojen kanssa aina siten, että kun oon maksanu sen kuukauden, niin käyn samantien perumassa jäsenyyden just sen takia, ettei mee enempää maksuja, jossei muistakkaan sillon päättymisen aikaan perua ja tilaus pääseekin uusiutumaan. Tämä siis jossei haluakkaan jatkaa. Ja jos ny haluaa jatkaa, niin tilauksen loputtua ottaa taas sen kuukauden ja peruu heti perään jäsenyyden.

Osassa palveluista on hankalampi löytää se peruutus, mutta tollain kuukausi kerrallaan heti peruen ainakin ittellä pysyy se tuntuma kaikkiin palveluihin paremmin, että mistä perua, mikä salasana, ynnä muuhun.

5 tykkäystä

Peruuta Prime Video -tilaus

End Your Amazon Prime Membership

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=GTJQ7QZY7QL2HK4Y

Tässä on pari linkkiä. Oletko näitä kokeillut?

Tuon jälkimmäisen linkin löysin googlen avulla:

how to permanently delete amazon prime account

1 tykkäys

Kappas minulla on tunnukset tähän Prime Video -palveluun. Ja seitsemän päivän kokeilujaksokin on käytettävissä. Onko täällä mitään katsomisen arvoista?

Testasin noita linkkejäni itse, vaikka ei olisi tarvinnut koska 1password muisti tunnuksen ja salasanan puolestani, mutta tulipahan kokeiltua ja salasanan vaihto siis onnistui.

Elokuvien ja sarjojen suositteluun on oma ketjunsa. Olen pyrkinyt pitämään tämän ketjun erillään sisällöstä.

Primessä on se hyvä puoli, että sisältöä voi tarkastella ilman tilausta ja jopa ilman sisäänkirjautumista. Moni palvelu pitää pelkän sisällön pläräämisen maksumuurin takana.

1 tykkäys