No, huhhuh. Kyllä on Malinen lottopottiin iskenyt! Vaikea kyllä nähdä rahasumman olevan kohdallaan, mutta kukapa tuommoisesta kieltäytyy… tulosta pitää kuitenkin tulla, muuten seuraava sopimus voi jäädä tekemättä. Zabon epäilen liikkuvan lähellä 200:a kuin 150 tuhatta. Jos meinaan on Suomessa tienannut jopa yli 300 tuhatta.
2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara roster 2017-18
Kyllähän se on niin että Rautakorven Tapparasta on aiempina vuosina ulostettu vahvistuksiksi oletettuja pelaajia paljon kovemmillakin kuin näytöillä kuin Zaborsky tänä vuonna. Hiukan alan epäillä, että Zaborsky ei joukkueessa kevättä näe, vaan tilalle hankitaan joku muu.
Itselläni on sama fiilis, jos Savinainen hankitaan niin Zabolle käy ovi.
Tuo on täysin mahdollista mutta olisi hiukan harmillista.
Haluaisin nähdä maaleja ja pisteitä mättävän Tomas Zaborskyn Tapparapaidassa, vaikka se tapahtuisi vasta ensi kaudella.
Seuraillaan tilanteen kehittymistä.
Mä taas en usko enkä toivo Zaborskyn lähtevän. Vähän sama kun Rautakorven kanssa. Kevät pitää katsoa ja jos se on floppi, voidaan miettiä uudestaan. Totuus silti on, että miehellä ei kulje, siitä olen täysin samaa mieltä kuin muutkin täällä.
Tomas kärsii varmasti vaikeasta viimekaudesta ja uudenlaisesta fysiikkatreenistä. Vaikka tunnollinen harjoittelija ilmeisesti onkin, niin viimekauden kuntoutumisjaksot ovat varmasti syöneet parasta terää.
Eikös Kailajärvi ollut porilaisistakin naureskellut ,että ” taitaa olla pojilla vähän nivuset hellänä” , kun oli kyselty joukkueen kesätreenien sujumisista.
Zaborsky ei todellakaan kärsi pelitavasta tai Jasusta, koska paikkoja hänellä on ollut vaikka 20 maaliin. Alan kallistua siis ajatukseen, että fysiikka minttiin ja uudelle levelille.
Otan kiinni tähän Hamiltonin-ketjussa esiintyneeseen @cace6969 kommenttiin. Ei siksi, että haluaisin vänkäämällä olla eri mieltä, mutta jos Hamilton nyt sitten olisikin keskenkuntoinen niin Zabohan on vastavuoroisesti sitten ihan helkkarin hyvässä kunnossa eikä tipu millään nelosen minuuteille.
Se tässä ehkä eniten ihmetyttää, että Zaborskyllä tuntuu olevan ns. kärkikentissä rajoittamaton luotto + 100 elämää, kun taas joku pääsee kokeilemaan kerran ja sitten ulos. Jos sovelletaan samaa logiikkaa Zaborskyyn niin jälleen kentän laidalta on vähän hassua seurata tilannetta.
Mutta eihän se, ettei saa vetopaikoistaan sisään, johdu kunnon puutteesta…
Osaltaan Zabonkin vaikeudet johtuu varmaan pelitavasta. Nyt on ollut viime peleissä jo ihan huonojakin pelejä, eikä vain tehottomia.
Kyllä minä ymmärrän hyvin miksi valmennus Zaboon luottaa hieman normaalia enemmän. Katsomoon tai mihinkään LeKeihin en itsekään laittaisi.
Mutta ei Zabo ainoa hyökkääjä ole jolla on vähän vaikeaa.
On kyllä mahtavaa olla kanssasi eri mieltä. Noh, ehkäpä on syytä vaan hyväksyä, että nyt sitten sitä olemme ja paljon.
Ymmärrät hyvin, miksi Hamilton ei saanut kunnon mahdollisuutta ja ymmärrät samaan aikaan sen, että Zaborsky saa rajattomat mahdollisuudet vrt. Redenbach / Nurmi / Kärki / Hamilton.
Minä voin rehellisesti sanoa, että minä en ymmärrä. Toivottavasti ymmärrän tämän kauden lopussa tai viimeistään ensi kaudella, mutta juuri tähän hetkeen en kerta kaikkiaan ymmärrä. Vaikka asiaa miten pyörittelisi niin kyllähän tuosta väkisin tulee sellainen olo, että peluutetaan hintalapun mukaan. Zabo varmaan maksaa ns. aiempien vuoksi sen verran, että ei oo yksinkertaisesti varaa pitää poppareilla.
Jos Zabo tiputettaisiin jämäminuuteille tai kokoonpanosta, mies varmaan lähtisi. Jukka joutuisi yhä kovempaan liemeen, kun tilalle ei oikeasti ole hankkia ketään potentiaalisempaa kaveria. Hyökkäyksessä Rauhalaa lukuunottamatta kaikki pelaavat joko surkeaa, huonoa tai keskinkertaista kautta. Ei se nyt vaihtamalla parane. Vika on pelissä, ei pelaajissa.
Mä en taas ymmärrä sitä, miten lähes kaikilla hyökkääjillä voi olla vaikeaa ja vielä koko kauden. Ihan sama mikä pelitapa, kyllä maalintekijä tekee maalin vaikka valkku käskis tehdä aina piruetin ennen vetoa.
Niin se vaan menee, että valmentajat luottaa toiseen pelaajaan enemmän mitä toiseen. Syitä on varmaan monia.
Ja Zabon potentiaali on aivan valtava edelleen.
Mutta se voi kyllä olla, että ketjumuutoksia tulee. Saa nähdä.
Tästä kanssasi samaa mieltä. Tasapuolisuus vaan on aikamoinen utopia siihen nähden, mitä pystyy seuraamaan ns. ulkokehältä. Ja siis ulkokehällähän tässä onneksi ollaan, ei tarttekaan olla sisäpiirissä.
Ulospäin tuo Tapparan peluuttaminen ja ulkkarihankinnat ei näytä mitenkään erityisen hyviltä. Erityisesti tappioasemassa Tapparan pakassa ei ole tällä kaudella ollut muita kortteja kuin peluuttaa kahta tai kolmea ketjua.
Se kertoo monesta asiasta, miten peliä tiivistetään loppua kohti. Ja lopulta jokainen valmentaja luottaa tiettyihin pelaajiin enemmän kuin toisiin. Kuitenkin erityisesti nämä pikavisiitit ulkomaalaisilta ja ennakkoon naulattu rooli, josta ei ole mahista nousta mihinkään on aika kovia tuomioita.
Voidaan esim. perustellusti kysyä, miksi Zaborsky pelaa tällä hetkellä ylivoimaa ja Teemu Nurmi ei saa edes mahdollisuutta.
Vika on nimenomaan ollut pelitavassa joka ei hyökkäyssuuntaan ole toiminut tähän saakka ainakaan ulospäin toivotulla tavalla.
Joo siis vaikee ymmärtää että joskus yhden Liiga-kauden aikana 35 maalia paiskonutta, n. 300 ottelussa 0,76 pistettä/peli tahtia pitänyttä hyökkääjää peluutetaan ihan ykkösketjun minuuteilla, varsinkin kun joukkueessa suurinpiirtein (Karjalaista lukuunottamatta) kukaan muukaan ei tee maaleja.
Kuka sen Zabon paikan sieltä kärkikentistä nyt sit ansaittis?
Zaborskylla vetoja Tapparan hyökkääjistä toiseksi eniten. Eikä taistelusta jää omaan silmään kiinni. Lisäksi nykyisessä Tapparassa Zaborskylla melko iso rooli varattu aikanaan ja kahdeksi kaudeksi mies laskettu mukaan vs. esim. Hamilton, joka oli kortti mikä katsottiin tammikuussa kesken kauden.
Minun mielestä Zaborskyn pois potkiminen kesken kauden tai sen jälkeenkin olisi totaalista tyhmyyttä.
Palstafaktojen perusteella kallista miestä on isoilla resursseilla ja peliajalla hiottu timanttia ja pahimmassa tapauksessa siirtyisi seuraavalla kaudella jonkin päävastustajan leiriin kauheessa tikissä.
Tiedättehän tunteen, kun päivä lähtee käyntiin päin pe***ttä, kurssia on vaikea koko päivän aikana muuttaa, vaikka loppupäivästä muuten kaikki on mennyt suunnitellusti? Ja kun asia käsitelty/painunut unholaan, seuraava päivä voi olla taas normaali tai jopa huikea.
Jospa Zabon kausi on tälläinen päivä? Niin ainakin uskon. Mutta vaihtuuko päivä runkosarjan loppuun, vai vasta seuraavan kauden alkuun?
Minä luotan että käy “Savinaiset” ja ensi kaudella saadaan rahat takaisin myös tältä kaudelta.
Edit. Toki vielä huonompi homma jos kaksi kautta maksetaan ja treenataan kaveria, mikä vasta sen jälkeen vastustajan leirissä puhkeaa kukkaan, vieläkin kovemmassa kunnossa
Jos nyt leikitellään ajatuksella, että Bertrand olisi meillä ja Zaborsky kärpillä, niin veikkaan että Zabolla olisi Junttilan vierellä vielä enemmän pisteitä kuin Bertrandilla on nyt, ja Bertrand vetelisi meillä Jukan tapa tunne ja peli-ilo -kiekolla suurinpiirtein kiikaritehoilla.
Itse olen ainakin tyytyväinen siihen, että Zabo yrittää ja pelaa myös puolustussuuntaan hyvin.