Turnausseuranta: Jalkapallon EM-kisat Tanska - Suomi 12.6.2021

Täytyy tässä muistaa hieman lähihistoriaakin. Suomi on kellistänyt tai laittanut erittäin tiukille seuraavia futismaita : Italia, Wales, Irlanti, Bulgaria, Kreikka, Unkari, Bosnia & Hertzegovina. Sveitsi laitettiin tiukille “kakkosporukalla”, ja Ranska kellistettiinkin moisella.

Come oon, Itseluottamusta! - Martti Kuusela

Palloliitolle peukkua, hienot videot ennakkoon tehty.

1 tykkäys

Gijonin ihmeen höyryillä tässä mennään. #joulukuusi

Onhan tämä taas sellainen missä olit silloin kun hetki Suomen urheilun historiassa.

1 tykkäys

Kyllä näissä kisoissa Suomella on statistin osa mutta kokemustahan Suomi on hakemassa ja sitä saa roppakaupalla.

Toistan ehkä itseäni, ja myös sinua. Mutta onhan tämä jotenkin epätodellista, jotenkin realisoituu hetki hetkeltä että me ollaan jossain todella isossa jutussa mukana. Ytimessä ja keskipisteenä.

2 tykkäystä

It’s blue, it’s white, it’s finnish dynamite!!

8 tykkäystä

Ootteko koittanu 4K lähetystä, itel tulee ainaki ihan pirusti myöhässä.
Kohta mennään Huuhkajat CMOON

Olin muuten mökin huussissa.

1 tykkäys

Oh Soomi o!

1 tykkäys

Herran jestas mikä tunnelma! Päihittää kyllä Bakun 125-0

2 tykkäystä

Luin jostain, että juutit ovat innostuneet lyömään vetoa maansa mestaruuden puolesta. Tässä olisi oiva paikka alkaa pelastaa peliyhtiöitä.

Piti ihan kaivaa viime vuonna ilmestynyt “Kivinen kisamatka” -kirja esiin ja tsekkailla onko kisoihin pääsy joskus ollut edes liki. 2000-luvun alkupuolella oltiin lähellä, sitä ennen -86 MM-kisapaikka jäi parin pisteen päähän. Suurin piirtein tuossa ne olivat.

Noita alkuvideoita katsellessa vähän silmäkulma kostui…

1 tykkäys

Maltoit sentään tulla pois sieltä.

1 tykkäys

Kamaan Huuhkajat, tonne ei mennä enää treenaa vaan voittamaan!! #OiSuomiOn

1 tykkäys

Odotukset…kunhan ei mitään limboa tule. Miehekäs taistelu. Ja siis ylipäätään, välttää nuo murskaavat ennakkoarviot.

2 tykkäystä

Oi ku olis nyt videokuvaa kopista

Tänään siis ratkaistaan, kumpi on maailman onnellisin maa (ainakin tämän päivän ajan).Kovat ovat siis panokset siinäkin mielessä, lähes mm-finaalin tunnelmaa.

1 tykkäys

Tämäkin päivä piti nähdä, Suomi astelee arvokisoissa viheriölle. Upeeta! Kunpa oltais puoliajalla vielä 0-0, ni sitte kaikki on mahdollista.

Mä en tiä, mä nyt sanon sen ääneen mitä olen nähnyt ja mitä ajattelen.
Ilman muuta Tanska on erittäin kova, ja se on joukkueena nousussa.
Mutta, jotenkin sen esitykset omiin silmiin ovat jättäneet fiilikset vähän vaisuksi.
Ei se näkemissäni otteluissani ole ollut mikään järisyttävän ihmeellinen, vaan jopa melkoisen tasapaksu.

Se mitä koitan sanoa on se, että Tanska on mielestäni ylihypetetty.