Turnausseuranta: Salibandyn MM-kisat, 7.-15.12.2024, Malmö

Suomi voittaa Slovakian maalein 7-1. Huomenna levätään ja tiistaina vastaan asettuu piskuinen Ruotsi.

3 tykkäystä

Seuraava peli toimii ekana kunnon puntarina.

1 tykkäys

Pientä analyysiä. Koen ymmärtäväni jotain lajista kun olen sitä harrastanut kohta 20-vuotta. Olen taas salibandyliigaa, eli nykyistä F-liigaa seurannut ehkä 10-vuotta, joten nykyinen sukupolvi on jollain lailla tuttu.

Kokonaisuudessaan, ei hyvältä näytä. Latviasta otettiin nihkeä voitto. Latvia oli ajoittain jopa parempi. Lopulta osattiin käyttää vastustajan huonot pallolliset ratkaisut hyväksi ja kammettiin voitto. Tärkeät pisteet sieltä.

Slovakiaa vastaan taas 1-7 voitto. Viimeisessä erässä ryöpsähti ja saatiin 4 maalia nakutettua. Tulos ei kerro pelistä niin paljoa. Slovakia oli todella hyvä kaksi erää. Suomi pelasi hyvin myös ja paikkoja oli, mutta viimeistely aivan luokatonta.

Tällä hetkellä olisin eniten huolissani viimeistelystä. Ykköskenttä toimii kyllä. Kainulainen on yksi maailman parhaimmista maalintekijöistä. Astala tekee tavallaan työnsä, mutta jotenkin liian löysää. Lastikka toistaiseksi nolla maalia ja tehot 0+1, joten sieltä tarvitaan apuja ja maaleja. Lastikka meinaan parhaimmillaan myös maailmanluokan maalintekijöitä. Muiden kenttien kanssa peli ei oikein tunnu toimivan

Meneekö nämä kisat ihan harjoitellessa uuden valkun alaisuudessa? En tiedä, mutta kyllä jonkunlainen ihme saa käydä että kultaa juhlittaisiin.

Uskon Suomen finaalipaikkaan. Kyllä sieltä kaatuu kaikki muut. Jopa Sveitsi ja Tsekki tulisivat jäämään taakse. Ruotsi on kuitenkin äärimmäisen kova ja Ville Niemisen sanoin ”9/10 ottelusta Ruotsi voittaisi”

Nämä kisat tuntuvat vähän välivaiheelta. Tämä vuosi on kestettävä pettymys (pessimistinä) ja sitten parin vuoden päästä voi taas olla saumat lähteä realistisesti hakemaan maailmanmestaruutta.

On oltava realisti. Ruotsi on tänä vuonna parempi salibandyjoukkue ja uskon jopa aivan suvereeniin voittoon näissä kisoissa. Suomi ei tunnu olevan oikein minkäänlainen joukkue, vaan pelkkä ryhmä täynnä yksilöitä

4 tykkäystä

Tuli Nykyn aikaan seurattua aktiivisesti maajoukkueen ja Classicin pelejä. Pelitapaa rakennettiin molemmin puolin erittäin systemaattisesti. Nykky on omissa silmissäni yksi parhaimmista joukkuepalloilulajien valmentajista - taktikko, rakentaja ja koutsi.

Silloinkin oli ajoittain ns vaikeita pelejä heikompia vastaan, mutta kuitenkin rakennustyön näki kaiken aikaa. Nykky perusti menestyksen mm vahvaan puolustuspelaamiseen ja tiukoissa peleissä maalit tehtiin varsin taktisilla ratkaisuilla (vaikka säbässäkin yksilöiden omat ratkaisut heijastuvat voimakkaasti).

Sama huoli on täällä nykyjoukkueesta. Tiistai antaa esimakua. Yksilöt edustavat parhaimmistoa Suomesta, mutta joukkuelajissa JOUKKUE tulee rakentaa ja näissä turnaustyyppisissä menestyskaari haetaan 7-10 ottelua varten. Nykyllä tämä turnausrakentaminen oli erittäin vahvaa ja siinä haettiin oikeanlaisia pelaajia ja pelitapaa mm Ruotsin kaatoon.

1 tykkäys

Itse myös salibandynörttinä heitän oman näkemykseni😁. Suomella ei näytä olevan minkäänlaista pelitapaa vaan seurakentällisiltä toivotaan parasta, ei hyvä👎.

Itse veikkaan kisoista 3 sijaa, Tsekki pyyhkii Suomella lattiaa jos kohtaavat välierässä. Tsekkiä aliarvioidaan Suomessa todella paljon, mutta tämä vain oma näkemys🤔

2 tykkäystä

Suomi - Ruotsi lukemissa 1-1. Suomi tasoitti hetki sitten ylivoimalla.

2 tykkäystä

Suomi johtoon 2-1!

2 tykkäystä

Suomi pelaa kyllä varsin hyvin. Vielä taidetaan videoilta kelata oliko pallo maalissa

Haasto…

Haamumaali. On nähty ennenkin.

Pallo oli selän takana. Maali!

Oli kyllä viimeisen päälle hidastukset. Taisi ehkä puikoista mennä ja pompata sieltä molarin kainaloon kiinni

1 tykkäys

Oon aina miettiny, miksi näissä salibandymaaleissa on tommonen tuplaverkko. Tommonen verkon palanen roikkuu ylärimasta maaliviivaan asti :smile:

Lötjösen pään punoitus hiukan huolettaa…

1 tykkäys

Aikoinaan oli sm-liigassakin. Olihan se nättiä kun verkko pöllysi maalin tultua, vaikka ei sillä verkon olemassa ololla mitään järkevää selitystä tainnut olla😁

1 tykkäys

Parasta on se, kun se laahus nappaa kiinni veskan maskista - häiritsee kohtuullisesti torjuntatyöskentelyä.

2 tykkäystä

Suomi pelaa parasta peliään.

1 tykkäys

Ruotsilla palaa pinna.

Että mä tykkään tosta Heikkilästä. Vähänkuin Salibandyn Otto Rauhala, taistelija. Siinä voisi olla tulevaisuuden Kapteeni maajoukkueeseen

2 tykkäystä

Huh huuh Rantalaaa!!! 3-1!

1 tykkäys